Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Love - 24 januari 2011 20:15

                  Hej alla ni som gästar min blogg.

   

                 Tack för alla kommentarer vänner.    

 

        Helgen har varit bra med Leif hemma hos mig.

        Pratade med läkaren i dag och i veckan blir 

        han utskriven. Sen får vi vänta en månad på

        diagnosen men jag är beredd på att livet för

        alltid blir förändrat.

        Nu är det min tur att stötta och hjälpa.

        Leif har alltid ställt upp för mig när jag haft 

        det jobbigt med värk och krafterna sinat.

        Två halvor blir i alla fall en hel och vi ska 

         kämpa tillsammans

 

          Kärleken förde oss samman för evigt.

                          Jag älskar dig.

  

 

Har inte gjort ett dugg i dag utan läst ut en bra bok.

Bra låter hemskt att säga om ett fruktansvärt öde.

Boken heter Såld och är en sann händelse som utspelas i Ryssland där 17-åriga Natasja åker till St. Petersburg för att få en bättre tillvaro.

 Där möter hon en man som säljer henne till Lettland  och hon blir instängd och utnyttjad av hänsynslösa män.

Så småningom förflyttas hon till en lägenhet i Stockholm. Tiden går och Natasja tar till droger och alkohol för att klara av dom hemska påfrestningar hon tvingas gå igenom.

Drömmen om att fly finns trots allt kvar och till slut lyckas hon.

Boken berörde mig så mycket och att någont sådant finns

kan man bara inte fatta fast man hört mycket om traffiking.  Även fast tårarna rann kunde jag inte sluta läsa boken och jag vill varmt rekommendera den.

                                  

När Leif inte är hemma ser jag inte på Tv utan läser mer men just nu ska burken få visa mig Spårlöst .

Sen ska jag lägga mig och tänka på att min andra hälft

snart är hemma igen.

 

                   Ta hand om er och lev livet väl.

                               Kram och godnatt.

                                       Love. 

            

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards