Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Nu får vi vänta.

Av Love - 17 januari 2011 20:13

Så tomt och tråkigt att vara ensam. Vill att Leif ska vara här. Han saknas mig.

 

Dom gjorde lumbalpunktion på honom i dag. Då suger dom ut lite av ryggvätskan som cirkulerar i ryggmärgen.

Utav det provet kan dom utläsa mycket men svaret dröjer fem veckor. Det gjorde inte det minsta ont sa han.

 

Förmodligen kommer han hem snart för nu börjar han tycka det är tråkigt och det är samma här.

 

Helgen har varit så bra med Roger, Luwig, Elinor och Lukas här. När dom inte hälsade på Leif blev jag ordentligt uppassad med god mat lite vin och trevliga kvällar.

                               Roger och Ludwig.

  

 

Blev ordentligt förvånad i dag när kuratorn ringde mig och frågade hur JAG mådde.Trodde inte sådana människor fanns.

 Känner mig bra  men hon föreslog att vi skulle träffas på fredag och det gjorde mig glad och tacksam.

 

Dagen har gått i papperens tecken. Tagit hand om massor

som legat länge osorterat och satte in i pärmar.

Gillar att ha full kontroll på allt sådant nu när inte Leif orkar sköta det.

 

Fick besök av Ingrid och lille Julius som blir fem månader i morgon. Jisses han växer med raketfart och är så glad o go som mor sin.

 

I flera år har jag varit med i Postkodlotteriet. Varför?

Jo för att vinna pengar. Nu är det slut med det.

Här sitter jag och har allt jag behöver medans många barn i tex. Haiti inte ens har vare sig föräldrar eller hem.

Mina pengar får istället gå till ett fadderbarn.

 

Det blir Hoppets stjärna som får ta han dom det.

En kristen organisation son hållt på över 40år och hjälper på många sätt över hela världen.

 

Jag hade förut en liten flicka i Lettland som fadderbarn genom dom. Vi var några stycken som åkte över med Hoppets stjärna till Lettland för att besöka barnhem, skolor och andra instutioner.

Där fick jag träffa många människor och verkligen se vilken nytta dessa pengar gör.

 

En resa som jag aldrig glömmer ej heller dessa människor som levde med fattigdom, handikapp men endå svämmade över av glädje och livsvilja.

 

Mitt lilla fadderbarn träffade jag givetvis och tårarna rann när jag skulle åka ifrån henne.

Hon blev sedan adopterad av en lettisk familj men dom handikappade ville ingen ha.

 

Att vara fadder för ett speciellt barn gör inte att det barnet får det extra bra på barnhemmet utan alla pengar går till det som behövs.

 Däremot får man kort  brev och upplysningar om "mitt"barn.

Jag fick teckningar som hon gjort och kunde skicka små paket.

Kan man språket och barnet är äldre går det bra att brevväxla. Nu ska det bli så roligt att se varifrån och vilket barn det blir.

Är det någon av er som är fadder skriv gärna och berätta.

 

Detta var väl vad jag hade att förtälja om men om ni är kvar här så sänder jag en kram till er alla.

                             Love.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Sita

Sita

18 januari 2011 05:47

God morgon. Så trevligt att hon frågade hur du mådde. Nu är jag jättetrött men jag vänjer mej väl igen med dessa mornar. Kram o hälsa till Leif.

http://siitasblogg.blogspot.com

Love

18 januari 2011 10:19

Att gå upp tidigt på morgonen är ett straff för mig. Före 8 borde ingen behöva stiga upp om dom inte ville. Hur dags kliver du ur sängen, ser att du skrivit här före 6 då sussade jag gott.
Ingen bra dag i dag så Leif får klara sig utan mig. Tar nya tag i morgon men pratar mycket med honom i telefon och han hälsade tillbaka.
Kram till dig.

 
Ingen bild

Anna

18 januari 2011 13:04

Jag beundrar dig som mitt i all oro tänker på andra som har det svårt. Du får berätta om ditt fadderbarn sen när du vet mer.
Nu hoppas jag Leif snart får komma hem till dig igen. Ta hand om dig på bästa sätt.
Kramar i stora lass från oss båda.
Glöm inte hälsa Leif.

 
lillis

lillis

18 januari 2011 13:48

Hoppas att du snart har Leif hemma igen.
Jättegulligt av kuratorn och ringa och fråga hur du mår.
Skönt att du blev ompysslad i helgen
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

18 januari 2011 18:54

Ni har en jobbig tid nu men jag hoppas du får hem Leif snart så ni har varandra närmare igen. Bra att du får tala med kuratorn, jag tror nog att det finns många frågor som kommer att poppa upp hos dig och hon kanska kan lotsa dig rätt i virrvarret av tankar du har på framtiden.
Härligt med fadderbarnet men så vackert att du tar tag i en sådan sak nu, mitt i allt annat! En kram till er alla från oss

http://farna.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

18 januari 2011 22:52

MEN finns det verkligen sådant människor som ringer och frågar hur man mår, nu för tiden? Har jag aldrig hört talas om.
Så snällt av kuratorn att hon ville att ni skulle prata.
Hoppas du har din käre make hemma snart igen.

Ja du, släkten kan man både ha och mista tyvärr.
Som du säger, släkten väljer man inte själv tyvärr.

Det där förslaget om fika hos dig till våren, låter riktigt trevligt, så vi kommer gärna och fikar när det blir väder till det frmmåt våren :D
Gärna:)
Vi får höras vidare om det när det blir dax :)

Så jättefint du har gjort här på din blogg, duktig du är.
Kan inget om sådant, så jag brukar be min dotter om hjälp, när jag vill ändra ngt på min blogg. Hon är duktig på sådant, så ung hon är. Blir iofs 22 till hösten.
Tiden går fort.
Ja det är tur att jag har min dotter att prata med när det gäller släkten, för hon har ju oxå märkt hur dom betér sig mot oss :(

Kram och tack för dina omtankar
/Gunilla


Ps
konstigt,
jag skrev i rätt kod, kollade mer än en gång,
MEN ändå så fick jag felmeddelande:(

Testar igen med ny kod :)
Ds

http://gunillaskatter.blogg.se

 
kristinakicki@yahoo.se

kristinakicki@yahoo.se

18 januari 2011 23:24

Vad skönt att du har haft en bra helg!
Så skönt att kuratorn hörde av sig och att du tog det på rätt sätt. Många är så rädda för att söka hjälp, bara man nämner att det vore väl skönt att prata med nån så får man svaret "jag behöver inte det".
Jag har själv varit hos kurator några ggr när jag haft det jobbigt omkring.
Det har varit jätteskönt att prata med nån.
Jag tycker att det är en enorm styrka att kunna ta emot hjälp!
Kärlekskramar till en förståndig kvinna.

http://www.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

19 januari 2011 08:39

Vad skönt för dig att du haft sällskap o blivit uppassad skadar ju inte heller. Jo men det är ju så att du får se om dig själv också o det kan vara skönt att prata med någon utomstående.
Ha en go dag/kram

http://torparmor.blogspot.com

 
Mia

Mia

19 januari 2011 09:11

Ja tänk att det finns guldkorn bland oss socionomer där ute :) Jag ska alltid tänka på att fråga hur de anhöriga mår då de ofta glöms bort.

Här är det dags att öppna skolböckerna igen och förkovra mig. Två terminer kvar, helt galet så fort det gått. Läser utvecklingspsykologi just nu, jättespännande..

Hoppas du har det bra idag och ta det försiktigt där ute, det är halt...

KRAM Mia

http://www.heavenly.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 januari 2011 17:08

Självklart måste det kännas tomt hemma utan din Leif där. Hoppas han snart får komma hem nu, när de har tagit de prover som behövs.
Tänk så skönt att få bli ompysslad av nära och kära, när livet känns jobbigt - och heder åt kuratorn som ringde upp dig. Jag är säker på att du får ett givande samtal med henne på fredag.
Vi har inte själva haft några fadderbarn, men barnbarnet har haft det länge. Han var lite besviken på att hans första fadderbarn byttes ut, när det fyllde 12. Nu har han en yngre pojke, men jag vet faktiskt inte från vilket land.

Hoppets Stjärna har mycket gott rykte har jag förstått. Klokt att välja någon organisation, som verkligen skickar hjälpen dit där den behövs - och inte använder för stor del till administration.
Varmaste kramar,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

20 januari 2011 00:46

Skriver en liten natthälsning till dej, syrran, min kära LOVE!!! Förstår att du och Leif...ni saknar varandra!!!! OCh så när man är ifrån varandra..så känns det ännu mera...och då kommer denna tomheten..att man är SÅ långt från varandra..och ensamheten och tystnaden..även om du har både Gauius och katterna...så fyller dom INTE Leifs plats....
Tänk så bra att KURATORN erbjöd kontakt!!! Jag tänker på när jag läser Ednas bok o sin INGEMAR (Joahnsson)när han blev sjuk..dement.. Hur hon fick "ligga i" för att få stöd...och avlastning för att orka med... Och nu är det Q som tar kontakt och erbjuder!!!
Hoppas att han får en diagnos..och kanske kan få med hjälp/behandling...så att allt blir "lite lugnare" för er alla!!!
Ja livet är INTE lätt alla gånger!!! och då betyder det så mycket att du har dina nära o kära..som vi ser, hur de finns vid din sida och hjälper och stöder!!!
Och så hinner du och orkar..även stödja FADDERBARNEN!!! Och du känner säker att: "Den som ger....han får"....välsignelse...tillbaka!!!
Kära LOVE, du och Leif, ni finns hos oss, bloggvänner i våra tankar´och vi bryr oss!!!
Kram!!! Lasse och systeryster Margit

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards