Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 18 december 2010

I väntan på tomten

Av Love - 18 december 2010 16:39

         Det känns som om mina livsandar gått i ide,

         jag är bara så trött fast det inte är brist på sömn.

         Måtte jag vara piggare i morgon då vi ska handla

         julklappar.

         Mannen håller på att laga mat men frågar varje

         minut om olika saker så frågan är om jag inte skulle

         ha gjort det själv. Är jag irriterad också? Svar jaaa!!

 

                           Min julhälsning i dag går till

 

                           Gunilla., Kerstin och Ing-Marie.

 

                           En fridfull julhelg önskar jag er.

 

                                           Kram

                                            Love. 
 

 

                          Tomten fortsättning 

 

                   För sin hand genom skägg och hår,

                   skakar huvud och hätta---

                   nej, den gåtan är alltför svår,

                   nej, jag gissar ej detta---

                   slår som han plägar, inom kort

                   slika spörjande tankar bort,

                   går att ordna och pyssla,

                   går att sköta sin syssla.

 

                   Går till visthus och redskpshus,

                   känner på alla låsen---

                   korna drömma vid månens ljus

                   sommardrömmar i båsen;

                   glömsk av sele och pisk och töm

                   Pålle i stallet har också en dröm;

                   krubban han lutar över

                   fylls av doftande klöver

 

  

 

                             

 

 

 

 

 

  

 

            

 
 
Ingen bild

Lambergsfrua

18 december 2010 17:27

Det är så tråkigt att du känner dig låg, sorgsen och irriterad. Det känns ju inte som rätt tillfälle (när är det förresten?) nu, när du borde kunna få glädjas åt de kommande helgerna.
Jag känner med dig och ger dig en stor varm styrke-kram!

 
Sita

Sita

18 december 2010 18:03

Ha det gott. Snart kommer tomten till oss alla. Värst för dom i Spanien. Dit hittar han väl inte. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

18 december 2010 21:03

Fridfull jul till dig oxå vännen.
kraam på dig.

/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

18 december 2010 21:58

Det är dags att du tänker lite på dig själv för jag vet hur jobbigt du heft det med olika saker.
Du lägger på dig för mycket av andras bekymmer och glömmer att du måste ladda dina egna batterier. Se nu till att vila och låt andra ta över så känns det nog bättre snart hoppas jag.
Vilken bra ide att skicka julhälsningar som du gör så personligt. Kanske jag också får ett?
I morgon är det 4:e advent och ni ska ha en skön dag.
Kramar från oss två.
Anna.

 
lilian

lilian

19 december 2010 11:51

Trist att du mår dåligt,men tur att du har en Gubbe som tydligen har ett stort tålamod o vilja att hjälpa till.Vill också ha en sådan,har han ingen ledig bror??
kramar från Lilian o Greta

http://www.frugreta.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

19 december 2010 12:07

Kram på dig finaste mamma L :)

Tur att irritationen går över men det r hemskt precis just då, förstår att du har det kämpigt ibland.

http://systerskaos.bloggplatsen.se

 
Sylvia

Sylvia

19 december 2010 14:38

Visst har du rätt att vara lite trött och irriterad mitt i julstöket....detsamma här. Mycket att ha kontroll över men allt fixar sig som maken säger. Ja, det gör det för det mesta. Lycka till med julklappshandlingen om ni nu inte har snöat inne. Det är risk för det åtminstone i våra trakter.
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards