Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg under januari 2011

Av Love - 3 januari 2011 22:21

 

I dag var sista tandläkarbesöket och tur var väl det för pengar har det kostat i massor.

 

Hade bestämt att träffa Sita i stan och det vart en trevlig stund där vi gick och fikade. Tack Sita du är så go.

 

                       

 

När vi skiljdes gick jag runt lite på stan och ögonshoppade. Hade tidigare köpt några leggings.

 

Både helgerna och pengarna är slut nu.

Som pensionär får man en månadspeng men den är inte så stor och ska räcka till mycket. 

 

Jag är orolig och rädd. Vår son Tony ligger på sjukhus i

Thailand. Han har haft väldigt ont i magen och fick hög feber. I morse la dom in honom med dropp och har tagit en massa prover, röntgat, ultraljud mm.

 

I morgon skulle han få svar men dom har pratat om ev. operation. Frågan är bara vad dom ska operera.

 

Tack o lov är han försäkrad annars kostar det massor.

Sjukhuset är toppenmodernt och myckligt skickliga läkare.

 

Han har eget rum och Keng får vara där hur mycket som helst.

Jag är så glad att hon finns för Tony. Dom har bott ihop i

sju år och hon är en ängel utan vingar.

Känns så bra att veta att han inte är ensam när vi nu sitter på andra sidan jorden.

 

Sätter klockan på väckning tidigt så jag kan ringa till honom. Thailand ligger sex timmar före oss så ringer jag fem är den redan 11 hos honom.

 

Det blir inte så lätt att komma till ro i kväll det är vår son det gäller och  fast jag vet att det hjälper föga att ligga vaken och oroa sig blir natten lång. 

 

                                Tony  

   

                             Vi älskar dig. 

                                   Kram

                            mamma o pappa. 

                              

                                 

 

 

 

Av Love - 1 januari 2011 13:02


        


                   Jag ligger efter i tiden.

 

Nu får jag önska er alla ett år med många lyckliga dagar.

 

Gårdagen tillbringade jag i sängen med en fruktansvärd migränhuvudvärk. Kunde inte gå upp på hela dagen.

 

Vi var ju bjudna till Ingrid och Leffe men Leif fick tyvärr gå dit själv. Kändes tråkigt och jag var ledsen.

 

Så öppnades dörren och Leif kom hem igen för alla tyckte så synn om mig och med sig hade han en trerätters meny som dom lagat. Prata om underbara vänner.

Vid 9-tiden åt jag lite och det var så gott men klockan 10 var det sängdags igen.

 

När smällarna började låg Gaius nedanför min söng och han lyfte inte ens på huvudet så skotträdd är han då inte min svarta prins.

 

Då tände jag ett ljus och tänkte på min pappa som dog på nyårsnatten vid tolvslaget. Han finns alltid i mitt minne.

 

Nu är det första dagen på 2011 och jag är uppe på benen.

 

Hur detta år ska bli är som ett oskrivet papper men jag önskar alla människor fred, mat och trygghet.

Det är ruskigt hur vi ställer till och hur egoistisk vi tänker. Våldet ökar, krigens offer ökar och svälten ökar.

Sen har vi miljöförstörningen. Vart är vi på väg?

 

Nej, nu låter jag för pessimistisk. Det finns så mycket fint att glädja sig åt men vi har alla ett ansvar att hjälpa.

 

Några nyårslöften ger jag inte men ska försöka ta vara på på dom dagar jag får. Sköta om mig bättre för ännu vill jag inte lägga näsan i vädret.

 

            

                        Till er allavill jag säga. 

 

                      Vad är vänskap? Jo en blomma

                       vuxen uti hjärtas bo.

                      Skön den är då den omslutes

                      utav kärlek, hopp och tro.

 

                        

                           Tack för er vänskap

                                    Kram

                                     Love.

 

  

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards