Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Berg o dalbanan går upp o ner.

Av Love - 11 januari 2011 19:55

Nu är jag här igen. Livet rullar på med både sorger och glädjeämnen. Tony mår bättre men dom vill göra en rektoskopi på tjocktarmen. Han låter i alla fall piggare och gladare. 

 

Dotter har haft en svacka men även hon har kravlat sig upp. Tack o lov säger jag för nu är hon till så stor hjälp.

 

Leif mår inte bra och vi är oroliga för någon demenssjukdom så just nu är Elinor med honom på sjukhuset. Jag fick inte följa med för jag bara gråter och orkar inte. Då är man inte till någon hjälp.

Det har varit för mycket senaste månaden för oss båda.

 

Jill har just varit här och bara att få sitta och prata med henne hjälper. Hon är den som alltid finns för mig/oss.

Givetvis Kent också Leif o han har samma starka vänskapsband.

 

Vår doktor på vårdcentralen ringde nyss och berättade att psa-provet dom tog på Leif var helt ok.

Vi har ju varit rädda att det skulle vara något fel så

där föll en sten. Jag ringde direkt till Leif o berättade det.

Han blev så glad och jag hoppas allt beror på hans oro och ångest över olika saker.

 

Jag har länge funderat på om jag skulle berätta om detta på bloggen men tycker att det känns bra.

Vill också att ni ska veta hur vi har det  och att skriva av sig är ett sätt att lätta på trycket.

 

 Mitt stora tack till er som tittar in och för det goda ni gör. Jag vet att ni bryr er och det är jag så tacksam för.  

 

Denna planch köpte jag till Leif när vi förlovade oss för 50 år sedan. Den har hängt med överallt och vi har haft den över våra sängar. Tycker den säger så mycket och vår kärlek har bestått i alla år med många påfrestningar.

 

                En god natts sömn  önskar jag er.

                                   Kram

                                   Love.

  

 
 
Ingen bild

Mia

11 januari 2011 21:40

Käraste mamma L, vad ledsen jag blir. Du är så stark och tapper hela tiden, och finns för alla. Jag finns här vet du..

Kram

 
Margit

Margit

11 januari 2011 23:43

Kära Love!!!!

Läst ditt Blogginlägg..och ser hur ni har det!!! Skönt att Tony mår bättre..och att utreds...Kanske ni har resa pågång...beställt..ner till Tailand?
Skönt att Ellinor nu mår bättre...och att on orkar och har möjlighet att "ställa upp" för Leif..nu när han åkt in till sjukhuset...Du orkar ju inte hinna med ALLT och ALLA!!!
Så skönt att du har Jill och Kent . När vi har det jobbigt och tungt, tänk så vÄRDEFULLT det då är att ha dom GODA vännerna...som man kanprata med, tala om hur man har det..och som lyssnar och förstår!!! Tänk så många det finn som 2går och bär"..allt det svåra helt ensam.
Jag vet genom åren, live..genom de trånga o mörka "passen"..så betydelsefullt det då alltid ha varit..att ha dessa vänner som står stabilt vid ens sida..och som man kan "dela" smärtan och bekymren med.
Och för oss alla, sä är det ju inte enbart solsken..utan livet har ibland många" mörka dalar"
och det känns för oss som vi alltid kommer att förbli där.
Men så kanske en dag,,, det börjar vända, på ett eller annat sätt, och vi orkar vidare.
Här är det "lugnt"! Idag har jag bara varit påp FOTVPRD..varit till Aptekt ochhämtat ute lute värkmediciner..oc på eftermiddan så har Lasse o jag varit en runda till Biblioteket...och läst lite tidningar.
I morron, onsdag, så ska vi kl 12...gå till Brukskyrkan och äta "SOPPLUNCH". det har nu varit uppehåll under julen..och NU börjar "vårterminen".
Jag är så tacksam för dessa tillfällen, vi får se/träffa lite andra människor...äta GOD LUNCH...och njta av tillfället...
Jueln har vi näsatn helt plockat bort...Röda panelgardiner kvar i vardagsrummet..och rödvita mattorna ligger kvar i köket.
Önskar dej och Leif...allt gott och hopppas att han får bkli piggare. Skönt att PSE pro´vet var OK!!!
Kramar!!! Systeryster o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Maria

Maria

12 januari 2011 00:42

Hej kära du! Uha inte roligt att höra om Leif men får hoppas att det löser sig på bästa sätt. Oro kan också göra att man blir sjuk på olika vis. Vi får tro att båda dina sjuklingar kryar på sig. Du får försöka att vila o inte oroa dig så du blir dålig, ja jag vet det är inte lätt. Det är heller inte lätt att ge råd när man inte vet hur den andra känner, vi är ju alla olika till att hantera olika situationer. Jag önskar dig en så bra dag som du nu kan/varma kramar från Maria

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

12 januari 2011 07:14

Vilken fin planch du köpte till Leif, den säger så mycket.
Vad skönt att sonen mår bättre och även dottern.
Förstår eran glädje över att Leifs prover var bra.
Skönt att ha vänner som ställer upp i alla lägen.
Styrkekramar till dig vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

12 januari 2011 07:41

God morgon Love. Jag är bättre idag så det blir jobbet imorgon. Så bra att Tony är bättre o att Leifs prover var bra. Du ville veta namnen på tjejerna. Ja först står Ellinor, sen Ing-Britt, jag, Ingela o sist Renate. I den ordningen du ser dom på bilden. Hoppas du mår bättre ett tag framöver nu. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

12 januari 2011 10:40

Styrkekramar från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

12 januari 2011 10:54

Kära go'a Love, så mycket bekymmer du måste leva med nu. Jag känner verkligen med dig. Er Tony verkar ju vara under god vård och det måste ändå kännas skönt. Desto tråkigare med din Leif, som inte mår bra. Om det är en begynnande demenssjukdom han har, mår han ju inte bättre av Tonys sjukdom och annat tråkigt runtomkring. En lättnad ändå att psa-provet var OK, så behöver ni inte oroa er för den sakens skull.
Stor varm tröstande kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

12 januari 2011 11:50

Hejsan! Jag skrev till dig igår men det blev tydligen inget så då får jag göra ett nytt försök idag. Hoppas innerligt att allt rättar sig till på bästa sätt för dig o de dina. Både sonen o mannen inte konstigt att du inte känner dig pigg. Ha en så bra dag du kan o jag håller tummarna allt löser sig till de bästa.
Kramizar från Maria

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards