Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Redan februari.

Av Love - 2 februari 2011 23:11

Vad goa ni är som tittat in och gett mig kraft och glädje fast jag  varken bloggat eller svarat.

Till er mina vänner säger jag Tack, tack, tack!

 

Det har funnits tid men inte ork.

 

Håller på att lära om mig till ett annat liv och

det är psykiskt jobbigt. Har nog aldrig kännt mig

så trött men dagarna går och jag kämpar för att

göra det rätta för Leif.

 

I går fick jag tandvärk så i morgon blir det Örebro.

I ärlighetens namn ska det bli skönt att få lite egen tid.

 

När jag skulle träffa John Blund i går låg en liten lapp

på sängen där det stod; Jag kanske inte säger det så ofta

men du betyder så mycket för mig och jag älskar dig.

Lappskrivaren var Lukas. Somnade med ett lyckligt

leende på läpparna.

 

Vi har haft en bra dag och kväll men livet skiftar fort.

Håller på och läser boken om Ingemar Johanssons liv

som hans fru skrivit. Den är tragisk men ger mig kunskap och att någon annan haft samma problem.

 

När vi träffat läkaren och fått lite mer kött på benen ska jag gå med i en anhöriggrupp för det behövs för att klara denna nya situation

 

  Ibland känner jag att jag gör helt fel men ingen har talat om för mig vad som är rätt och ännu har jag inte riktigt fattat allt.

 

Midnatt råder och i morgon ska jag upp tidigt.

Hoppas solen vill lysa, ta bort snön och ge mig

lite vårkänslor för det är väl vad vi alla behöver

efter detta mörker.

 

Ta hand om er och välkommna till min skrivarlya igen.

 

                              Stor Kram.

                                   Love.

 

 

 

 

 
 
Margit

Margit

3 februari 2011 01:04

Min kära LOVE, min syster!!!!
Tittar in innan jag snart skall gå till söngs. Och ser att du orkat skriva i din blogg!!
Förstår att det är en MYCKET JOBBIG situation..och förstår att vardagen..kommer att bli tuff..framöver..pga sjukdom....
Jag håller ju också på att läsa boken om Ingemar Joghansson (köpte den med tanke på din Leif) Och där läser man ju hur tufft hennes vardag var....
Så fint Lucas uttryckte sina känslor för dej på dn skrivna lappen och jag förstår att det SKRIVNA ORDEN...betyder SÅ MYCKET för ett mormors hjärta..och ett KVITTO på att den kärlek och omsorg han får hos er.../dig, betyder SÅ mycket för honom!!! Och jag kan tänka mig, att hans VARANDE hemma hos er.. betyder lika mycket för dej också!!! Så ni BÅDA behöver varandra som stöd i vardagen...på olika sätt.
Lasse och jag åker ju i morron, via Eskisltuna för att hämta min dotter Ilone samt Marias dotter Sara..och vi så åker vidare upp till Nordmaling under dagen/kvällen för att vara med och fira min dotter Mirjams 40 års firande.
Sett på prognosen..att det blir nederbörd..under morrondagen..så vi får hoppaps att bilresan går bra ändå. Vi får räkna med att det atr mycket längre tid. Frän Kolsva via E-tuna så blir det ca 70 mil...
Önskar dig min kära LOVE en GOD NATT och jag /vi tänker på er allihopa. och vad jag förstått..så kanske eran bostadfråga.... blir annorlunda på sikt...Ja det är mycket att planera för.
Kram!!! Systeryster Margit och min Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

3 februari 2011 01:54

Hej Vännen
Boken om Ingemar johansson, den boken har jag oxå, men inte hunnit börja i den än. Har andra böcker som jag håller på att läsa oxå, så den boken ska jag börja läsa snart.
Har ju skickat efter en bok som handlar om Bibliotekskatten Dewey, som kom häromdagen.
Den katten blev ju känd över hela världen när den levde. Katten dog 2006.
Ska bli intressant att läsa den oxå.
Har ju känt till den boken i ett par år nu, men inte fått tag iden, men så beställde jag den via nätet. Så nu har jag den oxå :)

Ha det bra vännen.
jag tänker på er alla.

/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Sita

Sita

3 februari 2011 04:56

God morgon Love. Vilken trevlig lapp du fick. Har du fått hem Leif? Ha det gott. O du tandis är det skönt att gå till om man har ont. Jag har tandvärk i min fot, inte skönt. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

3 februari 2011 06:58

God morgon min vän!
Har tänkt så mycket på dig, vet vad du går igenom, har ju arbetat med Dementa över 10 år. Jag tycker att du ska gå med i en annhöriggrupp, det är skönt att få prata av sig och ge varandra stöd. Vilken fin lapp du fick av Lukas
Du får höra av dig när du vill till mig om du har det jobbigt, mitt telefonn 016/516442
Styrkekramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

3 februari 2011 09:12

Låna filmen (om du inte redan har sett den) En sång om Martin. Sven Wollter och Viveca Seldahl spelar huvudrollerna. Den handlar om den sjukdom som ni misstänker ... den berör oss alla /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

3 februari 2011 10:21

Anhörigförening låter som nåt bra, där kan du nog få mkt stöd och tips och råd, men främst stöd från likasinnade. Det behövs. Det är ju ett nytt liv du hamnat i nu. Tänker på dig. Här i väst har vi snart helt gröna gräsmattor, snön har snart regnat bort. Längtar så till våren, blir deprimerad den här tiden på året, det är för grått och trist och det finns inget att se fram emot inom en snar framtid. Livet känns tungt just nu. Styrkekramar från mej till dej vännen! ♥♥♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

3 februari 2011 11:37

När du kan och orkar så finns det ett boktips till som Kaela har skrivit ett inlägg om http://kaela.bloggplatsen.se/kategori/9436-boktips/ /kram
Ps Ni är i mina tankar och jag vill ge dig ljus och energi för att orka med allt det svåra

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
solan

solan

3 februari 2011 18:47

Vill bara ge dej en stor varm styrkekram.

http://m-fors.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

3 februari 2011 20:56

Ja det är tur att vi inte vet något om vår öden
Man blir totalt kraftlös när det drabbar en familjmedlem en sjukdom
Jag reagerar med en trötthhet som inte är av denna världen
Tills sist blir det vardag och det är också jobbigt
Ta all den hjälp du får, läs på nätet det finns ofta mycket hjälp att få där också
Tack för att du skriver i min blogg
Jag kommer att bli borta någon månad, ska bli farmor på nytt så jag ska hjälpa till med det jag kan
Det innebär en resa på 90 mil
Finns inget underbarare än barnbarn
När vårt treåriga barnbarn säger
Jag älskar dig Farmor på Skype
Då blir jag så lycklig

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Gunilla

Gunilla

3 februari 2011 22:36

Självklart tänker jag på dig jag oxå, vännen
Ni har jobbigt nu, så du måste tänka på dig själv oxå.
Många kramr till dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

3 februari 2011 23:52

Det du nu går igenom tar på dina krafter, förstår så väl. Att gå med i anhöriggrupp är jättebra, då möter du andra i samma situation. Man kan lätt känna sig ensam annars. Härlig lapp du fick av Lucas, han ser väl att du behöver lite extra och tänker på dig. Tänker på er och önskar er allt gott

http://farna.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

4 februari 2011 08:05

Man kan inte få för mycket av ljus och kärlek så här kommer mera *ler* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

4 februari 2011 15:10

Tack för allt fint du skrev i min blogg.
Jag för står att du är trött det har varit alldeles för mycket ett tag.
Dom säger att man får inte mer än man klarar av, men ibland undrar jag.
Jag önskar dig en mycket trevlig Helg!
jag sänder kramar och kärlek till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

5 februari 2011 08:14

Jag blev så tårögd av dina fina ord och ditt besök hos mig igår på min blogg ... tack! Massor av sprakande och vita och helande och kärleksfulla energier till dig och de dina/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

6 februari 2011 09:08

Vill bara visa att du finns i mina tankar hela tiden. Mycket av ljus och kärleksfulla energier till dig/ krma

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

6 februari 2011 09:28

Gomorron,syrran!! Hoppas att allt är så bra som möjligt nere hos er!
Vi är i Nordmaling, har i går firat min dotters Mirjams födelsedag... Vi var samlade..familjen..
4 av mina 5 döttrar med familjer...8 av mina 14 barnbarn, min syster Birgit o hennes man...Lasse o jag..och mitt första x..
Det var roligt att få fira, träffa dem alla..och vara tillsammns.
I morronbitti så vänder vi kosan hemåt igen..först E-tuna och lämna "tillbaka" min dotter Ilone och Sara mitt barnbarn..och så åker Lasse o jag vidrae till Kolsva..och våra katter..
Kramen min kära syster Live!! Hälsa Leif och Lucas också så gott!!!
Syster yster..och min Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

6 februari 2011 22:14

Vill bara titta in och tala om, att jag tänker på dig extra mycket, nu när du har det extra jobbigt hemma med din kära Leif.
Mina allra varmaste kramar till dig min vän.

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

6 februari 2011 23:35

Hej
Ville bara titta ino ge en kram till dej
Vi ses igen,,Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

7 februari 2011 08:09

Hej nya vännen ... ser du hur jag vinkar och skickar mina varmaste kramar till dig *ler*. Massor av kraft och styrka till dig/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

7 februari 2011 09:03

Tack för allt fint du skrev i min blogg igår. Du är en av de finaste människor jag mött.
Du har det svårt själv men ändå ger du så mycket till andra genom dina vänliga och ärliga ord.
Jag är så glad att jag finns i dina tankar.
Du har en stor plats i mina tankar.
Glöm inte att ge dig själv lika mycket kärlek som du ger till andra.
Jag hjälper gärna till med att skicka kärlek till dig!
Tack för att jag får vara din bloggvän.
Kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

7 februari 2011 10:41

Hej kära Love!

Jag förstår att du är trött så jag tackar innerligt för ditt besök och kommentar hos mig. Det är inte bara ditt namn som betyder kärlek utan hela du består av kärlek till allt och alla. Du måste ha ett riktigt hjärta av guld så jag förstår det fina som Lukas skrev på lappen.
Det visar verkligen hur mycket du betyder för honom och hur mycket han älskar dig. Det jag har lärt mig om dig är att du alltid tar dig tid och ställer upp för alla när de behöver det. Så nu hoppas jag verkligen att de ställer upp för dig nu när du behöver hjälp emellanåt.
Vad det gäller det andra om att du gör fel ibland ska du inte oroa dig för. Alla är vi barn i början vad det än gäller. Inte ens läkare som har flera års utbildning gör allt rätt alla gånger.
:-) Tror också det ska kännas rätt mer än att "så här ska det vara". För även med den sjukdomen så är alla egna individer och ingen är den andra lik. Så jag skulle nog ge rådet att ni båda får lära er gemensamt under tidens gång och inte ha bråttom. Det viktigaste i slutänden är ju ändå att ni har varandra. Tycker också som så många andra här att en anhöriggrupp låter som en jättebra idé att gå med i. Där kan du ju få många olika tips och få prata av dig när det behövs. För jag tror att även det är en viktig bit att få prata med andra som verkligen vet vad det hela innebär. Glöm nu bara inte bort dig själv! Likaväl som Leif är viktig i ditt liv så är även du lika viktig för honom. För att orka så måste man vila ibland, det är väldigt viktigt! Ensam kan vara stark men oftast så är man starkare om man är fler. Så våga be om hjälp om det skulle behövas och ta emot den, om den erbjuds. :D

Jag finns t ex, bara några klick härifrån om du bara vill prata av dig via mailen. Allt behöver ju inte gå via bloggarna menar jag. ;-)

Önskar er nu en så underbar dag som det bara går och det ska bli kul att få läsa om ditt fadderbarn här senare. Spännande, spännande! Ja du Love, jag säger det igen. Du måste ha ett gigantiskt hjärta av guld med alla den kärlek och omtanke som du sprider omkring dig! =)

Många många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 februari 2011 17:14

Vill bara titta in och ge dig en stor varm styrkekram. Hoppas du känner, att vi är många som känner med dig och tänker på dig och din käre Leif.
Mina allra varmaste kramar till dig min vän

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

7 februari 2011 19:57

Hej min vän,
Vill bara ånuo titta in och skicka dej många kramar,
Carpediem
Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

8 februari 2011 08:16

Vi ska bära dig fram med all vår kärlek :-)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

9 februari 2011 08:15

Vill bara ge dig en hälsning1
Ha en bra dag.
Jag instämmer med Spanaren.
Kram

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards