Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg under december 2010

Av Love - 4 december 2010 20:18

Det började så bra i morse och jag planerade för att vi skulle gratta Matilda som fyller 7år.

 

Plötsligt slogs jag ut grät och var jätteledsen.

Hade sovit dåligt och värken gjorde väl sitt till så där låg jag som ett vrak. Det känndes så fel att behöva ringa Ingrid och säga "Jag kommer inte".

 

Efter några timmar mådde jag lite bättre så vi tog oss dit och fick gratta lilltjejen och blev bjuden på kaffe o tårta.

Det är så underbart med såna vänner där man får vara sig själv och inte behöver vara på topp. Stort tack!

 

Det finns några här i huset som gillar snö.

 

          

 

Andra föredrar värmen innomhus.

  

 

Det har blivit kväll och Leif och jag har pratat om att

vi måste beställa resan till Tony i Thailand.

 

Jag klarar inte vintern här och Leif behöver koppla av.

Han har det jobbigt själv och två som mår dåligt har ibland svårt att hjälpa varandra men vår kärlek är stark så detta ska vi klara. Vi har ju faktiskt tagit oss igenom många svårigheter under våra 50 år så det är bara att kämpa på. Min styrka är att jag är optimist och envis som få och aldrig ger upp det som jag tror på och kämpar för.

 

I morgon är jag nog glad igen och har lite roligt att berätta om. Livet är verkligen en berg o dalbana.

 

Ha en trevlig kväll mina vänner och sov så gott i natt.  

             Mina änglar vakar över er.

                            Kram

                            Love.

 

 

 

 

 

Av Love - 3 december 2010 14:53

Trots kyla och trötthet besökte jag staden i går.

Hittade dom här granarna på olika ställen.

Några skulle man rösta på och andra fanns på banken och i affärer.

                    

I år ska vi inte ha någon inne och det är rätt skönt.

Kan ni tänka er glädjen hos katterna och Gaius när dom  ska klättra i den för att få den att ramla så Gaius sen kan dra iväg med den. Så snäll är inte matte.

 

Det var roligt att träffa Anitha ett tag och sitta och prata till en kopp kaffe.

  

 

Har inte kommit igång ännu med att handla julklappar.

Har fullt upp med att orka fungera.

Var ute en lång promenad med Gaius för en stund sedan och nu måste jag vila resten av dagen.

 

Våra vänner hjortarna har det svårt nu med all snö så dom är här utanför och gnager barken av alla grenar som ligger på tomten sen trädfällningen.

 

Fredag igen och Idol i kväll. Tror att finalen kommer att stå mellan killarna och då blir det svårt att välja.

 

Orkar inte skriva mer ska lägga mig en stund på värmedynan och drömma mig bort till värmen.

 

Önskar er alla en skön helg och att ni känner att jag tänker på er och hoppas ni har det bra.   

      

                             Kram

                              Love.

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards