Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Hälsning från ett underbart Thailand.

Av Love - 2 april 2011 04:57

Allt under kontroll här. Vet att ni är många som läst om

vädret i södra Thailand. Det är absolut inte norrmalt

och thailändarna säger att sånt här väder har det inte varit i mars på mannaminne.


Vi har klarat oss undan allt bara lite svalare men vad gör det.

Här 18 mil från Bangkok mot Kambodja skiner solen och vi går in

i sista veckan.


Gårdagen tillbringade vi på en flytande marknad.

Ja den ligger alltid i vattnet så det har inget med vädret att göra.

Man kan åka liten smal båt runt men med tanke på att både

jag och Tony befinner oss i tungviktsklassen stod vi över.

Man ska vara rädd om thailändarna som ska paddla oss

framåt. Tänk om båten skulle sjunka med honom också.


Det fanns mycket att se, äta och handla så vi var fullastade

innan vi drog hem.


Leif och Tony gick på bio på kvällen kostar 30:- styck.

Man sitter som en kung och dom kommer och serverar

popkorn dricka godis mm.


Jag gillar inte science fiction så det blev motorcykeltaxi  ( 8:- ) till

centrum där jag handlade lite smått och sen satt och tog en dricka

vid Beach Road så mysigt med folklivet och den vackra solnedgången.

Skulle jag vilja ha massage kan jag bara lägga mig på en matta vid

sandstranden så blir jag omhändertagen.

Nu är ju hela min kropp öm så ingen får ta i mig men det såg skönt ut.


Som jag har berättat finns det en pojke namn Bozz.

Det var Kengs förra pojkvän som hade honom. Mamman hade stuckit

och lämnat pappan med lillkillen. Keng har blivit som mamma

för honom men han bor hos pappa Ass.

Jag har träffat Bozz varje år sen han var 4år och nu är han 11.

Han är ofta hos Keng och Tony och dom försöker göra livet

lite roligare för honom då pappa Ass och han har det väldigt fattigt.

Bozz kan tack vare dom gå i en bra skola  och nu kan vi prata

lite engelska med varandra.

Självklart har han ingen mobil men jag köpte en till honom.

Jag har nog aldrig sett ett barn bli så glad och då var det en billig mobil utan kamera och finesser som våra svenska barn har.

Till kvällen ska vi ta med honom ut och äta det är ett rent nöje

att se honom äta och njuta. Det vi inte orkar äta upp packar dom ner

och han tar hem det.


Poolen ropar "Love" så nu säger jag

Ha en skön helg och tackar för kommentarer och mail.


                                    Kram till er alla.

                                         Love.







 
 
Sita

Sita

2 april 2011 07:10

God morgon Love. Roligt att höra att ovädret inte kom till er. Här är det sååå dimmigt idag. Skulle putsa fönster men det får vara tills bättre väder. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
irja

irja

2 april 2011 16:49

Käraste syster Love,,,
Allt låter så lugnt och tryggt, nu när du skriver och förteller hur läget är där över andra delen av vår planet, jag blir ju lite lugnare då.... Men som sagt så har du ju varit där sååå många gånger, och har dina nära och kära som bor där......
En gråmulen dag och duggregn, så nu blir det väl lite mera fart på snön....
Önskar att allt löper fin/fint de sista dagarna ni är i Thailand utan några större missöden, och att ni kommer hem välbehållen....Hälsa de dina och FÅNGA DAGEN, vi ses snart....HOPPFULL, KramiZ IA/Anders.....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

2 april 2011 17:21

Åhh vad härligt ni verkar ha det! Kan se den lille killen framför mig när han får en mobiltelefon i present :-) Önskar dig en fortsatt härlig vistelse och en trevlig resa hemåt när det är dags. Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sylvia

Sylvia

3 april 2011 12:49

Hejsan Love!

När jag läste om skyfall och lerskred i södra Thailand så tänkte jag på dig. Så skönt att det är bättre väder där du är.Jag blir riktigt rörd till sinnet när du berättat om pojken Bozz.Tänk så annorlunda livet kan vara för vissa. Kan riktigt se honom framför mig och glädjen han känner, när han får mobilen i sin hand.

Här har vi disigt och grått väder och jag väntar på vårvärmen som inte vill komma.
Ha det så gott
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Lambergsfruae

Lambergsfruae

3 april 2011 13:32

Skönt att höra att ni har det bra trots oväder. Lite svalare bara gör väl inget - det är ju ändå varmt på de breddgraderna.
Vad underbart att Keng och Tony kan hjälpa Bozz både med skolgång och annat för att underlätta hans liv. Förstår också din glädje över att kunna få ge honom saker, som har stor betydelse för honom.
Njut nu de sista dagarna av er semester.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

4 april 2011 07:45

Varför är du så öm i din kropp? Så underbart med att höra om denna pojkes glädje med att få en mobil :-) Ha det vännen och massor av ljus till er alla/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

5 april 2011 11:14

Det gläder mig så mycket att ni har det bra. Det lät så spännade med munkarna. jag skulle ochså ha testat om jag hade varit där.
Att bad är med det bästa jag vet så det lät så skönt.
Ha det så gott och ta väl hand om dig.
Måna kramar från mig!!!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Anita Lundvall

Anita Lundvall

5 april 2011 12:18

Skönt att du har det bra. Var exakt är du?? Låter väldigt fridfullt.
Hoppas resten av tiden blir soligare.
kram Anita PS har du kollat anslagstavlan på Hammarbyskolan stay frens där skrivs det dagligen om minne kul DS

http://simstock.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

7 april 2011 16:51

Hej kära Love! :D

Vad härligt allt låter och vad glad jag blev när jag smet in här för att kolla om du hade skrivit något, vilket du hade. Jag har sagt det förut men gör det igen: Du är allt en ängel så god, snäll och omtänksam som du är. Kan tänka att Bozz blev helt överlycklig för mobiltelefonen. Det är så underbart att veta att det finns människor som ni som bryr sig om andra. Blir så glad så... :D

Önskar er alla en underbar och härlig fortsatt vistelse!

Många många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

7 april 2011 23:56

Kära Love!!! Du/ni är förhoppningsvis nu redan hemmem igen!!!??
Dagrana och tiden har gått fort och vi har saknat dej...ute på bloggen..så ofta som tidigare. men vi är glada att du kunnnat skriva några gånger under tiden du varitr borta...så vi vetat LITE var och HUR du har det!!!
Många kramar och vi avvaktar...att få veta....
Kramar till både dej och din käre Leif!!!
Systeryster..och Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

10 april 2011 16:54

Vad underbart i haft det och vilken glädje att ge den pojken en gåva som för honom måste varit ofantligt stor. Skönt att ni inte drabbades av översvämmningarna och nu när ni kommer hem blir det till våren. Solen är dock bra på att gömma sig men ni kanske tar med den så den hamnar över vårt avlånga Sweden

http://farna.bloggplatsen.se

 
calma-s

calma-s

11 april 2011 19:53

Hej,
Tittar in och lämnar en varm kram
Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards