Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Brev till Tomten

Av Love - 16 december 2010 18:31

                              Kära Tomten!

                          

 

Vet att det är mycket att be om.

Men i år om du kan hitta en hundvalp som verkligen

behöver ett hem till Julen så skulle det förändra mitt liv.

Jag skulle ta gette bra hand om honom och han skulle ta hand om mig också.

Jag vet att vi skulle bli bästa vänneroch jag tror att mina föreldrar skulle oroa sig mindre för mig om dom visste att jag hade någon som höll vakt om mig.

Jag vet att jag har låsats att jag inte tror på tomten och jag behöver inga klappar.'Det enda jag önskar mig är en liten valp.

 God Jul med kärlek

Leonard Lag.

                        Amen.

 

 Vilken tomte tror ni skulle kunna motstå detta brev som jag skrivit av ordagrant.

Leonard vet ju inte att det kommer en liten valp innan jul. Elinor hämtar barnen den 22 dec. och då ska jag vara hundvakt till den lille som anländer någon dag tidigare.

 

                       

                              Kram

                               Love.

 

 
 
Ingen bild

ingrid

16 december 2010 19:12

så härligt brev ibland önskar man att det verkligen fanns en tomte som vaka över oss och tro att han ej skulle motstå detta brev kram

 
Sita

Sita

16 december 2010 19:46

Hejsan. Synd att vi inte kan ses. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

16 december 2010 21:44

Vilket underbart brev Leonard skrev. Lyckliga du som får vara med när han får sin hund.
Jag hoppas tomten tycker jag varit snäll och uppfyller mina önskningar. Vill ha en ny mobil.
Uruselt väder i dag med snö och blåst men vi gick en långpromenad och sen hem och drack glyhwein.
Har sett på Robinsson men varför jag sitter där vet jag inte för bra tycker jag inte det är.
Skickar en vinterkram till dig.
Förresten tycker jag din blogg är jättefin.
Anna.

 
Margit

Margit

16 december 2010 22:52

Kära LOVE!!!
Vad jag räknar ut--så är det du som är TOMTEN..och förberett denna JULKLAPP... till Leonard!!!
Vilken underbar överraskning och glädje denna presnt/JULKLAPP skall bli för honom!!!
Önskar att vi kunde få se hans glädje i ansiktet...när han får se...att "TOMTEN"..läst hans brev och önskan om en liten hundvalp...när det blir en verklighet...

Ja, dessa våra kära husdjur..hund eller katt...SÅ mycket glädje det ger oss varje dag, på så många olika sätt!!
Har varit ett dygn i Eskilstuna..jobbat extra i natt om varit samt träffat båda mina döttrar, fikat och umgåtts lite... och så handlat mat..igen..och man fyller på matförråden..inte länge nu tills JULHELGEN..och allt vad det innebär..av mat också...
Kvällen har varit lugn..titta på Adventskalendrn, reprisen..suttit vid datorn..för min del..Och då går tiden SÅ fort!
Kram till dej/er allihopa!!! Gånga dagen!!!

Systeryster Margit o min Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

17 december 2010 07:03

Vilket vackert brev han skrivit till tomten, skulle vilja se Leonards min när han får se den lilla valpen vad lycklig han kommer att bli
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Love

17 december 2010 10:44

När dom kommer från Bålsta så är jag hos Elinor med valpen. Ska få låna Jills filmkamera och har även min kamera med så om det blir kort lägger jag ut. Ha en härlig adventshelg vännen.
Kram

 
kristinakicki@yahoo.se

kristinakicki@yahoo.se

17 december 2010 07:31

Det var det finaste önskebrev jag läst.
Vilket stort hjärta han har.
Jag blir så glad att hans önskan blir uppfyld, både för hans skull och valpens.
Jag blir riktigt tårögd av att läsa hans fina avslut.
God Jul med kärlek.

http://kristinakicki.bloggplatsen.se/kristi

Love

17 december 2010 10:47

Ja Leonard har alltid älskat djur och dom honom. Han kan uttrycka sig helt fantastiskt.
Har skrivit i min poesibok och jag ska skriva av det någon gång i bloggen. Hans lycka är min lycka.
En fin och skön helg önskar jag dig Kristina.
Kram
Love

 
Maria

Maria

17 december 2010 10:25

Vad trevlig julklapp tomten kommer med, blir säkert den bästa julen någonsin. Hade jag inte haft djur så vore det nog på min önskelista till tomten också.
4:adventskramar till dig från torpet

http://torparmor.blogspot.com

Love

17 december 2010 10:50

Tur att tomtar finns och han kommer aldrig att glömma denna jul.
Jag fick ju min önskan uppfylld när jag fick välja hund och varje dag är en glädje med Haius och katterna.
Kram till dig och en fin helg med dina djur.
Love.

 
Gunilla

Gunilla

17 december 2010 22:27

Hej vännen
Ikväll såg jag den där *fula* julbocken intill slottet, usch vad ful den är...
Vi var en sväng till stan och *snurrade runt* efter att ha julhandlat mat.
så då såg jag den.
Nu är det mesta till julen inhandlat iaf
har bara köpt lite julklappar till våran dotter.
Allt som har med julklappar att göra, försvann iom att mamma gick bort för lite mer år 12 år sedan.
Sådan är aläkten.

kram på digvännen

/Gunilla


Ps
konstigt, jag skrev in rätt kod
och ändå så fick jag felmeddelande om att det var fel kod :(
mysko
så jag gör om det då
hoppas detta kommer iväg?

Ds

http://gunillaskatter.blogg.se

Love

17 december 2010 22:38

Tack Gunilla.
Håller med dig om att snygg är han inte men grön.
Vi ska handla mat i morgon men har dragit ner på mycket.
Jag förstår att du känner dig sviken av släkten men har tur som har din dotter nära för det är det finaste man har.
Ska ha en liten julafton hos Elinor på måndag med dom stora barnen då dom sen åker till sin pappa. Dom klapparna köper jag på måndag men jag vet vad dom ska få.
Fjärde ljuset ska vi tända på söndag och då kommer kanske Roger från Stockholm.
Ha en mysig o fin helg.
Kram
Love.

 
Mia

Mia

18 december 2010 09:56

Åhh Leonard kommer bli galen av lycka.. Kommer du ihåg förra året när vi handlade julklappar tillsammans och fikade, mysigt mysigt... Tänker på er så här i juletider.. Du finns alltid där i mina tankar, varje dag :)
Jag måste komma och hälsa på, vill ju träffa Gaius!! Kära fina mamma L, du är ängel..

/Mia

http://systerskaos.bloggplatsen,se

 
Madde

Madde

18 december 2010 15:14

Ååååhhh... Vilken lycka det kommer att bli för
Leonard. Kan nästan lova att han aldrig kommer glömma den här julen. ;-) Det hade varit underbart att få se hans glädje, för att inte tala om valpens, som får komma till så¨underbara och kärleksfulla människor.. :D
Ett så underbart önskebrev till tomten. Det är verkligen skrivet från hans hjärtas innersta önskan och även med omtanke. Både för han, valpen och hans föräldrars skull. Ja, det är nog som du skriver, nästan omöjligt att motstå ett sådant brev. =)

Annars så hoppas jag att ni alla mår bra och att handen din är bättre.

Önskar er en underbar och härlig kväll. Här tänkte vi titta på filmen Grinchen som de visar senare på TV och bara mysa. ;-)

Många många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards