Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Äventyr i skogen.

Av Love - 5 december 2010 19:04

   Typiskt mej att dra iväg ut i skogen utan mobil.

Kunde gått illa men man lär så länge man lever.

 

Så skönt ute och Gaius var överlycklig över att få springa av sig.

 Eftersom det är mycket snö så ser man inte vad som döljer sig under och ett tu tre så trampar jag i en grop.

 

Benet viker sig och där sitter jag som en ensam snögubbe. Upp kommer jag inte och Gaius slickar mig och ser alldeles olycklig ut "men matte kom då vi ska ju längre".

 

 Hittar i all fall en avbruten trädstam som jag med hjälp kan dra mig upp med.

 

Då försvinner Gaius.

Jag visslar och ropar men han är puts väck.

 

Hjälp, där kommer en hjort i full fart och ser mig inte han är alldeles nära och efter kommer Gaius med tungan som en slips. Nu vrålar jag stanna och han stannar.

 

Med ett ordentligt tag i halsbandet linkar jag hem.

Kan tala om att det gick med snigelfart och då tänkte jag tack o lov att det inte va värre för om jag brutit benet och inte haft mobilen då kan man prata om problem.

 

Det blev inte hjortstek till middag och jag hoppas den stackaren inte blev alltför rädd.

 

Nu sitter jag här med benet som definitivt inte funkar som det ska. Värker gör tjockklumpen också.

 

Egentligen ska man väl inte ut i skogen nu med tanke på skidåkaren som blev skjuten i går.

 Stackars man och det måste vara fruktansvärt för den som sköt.

 

Ja det var dagens äventyr i Vildfagre.

 

Tack för att ni lämnar en hälsning och jag kommer till er och hälsar på.

 

 

                                     Ha en trevlig kväll.

                               

                                            Kram 

                                            Love. 

                               

 

 

 

 
 
Margit

Margit

6 december 2010 00:34

Men kära LOVE!!! Vilket "äventyr",,du varit ute på.. OCH INGEN MOBIL!!! Bra att det ändå slutade "lyckligt" utan..brutna ben..OCH att du kunde ta tag.i..och dra uppe dej..Det var nog "SKYYDSÄNGELN"..som fanns med dej!!!!
Hoppas att du kan GÅ på benet i mororn..efter att du legat under natten..i annat fall..får du väl besöka läkare...
Jag var i Brukskyrkan på förmidan..på 2.a adventsfirande..och i eftermidags..så var vi i köping på LUCIA kröning! Fint,
Jag hade så tunna skor7sulor...så jag blev SÅ frusen om fötterna...så det var skönt sedan att få komma hem i värmen..och ta va mig skorna...
Kramen min kära syster!!!!! Hälsa Leif!! Margiut o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

6 december 2010 01:32

MEN Kära vän då, så du tar dig till :(
Du Måste vara försiktig med vad du sätter föterna :)
Klart det är inte lätt när det är massor av snö nu i skogarna nu ett tag framöver.
Kunde ju ha gått riktigt illa.
USCH!
Tur att du klarade dig med livet i behåll iaf.
Jo jag läste oxå om den där skidåkare som hade blivit skjuten :(
Läste för många år sedan om ngt liknade.
En ung kille kom åkande i sin bil och som blev skjuten av en kula som kom långt, långt ifrån av misstag.
Det är hemskt när det händer sådana olyckor oxå.

Ha en så bra vecka du kan, och vila nu benet.

Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ragnvi

Ragnvi

6 december 2010 04:41

Morning! Hm...dra iväg utan mobil gör ju jag också! Men har nu lärt mig att ska jag ut i skogen ska den med! Du hade verkligen tur i oturen att du kom hem igen! Hoppas du piggar på dig snart nu också!
Har suttit en god stund o läst i din blogg...och njutit av alla foton!!!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
lillis

lillis

6 december 2010 06:49

God morgon i stugan!
Det var ett riktigt äventyr du var med om, skönt att inget blev brutet, hoppas att du känner dig piggare i dag
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

6 december 2010 07:19

God morgon. Nästa gång du går ut så kolla att mobilen är med. Stackare tänk om något allvarligare hänt, hur skulle Leif hitta dej. Hoppas du blir bättre i benet snart. Kommer krya på dej kramar här från mej.

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

6 december 2010 09:36

Nämen jösses! Aja baja att gå ut i skogen utan mobil! :-) Tur att det slutade väl. Önskar dig en fin måndag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Loves kompis

Loves kompis

6 december 2010 14:29

Snälla mamma L vad du skräms... Ta det försiktigt och lämna aldrig mobilen hemma när du drar till skogs mer...

Kram ~M

http://hemligahuset.blogspot.se

 
Britt-Marie

Britt-Marie

6 december 2010 20:53

Hej!
Oj vilken vacker bakgrund du har på din blogg. Var har du hittat denna?
Nu har jag äntligen skrivit några rader i min blogg ikväll
Du frågade om jag samlade på änglar i min blogg. Ja det gör jag och har ca 100 änglar tror jag och skall ta och lägga ut några foton så småningom i min blogg, ser att du har ett så vackert änglafönster i ditt hem. Jag har också en del Goebel änglar som jag ser att du har och mina mesta änglar som jag är rädd om står i ett vitrinskåp.
Ha nu en skön måndagkväll!
Kram Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

 
Lambergsfruasfrua

Lambergsfruasfrua

6 december 2010 22:22

Men kära vän, så tokigt det blev! Jag är bara glad att det inte gick värre, för det kunde ju ha blivit hur tokigt som helst. Upplevelsen med hjorten kunde ju ha varit fantastisk, men jag förstår att det i din situation bara kändes skrämmande. Lova nu att du inte går ut utan din mobil i fortsättningen.
Hoppas det rättar till sig med benet.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

7 december 2010 00:07

Hej Love!
Härligt att du klarade dig skapligt ändå. Det hade ju kunnat gå riktigt illa, där i skogen. En av mina kompisar trampade snett ute i svampskogen, i höstas. Hon har fått gå med gips i 12 veckor och nu när det är borttaget, får hon ej belasta på 4 veckor, sedan börjar träningen för henne. Usch, vilken lååång konvalecens.
Detta med skidåkaren som blev skjuten, vilken tragisk historia. Usch, man lider både med den dödes anhöriga men också med han som höll i bössan. Nu får du ta det försiktigt och vara rädd om dig.
Vi mår bättre nu igen och jag är i gång och jobbar.

Kram från Maria

http://www.haggqvistmedq.blogg.se

 
irja

irja" title="http://bloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]irja[/url]

7 december 2010 01:23

Kära min syster !!!
MEN, kära hjärtanes vad du skrämmer mig, vilken hissnade historia du kommer med, om vad du varit med om, hur kom de sig att du glömmde ta med dig mobilen,det kunde ju slutat illa, tur att inget ben var brutet,men du har nog fått en rejäl stukning,
och det är illa nog,tar tid innan du kan gå smärtfritt på benet/foten igen,kanske lika bra det, då hittar du inte på fler äventyr/, så nu får du ta det lugnt....Och ska du oundgångligt ut på äventyr, så glöm för all del inte mobilen...Nu kan du minsan vara kaxig, där du sitter i din kammare och skriver om äventyret , tur att du tar det med lite humor,ja humor saknar du min kära syster inte, måste le litegrann åt din kommentar)) " ingen hjortstek till middag blev det inte "....
Har inte orkat vara här på blogget och svara på era kommentarer,,, just nu är livet
inte som de borde vara,sorgen tunger mitt sin just nu, bara inom loppet av två veckor har vi fått dödsbud av vår nära och kära, nu på fredag blir ett av begravningen,,, nästa fredagen den 17 december blir den andra,,,
Livet är till för att levas,så varför spara till morgondagen,
Man vet ju inte vad morgondagen har att bjuda på,,, så lev väl och FÅNGA DAGEN.... Jag önskar att det var min skyddsängel som gav dig kraft och mod....HA det bäst min lovly syster,,, Hälsa Leif också ifrån oss KramiZ lillasyster IA /Anders.....

http://40-talisten, bloggplatsen.se

 
kristinakicki@yahoo.se

kristinakicki@yahoo.se

7 december 2010 14:29

vilket äventyr!
Vad skönt att du klarade upp det hela.
Var nu riktigt rädd om dig så att du inte överanstränger mig. Jag skriver av egen erfarenhet.
Det är så lätt gjort när man känner sig lite bättre, att ge sig iväg på för lång tur.
Varma kramar!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se/kristi

 
Sylvia

Sylvia

7 december 2010 14:52

Hejsan Love!

Kul att du tittade in hos mig. Oturligt nog hamnade din kommentar i spamkorgen? Jag råkade se den idag. Läste om ditt äventyr i storskogen och som tur var så slutade det lyckligt. Nu glömmer du väl inte mobilen när du sticker till skogs:-)

En väninna till mig var på springrunda i skogen och rätt som det var låg hon där med bruten fotled och kunde inte ta sig därifrån. Ingen mobil hade hon med sig förstås. Efter en halvtimme kom det två killar gående och de ringde efter ambulans. Svårt är det att beskriva vägen till en gångstig i skogen så det dröjde ytterligare en bra stund innan den kom. Nu var det inte så kallt dem här dagen med lite nerkyld blev hon allt. Hon hamnade på sjukhus och spring i skogen är det slut med för all framtid för hennes del.
Visst kommer Jya att vinna Idol han har en fantastisk röst. Vinner han kanske det kan hjälpa honom att komma på rätt köl med sitt liv.

Ha det gott och ha en trevlig julvistelse i din gamla hemstad.

Goa kramar från Södermalm. / Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards