Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Trött som en gammal uggla.

Av Love - 4 januari 2011 10:04

                          

       Tack för kommentarer, mail och samtal.

       Det ger mig glädje att ni finns och bryr er.

 

        Har sovit dåligt i natt och det känner kroppen av.

       Pratade med Tony tidigt i morse. Han lät piggare

       och febern hade sjunkigt.

       Svar på proverna som togs i går visade ingenting

       så idag går dom vidare med ultraröntgen av

       tarmarna. Dom misstänker ev.dervertiklar eller

       blindtarmen.

       Ringer honom klockan tre svensk tid.

       Keng är den som pratar med försäkringsbolaget

       för dom måste godkänna allt först och hjälper

       till med  pappersarbetet och det praktiska.

       Med henne där känner jag mig trygg.

       Detta är henns valspråk.

      

         

 

       Han blir otroligt väl omhändertagen och dom

       gör allt för att han ska ha det bra.

       Dom flesta läkare är utbildade vid

       Harvard universitetet och sjukhuset är väldigt

       högt klassat.

       Ingen fara att hamna där men

       som sagt en riktigt bra försäkring måste man ha.

       Thailänderna själva har ingen möjlighet att

        bli inlaggda där om dom inte är väldigt rika.

       Dom har gratis sjukvård men då gäller det andra

        sjukhus med inte samma standard. 

 

         Här i vinterlandet har vi gråväder så någon

         solförmörkelse ser jag inte.

         I dag åker mina gamla Allt om trädgård fram.

         Har sparat i många år och i början på januari

         svämmar mitt rum över av tidningar och jag

         börjar planera för nya ideer.

         Svårt att fatta att det kan bli sol o värme igen.

 

            

 

         Önskar er en bra tisdag med drömmar och

          förhoppningar.

     

                                  Kramar till er alla.

                                            Love.

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 
 
lillis

lillis

4 januari 2011 11:54

Så skönt att höra att sonen är lite piggare i dag,det är tur att han har så bra hjälp av sin sambo.
Fina sommarbilder du visar upp, vad jag längtar till sommaren
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

4 januari 2011 12:36

Vad bra att han är bättre. Men divertikulit är ju ingen rolig histioria... Kram från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

4 januari 2011 14:39

Hejsan Love. Så bra att Tony är bättre, han tjej är hon Thailändska? Tack för igår. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Maria

Maria

4 januari 2011 17:51

Nä det är inte roligt att inte känna sig bra och sedan när man inte riktigt vet vad det blir av det. Det var väl skönt att höra att sonen blir så bra omhändertagen.
Ja det är roligt när man kan börja planera för sommarens blommor. Jag har vårdat en nässla hela vintern för att kunna ta skott, dom är så fina.
Mina bloddroppar har stått i garaget hela vintern så det blir nog inte mycket med dom, tyvärr.
Önskar dig en bra dag/kramizar från Maria

http://torparmor.blogspot.com

 
Margit

Margit

5 januari 2011 09:10

Gomorron, min kära syster...LOVE!!! Ja då är det idag trettondagsafton...och"SNÖIGT"..och vackert ute...Kommit ca 1 dm till sedan dom i gårkväll köäörde med snöslungan..och då var det också ca 1 dm. Och enl prognosen så ska det ju snöa hela dagen och även i morron,
Skönt att sonen mår lite bättre..och nu vet väl du om rÖNTGEN dom gjorde i går, om DEN visar nåpt i tarmarna...Jobbigt med ovissheten..och det blir så mycket oro..och avståndet SÅ stort...det är inte bara att åka en bit och knacka på och besöka,,
Skönt ändå att han befinner sig på ett BRA sjukhus!!!
Vi har inget planerat nu under Trettondagen..Onödigt när snöovädret är såhär...just nu..at domska komma från tex Eskisltuna...Inte det bästa väglaget..när man absolut INTE MÅSTE... Jag har "skräck"..när jag sitter i bilen..och det är snöigt och moddogt..sitter och håller i mig...
Kramar till er båda två..och Lukas, katterna och lille Gauis!!

http://margitholm.blogg.se

 
Mia

Mia

5 januari 2011 09:57

Sänder en tanke till Tony <3 och du är väl ingen uggla, snarare en nyponros :)
Kram

http://systerskaos.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

5 januari 2011 11:17

Inte lätt när barnen blir sjuka och dessutom lånt borta på andra sidan jordklotet. Skönt ändå för er att hans tjej är duktig och att han får bra vård. Hoppas han slipper op.
Skönt kanske för dig att mitt i allt träffa Sita och skingra tankarna liten stund.
Här firas Trettonhelgen rejält tydligen, Torsdagen är tom röd dag ser vi på vår Spanska almenacka. Vädret fortsätter med solsken var dag så vi är nöjda.
Kram!

http://farna.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

5 januari 2011 12:38

Hur har det gått med sonen? Kramar från mig ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Britt-Marie

Britt-Marie

5 januari 2011 19:48

Hej! Tack för att du tänkte på mig i måndags när jag var på läkarbesök! Det är guld värd att ha en bra bloggvän som tänker på mig.
Det gick bra hos läkaren och jag fick en jättebra dansk läkare och är nu sjukskriven till den 28 februari och mera kan du läsa om i min blogg som jag precis nu idag äntligen har skrivit. Jag hade tänkt igår men fick då migrän av all oro och var så himla nervös inför läkarbesöket.
Vad tråkigt att läsa att din son är sjuk som bor i Thailand men vi får hoppas att han blir bättre snart igen och de skall ju ha en så bra läkarvård där har jag läst om.
Nu slutar jag här för jag skall snart se på TV:n och imorgon skall vi ha mina föräldrar och min syster o man på middag här och sen är julhelgerna över för denna gång.
Kram Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

6 januari 2011 09:29

God morgon. Har du hört något nytt om Tony. Är han kavr på sjukhuset? Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Maria

Maria

6 januari 2011 10:58

God fortsättning Love. Hoppas du mår skapligt och att ni inte snöat bort. Här vräker det ner för närvarande och man är glad att man får vara inomhus. Jag njuter av min ledighet, dax att jobba igen på lördag och Moses har återvänt hemåt. Blev väldigt tomt här hemma. Önskar dig allt gott och var rädd om dig. Kram från Maria

http://www.haggqvistmedq.blogg.se

 
Ingen bild

Filippa

1 maj 2011 07:49

Hej mormor ;-D Hur mår du? Det var så roligt att hjälpa till med blommor och sätta dom i krukor när vi sågs sist:) I sommar vill jag åka till Kolmården igen för det var skit roligt när vi var där förut. Hoppas vi ses snart. Hälsa morfar. Hej då <3333333

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards