Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Solen glädjer mig.

Av Love - 20 januari 2011 09:50

       

                  

       

Att vakna av att solstrålarna letar sig in genom spetsgardinen, gå upp och dricka en kopp kaffe

med smörgås det är lycka.

Sen tittar man in här och får en extra kick av era 

snälla kommentarer. Då börjar dagen bra.

 

I går var jag hos Leif som kommer hem på permission över helgen. Då ska jag laga en god middag med smarrig efterrätt . Han har nog blivit lite bortskämd med mycket god mat så det gäller att lägga manken till. 

 

Min svarta springare däremot är lite sur på matte som varit borta rätt mycket. I dag ska vi bara rå om varandra och gå på promenader.Han behöver få springa av sig.

 

Elinor och jag hann träffas en stund på stan innan jag gick till Leif. Butikerna svämmar ju över av reavaror och jag föll för turkos tunika och gråa tights.

Borde väl inte ha tights med mina elefantben men det är jag som bestämmer över mig själv och trivs.

 

Det är ett varannan dagsliv jag lever. I dag hemma trött och mer ont men ändå är det roligt att fixa och städa nu till Leif kommer.

Hade köpt semlor till mig o Lukas i går men innan halv

nio låg jag i sängen helt slut så snart blir det att smaska på semla här. Kan ingen komma och fika hos mig ni är så välkommna.

 

Skator och kråkor har redan börjat sitt årliga krig här ute om vilka träd som dom äger och sen ska boa i.

Det är ett fasligt liv men skatorna verkar vinna som vanligt. Dom släpper ingen jäkel till sitt träd.

 

Höll på att glömma ringa återbud till Leis tandläkare så nu säger jag ; Ha en riktigt bra dag.

 

     

                              Kram mina vänner.

                                      Love.

 
 
Ingmarie

Ingmarie

20 januari 2011 14:18

Här finns inte så mycket affärer att välja på ..tycker bättre om att handla i stockholm där det finns mer att välja på
ha en fin torsdag

http://mimmiros.blogg.se

 
Maria

Maria

20 januari 2011 15:26

Så roligt för dig att få rå om gubben över helgen.
Du har så rätt visst e de du som bestämmer över vad du har på dig o trivs med. Va gott med en semla hoppas den var smarrig, jag åt också en häromdagen.
Nu önskar jag er en go helg med kram från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
kristinakicki@yahoo.se

kristinakicki@yahoo.se

20 januari 2011 15:30

Vad skönt att din man får komma hem i helgen.
Efterrätt det är så sällan jag lagar, nu blir jag sugen.
Jag har också varit på rea idag, jag hittade tre fina jumprar. Nu har jag handlat så mycket på rea så nu får jag ge mig.
Men man blir så glad av att få lite nytt.
Ta väl hand om dig.
Många kärlekskramar till dig!

http://www.bloggplatsen.se

Love

20 januari 2011 17:59

Inte så ofta efterrätt här heller men smarrigt är det. Jag har nog också köpförbud nu. Slänger kataloger för att inte bli frestad.
Läste på din blogg att ni hade haft träff och att du mår bättre, jätteroligt.
I morgon stundar helg igen och du ska ha det så bra.
All kärlek tillbaka Kristina.

 
Sita

Sita

20 januari 2011 17:14

Hejsan Love. Så kul att han får permis o får komma hem till dej. Här har jag så ont i mina fötter. Nu håller jag på att koka potatis, ska göra mos o kycklingspett till Kjell i kväll o min matlåda. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Love

20 januari 2011 17:55

Vad har hänt med dina fötter? Har du värk ofta eller är det något särskilt. Man ska vara rädd om fötter för dom ska hålla länge.
Middagen här ska bli en gryta med stark korv paprika vitlök o purjolök. Sen blandar man det med cos cos. Få se vad Lukas tycker.
Önskar dig och Kjell en trevlig helg.
Kramizz.

 
Sylvia

Sylvia

20 januari 2011 18:20

Hejsan!

kaffesugen blir jag minsann av den fina animerade kaffebilden.

Så roligt att maken kommer hem till dig på permis till helgen och ni kan få rå om varann ordentligt.
Jag har en väninna vars man har något liknande som din man har, skulle jag tro. Vi märkte det för något år sedan under en semesterresa vi gjorde tillsammans. Kurre, som vi kallar honom hade lite svårt att hänga med i svängarna och hans lokalsinne var nästan helt borta.Senare när vi kommit hem konstaterades det att han hade början till alzheimer. Han är fortfarande hemma och det verkar som sjukdomen har stannat till något. Han är glad och pigg och känner man inte honom sedan tidigare så märks det inte genast. Men det är klart att allt ansvar ligger på frun så hon har det säkert väldigt jobbigt. Då måste det vara gott att ha barn som kan ställa upp och finnas till ibland.
Önskar både dig och maken en fin och mysig helg.
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Mia

Mia

20 januari 2011 21:31

Solen är som balsam för själen..

Idag har jag gjort massa nytta. Hämtat paket på posten, skickat iväg en bok jag sålt, skickat två brev som legat ett tag, hämtat ut skor från skomakaren. Skomakarhistorien gick loss på 1000 kr!!!! Menmen nu har vi fått ordning på det. Vi har också hämtat ut Matthias dator som varit på lagning. Skönt att få undan på sånt.

Vad skönt att Leif kommer hem i helgen, förstår att du saknar honom, men skönt att du har Lukas som lite sällskap i alla fall..

Kram

http://www.heavenly.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 januari 2011 22:30

Åh, vad glad jag blir över att du får hem din Leif över helgen. Så gott och fint du kommer att ordna för honom - han kommer att känna sig efterlängtad och älskad

Kära Love, jag vet inte om du har sett min fråga till dig om en trevlig och prisvärd restaurang i Örebro - utom Slottet, som är uppbokat nästa lördag för någon stor konferens. Goda vännen R fyller 60 och ska fira med Hjalmar, men vill ha några trevliga upplevelser i Örebro dessutom.
Önskar dig allt gott!
Varma kramar till dig min vän,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

21 januari 2011 07:16

Visst blir man glad av solen. Vad skönt att Leif får komma hem på permis över helgen
Ta vara på helgen och var rädda om er
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundvall

Anita Lundvall

21 januari 2011 11:22

Har läst lite på din blogg, du har det jobbigt förstår jag. Hoppas allt löser sig för dig och din man,hoppas ni får en underbar helg. många krama Anita

http://simstock.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

21 januari 2011 11:48

Jag skickar bara en kort hälsning. Jag har skrivit in fel adress i min tidigare kommentar.
Nu ska det vara rätt!
Kramar igen!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Britt-Marie

Britt-Marie

21 januari 2011 22:24

Hej!
Vad skönt för dig att din man kommer hem till helgen!
Ja imorgon fyller jag 61 år här så då skall vi ha kalas här och jag skall bjuda på köpt semletårta som jag hoppas skall smaka bra och får se om jag får några paket också.
Nu skall jag se vilken som åker ut Let´s Dance och sen blir det sängen här. Vi har även våra barnbarn här denna helgen då deras mamma arbetar helg och är så roligt att de vill vara här då. De har tagit ett uppehåll ikväll data och TV:e spel och vi har spelat lite kort tillsammans som alltid är roligt för det blir gärna lite för mycket data och TV:e spel för våra barnbarn.
Ha nu en trevlig helg tillsammans med din man.
Kram Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

22 januari 2011 00:09

Min kära syster!!!
Måste skriva ihop några rader!!! Tiden går SÅ fort!!! Fattar inte det...trots att jag INTE jobbar nu.
Antar att du nU har fått hhem din käre Leif under helgen!!! Och då ska ni ta den tid ni behöver med varandra och njuta! Det är vär ett par veckor NU som han varits på sjukhuset..och då är naturligtvis saknade och tomheten mycket stor!!!
Förstår att du nu lagar till EXTRA god mat åt er nu under helgen..och myser tillsmamman och med Gauius och kissekatterna!!!
Jag har varit i Vöästerås under dagen på begravning. Vår pastor Allan Näslund (i P-kyrkan) som var får här 1980 när jag kom till eskisltuna från Kalmar.. had edå haft MÅNGA JOBBIGA år bakom mig...(med Ilones pappa som var alkoholist) och jobbigt på många sätt. När jag då kom till E-tuna ...så var han pasor,,och församlingsföreståndare. Jag fick själavård..och samtal..många gånger..och han blev för mej: "FADER Allan". Vi var många som var med på hans jordfästning i pingstkyrkan och efteråt på Kadde och MINNESSTUND. Där var det så många talare..som berättade hur mycket han betytt för många ..under åren som han varit i tjänst...Ja man påminns...
Sedan åkte vi hem via Eskilstuna och jag har med mig Marias Samira hit till Kolsva...Hon skall vara med hos oss under helgen..och Lasse och hon har så mysigt och skojar med varann...Maria kommer o hämtar henne på söndageftermiddag..och då får vi bjuda henne på middag också.
Här har vi några grader kallt..och på dagarna sol!!!! Härligt!! Det går mot VÅREN!!!

Det vore roligt att någon dag..."ta en runda" förbi därborta hos er/dig..och hälsa på några timmar...vid tillfälle.... om DU tycker det...eller träffas i Örebro..o fika, när du hälsar på Leif...

Ja nu är klockan över 24..igen. Förstår inte att dygnets 24 timmar..går alltid SÅ snabbt!!!
Kram min kära SYSTER Love!!! Hälsa
Leif o Lucas!!

Systeryster Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

22 januari 2011 04:01

Visst är det bättre med sol, håller jag fullständigt med dig om. Så nu lägtar man verkligen till vår och sommar.
Snön håller på att smälta bort, så man hoppas att det inte blir mer snö, men man vet ju aldrig
Så Trevligt att du får hem din man till helgen på permission.
Ha en Trevluig helg.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

23 januari 2011 11:09

Vad roligt för er alla att ni får tillbringa helgen tillsammans. Förstår så väl att du vill laga till något extra gott så ni får fira.
Så klaret du kan ha tights, finns väl inget som säger att det är för vissa personer. Nu är ju modet sådant så vi har på oss det vi trivs i och med lite längre tröja eller tunika så blir vi snygga och propra.
Semla, hoppsan! Nu känner jag ett visst sug, oj vad gott det vore.
Ha en fin Söndag tillsammans!

http://farna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

23 januari 2011 15:06

Hej kära Love
Vi tänker på er båda och hoppas helgen har varit bra. Jobbigt kan jag tänka mig när han måste åka tillbaka igen men snart är han nog hemma igen ska du se. Allt blir också lättare ju närmare våren vi kommer fast i dag käns den långt borta för det snöar igen.
Sköt om dig och vila när du kan.
STOR KRAM FRÅN ANNA.

 
Astrid

Astrid

23 januari 2011 19:42

Oj är ni så långt på väg med våren att skatorna börjar se ut sin bloplats
Jag har inte ätit någon semla än men det låter gott
Men vid det här laget så har du nog ingen kvar

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Calma

Calma

24 januari 2011 11:43

Hej där,Calma här!!
Jag kommer,om semlan finns kvar *L* självklart var det den som lockade mej att skriva lite hos dej *L*
Hittade dej i en väns blogg,så jag blev nyfiken,
Livets Berg&Dalbana,ja,den kan innefatta mkt den,som så ska vara,En lagom portion av det goda,mindre goda,mkt kan vi rå över.men det mesta blir oxå vad vi gör det till själv,
Vissa saker kan vi ej alls rå på, måste ngnstans lära oss acceptera faktum som råder
Livet är iaf en härlig resa tycker jag,

Jag tänker kolla in hos dej o då,hah,det vet du inte om,,joodå,jag kommenterar alltid när jag besöker,
Finns mng bloggare,mng läsare,men oxå mng som ej kommenterar,det är ju det som gör bloggen så levande
Jag har haft långt uppehåll i bloggandet,men är tbx på banan igen

Nu länkar jag dej hos mej,tillåtet? *L*

Ha det bäst,välkommen att besöka mej
Carpediem
Kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards