Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Tors hammare har talat.

Av Love - 28 mars 2011 17:47

                                          Sa va dee kaa!

 

Varför har jag inte skrivit undrar ni nog vänner.

Orsak, åskväder som gjort att internet fungerar

lite hur som helst och givetvis inte när jag sätter

mig tillrätta för att skicka en hälsning,

 

Det var så att jag trodde det blivit krig här en natt.

Har aldrig varit med om något värre.

Blixtarna lös upp hela stan och regnet vräkte ner

samtidigt som blåsten gjorde allt för att slita bort taket.

Hörde att i Bangkok hade det blitit mycket skador.

 

Något hände med vädret sedan för det är inte särskilt

varmt och många undrar vad som sker.

Själv tycker jag det är väldigt behagligt.

 

En morgon när vi vaknade hängde tre tjocka rep utanför

balkongen och plötsligt fanns det tre killar hängandes där,

Dom målade huset på utsidan och satt på varsin liten

bräda meed färkburk och pensel.

Där var det inte fråga om hjälm eller skyddsutrustning.

Huset är på 14 våningar så höjdrädda var dom då rakt inte.

Tur dom inte hittade mig i bara mässingen för då kan man

vara säker på att dom ramlat ner med en väldig fart.

En väldig fart fick jag ner med kameran och plåtade.

Kort kommer som sagt senare.

 

Dotter åkte hem för en vecka sedan och det blev lite tomt.

Hon både ville stanna längre och åka hem. Längtade efter

sina barn så klart. Väskan hennes var sprickfärdig med prylar.

Det är verkligen ett överflöd av saker men jag har kommit

över köpnojan. Nu blir det mest saker vi behöver till vårt lilla 

krypin som är jättemysigt.

 

Eventuellt får vi tillökning. På balkongen har vi som en lång balkonglåda utanför där vi har planterat blommor. 

Det fattas en del och där bor nu en blivande duvmamma.

Hon ligger på två ägg och är inte det minsta skygg.

Jag står alldeles bredvid och pratar med henne.

 

När vi var och handlade i dag kom fyra stora grisar 

springandes på gatan. Bilar tutade men dom lunkade 

vidare lyckliga i sin nyfunna frihet.

 

Annars är det hundar man ska akta sig för på gatorna( jag kan inte räkna dom alla )

 när man kör. På vissa ställen måste man hålla upp benen när 

man kommer på motorcykeln för dom kan vara rätt aggresiva

och speciellt om Tony har deras hundar med men dom flesta är snälla.

Aldo och Bimba heter Tonys sötnosar dom och älskar att sitta i en korg fram på motorcykeln.

 

Nu har vi bara en vecka kvar här denna gång och det är med blandade känslor jag lämnar vårt andra hem och våra kära.

 

Innan dess ska vi träffa barnbarnet William och hans flickvän som kommer hit från Bangkok där han jobbar. Synn att inte pappa

Roger är med och får träffa sonen men han får vänta tills i juni.

Då blir det hans tur att flyga hit.

 

Jag har klarat av årets tempeltur med munkar som kastar lakan över en och sen reciterar en massa som man inte fattar ett dyft av.

Jag vet i alla fall att dom först tar bort det onda för att sen ge

det goda. Man får aldrig vidröra en munk utan jag fick krypa fram och lägga pengar framför dom.

Sen skulle han vidröra min panna med en pinne doppad i olja.

Inte nog med det jag fick räcka ut tungan och där placerade han

något som såg ut som en guldflaga. Ja mycket ska man vara med om. Av all rökelse i templet som man tända vart man nästan på örat.

 

Har läst hos er men kan inte kommentera däremot kan jag niga och tacka för det ni skrivit här.

 

Jag fångar både natten och dagen här och sänder varma kramar

till er alla och önskar er allt gott.

                               Love.

 

 

 

 

 
 
Sita

Sita

28 mars 2011 19:10

Hejsan. Kul att höra från dej. Hoppas ni inte känt av jordbävningen. Ha en trevlig tid som är kvar, o trevlig resa hem hit igen. Kram till dej o Leif.

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Spanaren

Spanaren

28 mars 2011 20:25

Underbart och så fylligt du har berättat. Tack för att jag får delta i eran sköna resa :-)
Bra det där med munkarna och ta bort det onda och få det goda i stället ;-) Läckert med guldflagan och spåna vidare på vad det kan betyda. Många ljusa och varma kramar till dig och de dina/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 mars 2011 21:47

Oväder och lycka! Vilken innehållsrik vistelse du har Thailand med dina nära och kära. Jag är så glad, att du hade möjlighet att skriva några rader om er tillvaro. Njut av de dagar ni har kvar därborta.
Mina varmaste kramar till dig min go'a bloggvän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

29 mars 2011 01:15

Så otäckt det låter..med detta oväder som ni fick uppleva!!! Förstår att det var otäckt!!!
Ja tänk vad veckorna går fort...och snart så återvänder ni hemåt..till "gamla Sverige"...
Förstår att det känns...at skiljas från dem igen..och avstånden är så stora!!!
Vi är många som kollar och tittar ofta...om du skrivit..OCH NU:..så hade du "kommit åt"...em dator!!!
Här hemma har vi nu haft någa soliga dagar igen...men ingen värme precis..men det kommer väl... OCH sommartid har vi nu..igen. klockan 19.30..DÅ började det ara mörkt ute...
Hälsar dig o Leif VÄLKOMMEN HEM igen!!! Stora varma kramar till er båda!!!! Syster yster..Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

29 mars 2011 16:19

Vad skönt att höra att ni har det bra och trivs.
Vad saker ni får uppleva.
Ha det gott så länge
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
lilian

lilian

30 mars 2011 09:21

Vad det låter mysigt,förstår att ni njuter för fullt.Det ska bli kul att få se bilder sen.
Kram L o G.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

30 mars 2011 09:59

menoj så jag funderat var du bor. Åska munkar lösa hundar grisar.Men nu förstår jag du är utomlands
Jag måste läsa tillbaka lite i din blogg

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
irja

irja" title="http://bloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]irja[/url]

31 mars 2011 01:37

Käraste syster Love,,,
Tack för vykortet från Thailand och de varma hälsningarna,,,
Har följt hur läget är i Thailand, det är visst regnperjorden som redan har satt fart,,,
NEJ, det är Japans kärnkraftshaverier och jordbävningen som orsakat detta elände,,, hade hälsan och min rygg varit mera ok, så hade vi nog träffas där i Thailand, nästan hela tjocka släkten är där nere, de reste dit ner den 22/3 och ska vara i två veckor hemresan 5 eller 6/4....Men de fick ju ingen vidare vistelse där nere nu,när vädrets makter är katastrofala.... Hoppas allt är väl med er,,, tänker på er att ni ska komma helskinnat hem igen,,,,
Hälsa Leif, Kämpekläm IA....

http:// 40-talisten. bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

31 mars 2011 21:38

Hej på dej
Åhh,snacka om icke höjdrädsla,hua,jag hade aldrig v¨gat,

Ja,det blir tomt när de åker,vet,snyft,men thats life

Ha d som allra bäst,så som det går,
Kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Lambergsfruae

Lambergsfruae

31 mars 2011 23:30

Har hört om de förskräckliga ovädret i Thailand med översvämningar och elände. Hoppas du och de dina är i trygghet och utan större problem.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards