Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 5 december 2010

Av Love - 5 december 2010 19:04

   Typiskt mej att dra iväg ut i skogen utan mobil.

Kunde gått illa men man lär så länge man lever.

 

Så skönt ute och Gaius var överlycklig över att få springa av sig.

 Eftersom det är mycket snö så ser man inte vad som döljer sig under och ett tu tre så trampar jag i en grop.

 

Benet viker sig och där sitter jag som en ensam snögubbe. Upp kommer jag inte och Gaius slickar mig och ser alldeles olycklig ut "men matte kom då vi ska ju längre".

 

 Hittar i all fall en avbruten trädstam som jag med hjälp kan dra mig upp med.

 

Då försvinner Gaius.

Jag visslar och ropar men han är puts väck.

 

Hjälp, där kommer en hjort i full fart och ser mig inte han är alldeles nära och efter kommer Gaius med tungan som en slips. Nu vrålar jag stanna och han stannar.

 

Med ett ordentligt tag i halsbandet linkar jag hem.

Kan tala om att det gick med snigelfart och då tänkte jag tack o lov att det inte va värre för om jag brutit benet och inte haft mobilen då kan man prata om problem.

 

Det blev inte hjortstek till middag och jag hoppas den stackaren inte blev alltför rädd.

 

Nu sitter jag här med benet som definitivt inte funkar som det ska. Värker gör tjockklumpen också.

 

Egentligen ska man väl inte ut i skogen nu med tanke på skidåkaren som blev skjuten i går.

 Stackars man och det måste vara fruktansvärt för den som sköt.

 

Ja det var dagens äventyr i Vildfagre.

 

Tack för att ni lämnar en hälsning och jag kommer till er och hälsar på.

 

 

                                     Ha en trevlig kväll.

                               

                                            Kram 

                                            Love. 

                               

 

 

 

Av Love - 5 december 2010 00:30

Dagen har tagit vila och nattens mörker omsluter oss.

Klockan har slagit tolv och det är nu den 2:a advent.

Vilka möjligheter den bjuder på vet jag ännu inte men att vakna upp till en ny dag är en gåva och ett oskrivet blad i mitt liv. Nu ska jag i alla fall gå till sängs.

 

              Må glädjens färger på lyckans palett

              måla din levnad på vackraste sätt.   

 

                  

 

  

                                      Kram

                                      Love.

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards