Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg under november 2010

Av Love - 6 november 2010 11:37


För länge sedan gick en flicka och längtade efter någon att älska,respektera, skratta och vara lycklig med.

Samtidigt fanns en pojke som hade  samma önskningar men frågan var hur.

 

Han pluggade o jobbade så det fanns inte så mycket tid för att leta. Helt sonika satta han in en annons i

Dagens Nyheter under bekantskap sökes.

 

Flickan hade som baby blivit utannonserad genom samma tidning och fått det bra så hon nappade på annonsen och skrev ett brev men inget kort.

 

Hon ville inte heller lämna ut sitt telefonnummer men fick efter några dagar ett jättfint brev där pojken bad henne ringa.

 

Blyg som hon var tordes hon inte men då sa jobbarkompisen att honom tar jag.

Aldrig i livet tänkte flickan och ringde.

Det blev ett samtal som skulle förändras bådas liv.

 

Dom hade växt upp i samma område, gått i samma skola, lekt i samma park och kände gemensamma kompisar.

Alltså mycket att prata om och det bestämdes att dom skulle träffas utanför  fisksaffären där flickan bodde.

 

Gissa om flickan var nervös. Hon provade nog hela garderoben och håret fick ändra frisyr flera gånger.

Klockan närmade sig sex och med darriga ben stod hon där ute och väntade.

 

En lten bil kom rullandes och stannade. Nu höll hon på att svimma då en ung man steg ur och presenterade sig som Leif.  Han verkade vänlig och föreslog att dom skulle gå på bio och sen på konditori.

 

Laila som den unga kvinnan hette tyckte det var bra ide.

Då kom det som gjorde henne säker på att detta var en fin person. Han sa " Du kanske inte vill åka bil med någon okänd så vi kan ta en taxi"

Givetvis åkte hon med i hans bil trygg o säker.

 

Kvällen var jättetrevlig och åtföljdes av träffar varje kväll i en veckas tid och dom bestämde att förlovning skulle ske.

Den 14 januari 1960 växlade dom ringar  då var hon 19 år och han 21 år.

Så här såg det unga paret ut då när dom var i Milano.  

 Fem månader senare gifte dom sig och i juni firar dom

guldbröllop.

                              

 

         Önskar er alla en underbar helg fylld av kärlek.

                                  Kram Love.

 

 

 

Av Love - 4 november 2010 19:22


God afton i slott och i stuga. 

 

Här har dagarna gått i raketfart.

Gaius överträffar mina förväntninger

men det utspelas en kamp om vem

som äger sängen 

Ännu så länga håller jag ut. Han ska

 ligga på golvet där jag lagt en bäddmadrass nedanför min. Svårt att motstå när han lägger upp sina stora tassar och slickar mig i ansikten

helt överlycklig.

Sover tills jag vaknar vid 9-tiden på morgonen.

Inte en endaste liten pöl på golvet.  

 

 

I dag höll vi på att få fasan till middag.

Jag gick ut till en äng med honom och satte mig att vila på en sten. Gaius satt bredvid mig okopplad

då jag såg en hel storfamilj av fasaner.

Dom är så vackra men kameran var förståss inte med. Där satt jag länge och tittade men Gaius såg dom inte.

När det var dags att lyfta på rumpan så kopplade jag upp honom och tur va väl det för då såg han villebrådet som kunde bli ett byte. Han slängde sig fram men stopp.

 

Kan förtälja att han går bra i koppel och jag kan ha honom lös utan problem.

 

Bilåka tränar vi på men det är inte heller några bekymmer. Jag sitter bak och han ligger bredvid mig tyst o stilla.

 

Katterna är uppdelade i två läger för och emot.

 

Läger För:

 

 Välkommen, va kul att få en ny kompis. Äntligen än som är lika svart som mig säger Marco.

Du får gärna äta av vår mat och vi delar med oss av skinka mm. på morgonen. Kattgården får vi nu döpa om till djurgården men där kan vi ha lajban.

 

Läger Mot:

 

Fy sjutton vilken svart odoga som dom släpat in.

Nu får vi väl inte ha maten ifred och vi kan ge oss sjutton på att han ska vara på våra domäner.

Vad händer med gosakerna som vi får på morgonen vi tänker i alla fall inte ge homom något extra.

Han är ju HUND och det vet man hur dom är.

 

Gaius själv tar det hela med ro och är helt enkelt underbar. Fast det är ju orättvist att dom får ligga i sängen.

Vi var till djuraffären i dag och handlade  regnställ, mat ställning, reflexer ,belöningsgodis  mm. Passade också på att väga killen som väger 17,5 kg.

 

Ja så har man både en tonåring och en valp.

Trivs med livet och det gör mannen också.

 

Jag skickar en kram till er alla  och hoppas ni förstår om jag inte hinner svara på era kommentarer (Tack) just nu men ni finns i mina tankar.

                     All kärlek

                          Love.

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards