Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Love - 17 december 2010 22:38

                  Eftersom jag inte kan skicka

                  julkort till er vill jag på detta

                  sätt sända er min julhälsning.

 

                  I dag blir det till er mina vänner.

         

                     God Jul Sita, Lillis och Pisan.

 

                  

               

 

                             Tomten

                         av Viktor Rydberg.

 

                Midvinternattens köld är hård.

                stjärnorna gnistra och glimma

                alla sova i enslig gård

                djupt under midnattstimma.

                Månen vandrar sin tysta ban,

                snön lyser vit på fur och gran,

                snön lyser vit på taken.

                Endast tomten är vaken.

 

                Står där så grå vid ladgårdsdörr,

                grå mot den vita driva,

                tittar, som många vintrar förr,

                upp emot månens skiva,

                tittar mot skogen där gran och fur

                drar kring gården sin dunkla mur,

                grubblar, fast ej det lär båta,

                över en underlig gåta.

 

Jag älskar denna dikt och fortsättning kommer i morgon.

                               Kram

                                Love.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             

            

                        

                        

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards