Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Att handla är kul.

Av Love - 19 december 2010 15:49

                

                                 Med 4:e ljuset tänt

                                 Jag önskar er en

 

                                   

 

           Vi är nyss hemkommna från klappresan.

            Hittade en hel del men fortsätter i morgon.

 

            Snö, snö, snö faller ned men trafikanterna

            körde sakta och fint.

 

            Lukas skulle skotta när vi kom hem men

            tonåringen glömde visst bort det och försvann

            in i sitt rum som en avlöning.

            Bara han kommer ihåg att det är han som har

            maten idag. Om inte  så kommer han

            väl på det när magen börjar kurra.

            Jag dricker varm glögg och knaprar på

            pepparkakor så länge.

 

            I dag tittade vi på sköna läderfotöljer som

            man kan fälla och halvligga i.

            Jag har ju sagt till mannen att jag vill ändra

            på övervåningen.

          

            Flytta ner datorn i mitt rum och göra  ett

            Tv-rum här istället med en större vägg-Tv.

             och dom sköna fotöljerna.

 

 

 

 

 

 

            Mannen kan flytta in i stora arbetsrummet

            och då blir hans sovrum ledigt och där kan

            vi ha gästrum och få in fler garderober.

   

            För att få igenom mina ideer så gäller det att 

            sakta och varligt lägga fram förslaget men

            jag tror tanken har börjat gro hos honom.

 

                     

                                    

                     Irja, Kerstin och Margit.

        

                     Jag önsker er en underbar      

                                julhelg.

                                

 

                    Nu kommer fortsättningen på

                                   Tomten.

 

                 Går till stängslet för lamm och får,

                 ser hur de sova därinne;

                 går till hönsen där tuppen står

                 stolt på sin högsta pinne;

                 Karo i hundbots halm mår gott,

                 vaknar och viftar svansen smått,

                 Karo sin tomte känner,

                 de äro goda vänner.

 

                 Tomten smyger sig sist att se

                  husbondsfolket det kära,

                  länge och väl han märkt att de

                  hålla hans flit i ära;

                  barnens kamrar han på tå

                  sen nalkas att se de söta små

                  ingen må de förtrycka;

                  det är hans största lycka.

 

                       

            

               Många kära hälsningar till er alla

               och tack för era kommentarer.

               Ni är en värdefull del av mitt liv.

 

                                  Kram

                                  Love.

 

                              

 

 

 

      

           

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 

 
 
Sita

Sita

19 december 2010 18:22

Hejsan Love. Är ni på Marieberg i morgon middag så ring så kan vi ses. Kjell o jag ska dit imorgon. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Love

19 december 2010 19:04

Hej i vintermörkret.
Inte Marieberg i morgon det blir stora staden med dotter. KOmmer fler tillfällen. Trevlig kväll.Kramen

 
Maria

Maria

19 december 2010 21:19

Det är bra att du börjar bearbeta din gubbe för det är roligt att göra om hemma. Ha en fortsatt bra vecka med dina planeringar/kramizar från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
Maria

Maria

19 december 2010 21:24

Go kväll! Roligt med julklappsinköp. Ja du fortsätt o bearbeta gubben för det är roligt att göra om hemma. Ha en bra planeringsvecka/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

19 december 2010 21:49

Hoppas dina önskningar går i uppfyllelse, håller tummarna.
Önskar ibland att man hade ett hus istället för lgh, men det får bli en tanke bara.
Får se när man en gång får ärva, hur mycket man får, så man kanske kan köpa ngt litet hus ngn stans. Har varit min dröm sedan jag var ung.

Kram på dig vännen
/GFunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

19 december 2010 22:17

Trägen vinner så du får nog ditt fina tvrum.
Nu är jag klar med alla julklappsinköp och det är skönt. Jag gillar verkligen dikten Tomten av Viktor Rydberg. Kul att du tar upp den.
Äntligen har det slutat snöa men dt ska visst bli ordentligt kallt. Fram med yllebyxorna.
Sköt om dig och de dina.
Kram min vän.

 
Astrid

Astrid

19 december 2010 22:57

Jag ser att vi använder samma taktik
Är det kanske det som kallas kvinnans list

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
lillis

lillis

20 december 2010 11:21

Hoppas att du kan överbevisa för mannen din ide den låter kanon. Jag har handlat klart julklapparna och det är så skönt gillar inte att gå i affärer när det är mycket folk
Ha det bäst min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
kristinakicki@yahoo.se

kristinakicki@yahoo.se

20 december 2010 19:00

Det är konstigt att männen inte kan ta in all information på en gång.
Dom borde veta vid det här laget att det alltd blir som vi kvinnor vill.
Kram och lycka till!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se/kristi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards