Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Så var det måndag igen.

Av Love - 23 maj 2011 22:08

Måndagen vart en blåsig dag men inne njöt jag av en bra bok och att få vila.

Helgen har varit helt underbar men intensiv och kroppen säger ifrån att nu räcker det. Då är det bara att lyda.

 

På fredagen kom Roger o Sheila och jag blommade upp för tyvärr ses vi inte så ofta och snart flyttar dom till Trelleborg.

Det kommer då att bli täta turer med tåget åt båda hållen har vi lovat varandra.

 

Lördagen bjöd på fint väder så vi drog till Vadköping och stadsparken. Vet ni att Örebro stadspark klassades som nr 5 i Europa för några år sedan och den är så stor och vacker.

Har ni en dag över så rekomenderar jag ett besök där.

Lite smakprov har ni här.                     

            

När benen började svikta blev det kaffepaus i Vadköping.               Klicka på bilderna så ser ni bättre.

 

Sonen och sonhustrun är mästare på att laga god mat så på

hemvägen handlade vi och dom lagade fylld fläskfile inrullad i bacon smörstekta små potatisar och en god sallad. Vinet var nog det lättaste att tillreda. Om allt smakade bra? Jaaaaa!

Ordet Nutrilätt var som bortblåst i helgen men i morgon är det dags igen. Hoppar över vägning och mätning denna vecka.

 

Sen blev det söndag och loppis i Brunnsparken. Innan dom vände åter till Stockholm hade dom handlat på sig en hel del och bilen var full av fynd.

 

När det gäller bloggandet så blir det inte så ofta  för så mycket annat kommer först. Fattar inte att så många skriver varje dag visst skulle jag vilja men man ska väl ha något att förtälja också och det händer inte så mycket här.

 

Hur många timmar per vecka sitter ni vid datorn?

 

Jag får oftast passa på efter att Leif har lagt sig och då är jag rätt trött.

 

Om jag inte svarar på era kommentarer så ska ni veta att jag är väldigt glad att ni skriver och läser med glädje era ord. TACK!

 

I köket slamrar det så Lukas har kommit hem. Vill prata lite med honom och ev. ta en kopp the men vi höres vänner.

 

 

                                

                           Kram från stadsparkvandrarna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Spanaren

Spanaren

24 maj 2011 10:07

Så otroligt fina bilder ... tack!
Mest roligt var det att få se dig och du och din man var så söta tillsammans.

Datortiden sker innan morgonprommis med Odi och sedan så kollar jag upp mina vänner efter prommis ;.)

Att blogga ska vara kul och inget tvång!

På sommaren brukar dom mesta dra ner mer och mer av sin datortid har jag lagt märke till ;.)

Har du fått ordning på bälrosen?
Följde det med några biverkaningar?

Glad att det blev en trevlig helg för dig och de dina :-)

Ljusa och energifyllda kramar till dig/ kram

Ps När vi är i torpet så finns ingen dator där så ...

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

24 maj 2011 11:00

Vilka vackra bilder! Önskar dig en fin tisdag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

24 maj 2011 11:52

vilka fina bilder,vilken härlig dag ni verkade ha.
Du ser pigg ut hoppas du mår bra Grattis till viktresultatet jag läste om en anna dag..
Jag skall nog börja med soppa jag med Övervikten jag har kanske inte verkar stor men klen benstomme trasiga höfter knän skulle det nog vara bra att tappa ca 5 Kg..
Kram Anita

http://simstock.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

24 maj 2011 12:41

Oj vilken vacker Stadspark och så många vackra bilder. Vad roligt att ni haft sonen och sonhustrun på besök och kan förstå att det livar upp.Förstår att du inte kan vara på bloggen så ofta
Ha det gott vännen och ta hand om er
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

24 maj 2011 17:16

Var ofta i Stadsparken när Ellinor var mindre. Nu blir det inte så ofta. Ha det bra, tänker ofta på dej o Leif. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

24 maj 2011 19:49

Åh så vackra foton du bjuder på, Love! Jag har klickat och njutit. Vilken blomsterprakt! =D
Visst är det en underbar årstid vi är mitt inne i och jag håller med dig om, att det inte blir så mycket tid över för bloggen. Jag har nästan skippat bloggvandringen, för den tar mer tid för mig än att plita ner några rader. Våren och sommaren med allt vad det innebär, måste få ta den tid de tar. Man får inte glömma bort att njuta i fulla drag av nuet.
Önskar dig och de dina allt gott!
Soliga kramar från ett blåsigt Karlstad

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

24 maj 2011 22:46

Kommer gärna och går med dig i den vackra stadsparken. Tänk att Roger är så duktig på att laga mat vår Erik är raka motsatsen så ibland undrar jag hur han överlever men det finns ju mycket färdigt.
Det har bläst halv storm här i dag så jag hoppas askan försvinner fort från vårt land och förintas.
Jobbigt för alla som ska med flyg.
Ha en bra vecka och hälsa Leif.
Kram till er.

 
Margit

Margit

25 maj 2011 00:29

Kära Love!!! NU ska jag skriva lite till dej...har ringt nån dag sedan men ingen svarade...
Så fina bilder du visar av er allihopa..och från Stadsparken..så vakert alltihopa!!!
Bilderna på dej och Leif..är så fina..ni ser ut som ett nyförälskat par!! Ni är SÅ SÖTA!!!
Förstår att din tid..inte alltid räcker till för bloggen...du måste ju "passa" Leif..och hur situationen är...
Jag tycker att jag inte hinner kommentera..alla som jag vill...Jag lägger in nya blogginlägg..ca 2 ggr/ vecka...Mer hinner jag inte...vet inte varför tiden går SÅ fort!!!
I morron så ska jag åka till Eskisltuna..och följer så med Ilone till Nackakliniken för återbesök..efter hennes BUKPLASTIK....Hon har varit tvngen att åka upp flera ggr... fetr op...för att det fyllt på sig vätska..i buken...efter op...Såligger jag kvar i Esksiltuna..tills på torsdag..Då ska jag väga mig igen på Viktväktarna..Det går 2sakta med säkett"..med vikten..neråt. Vi har BÅDA fått en viss "rutin"..HUR och vad..vi ska äta..och UNNAR oss också ibland..lie extra..de får iNTE bli "för tråkigt"...
Önskar dej och din Leif en GOD NATT och en ny fin morrondag!!!Kramar!!! Syrran och Lasse...

http://margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

25 maj 2011 12:45

Så vackra bilder du visar,jag har klickat och njutit av varenda en.Ett besök där kanske det blir på semestern någon dag,får väl höra med mannen i huset.Vi ska åka till Gotland den 23 -30 juli och till Falkenberg den 13 augusti och som vanligt se buskisen med* Stefan och krister* på Vallarnas friluftsteater.

Du får ha det så bra...vi hörs!

kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

25 maj 2011 23:48

Vilka fina kort från eran helg, jätte fina. Roligt när ni kan åka ut så och ser ut att njuta gör ni båda två. Hoppas du får en bra fortsatt vecka o tillfälle att rå om dig själv då o då.
Kramizar från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

26 maj 2011 03:06

Hej vännen
Visst är stadsparken och Vadköping fin på sommaren, håller jag med om.
Kronblomsrummet i Vadköping är trevligt att titta in i.
Brunnsparken har jag inte varit så mycket i.
Borde nog åka dit oxå och strosa runt i.
Bloggarna ska inte vara ngt tvång.
Man bloggar när man känner för det,
så gör jag iaf.
Fast jag känner ibland som om andra fodrar att man ska blogga jämt:(
Det är ju för sitt eget intresse man kanske bloggar?

Ha det bra och sköt om dig vännen.

Kram kram
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Maria

Maria

27 maj 2011 14:04

Hejsan kära du!
Jag kikar in för att önska dig en bra helg/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

28 maj 2011 00:18

Hej igen Vännen
Tassar in här för att önska dig och familjen en trevlig helg
läste inne hos Lillis, att du skulle börja på en HS,
Så Trevligt :)
Hoppas det går bra.

Jag har ju haft ngn hemsida då och då MEN den senaste gick ur *tiden då jag avslutade mitt förra bredband, eller vad det heter, efter som det inte finns ngt vanligt bredbandsuppkoppling här utan bara comhem och telia så kan jag inte ha ngn hemsida där iaf.
Har ju bloggen iofs, men det skulle vara roligt med en HS oxå ngn gång i Framtiden.
Känns lite *marit* när ngn har hjälpt med med en HS så har det inte funkat :(
Så nu är det som det är.

Kram på dig och ha en alla tiders trevlig helg

/gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Astrid

Astrid

28 maj 2011 15:32

Helt underbara foton för jag längtar efter riktigt sommar med värme
Bloggandet blir allt mer sällan för mig också
Som du säger man måste ju ha något att skriva om

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
kristina

kristina

28 maj 2011 21:47

För många år sedan bodde jag i Örebro och jobbade på stora hotellet so kallskänka. Då var jag en hel del i Vadköping. Jag får nog ta mig en tur dit och titta på det vackra som du visar.
Kram på dig och ha det så gott och ta väl hand om dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
solan

solan

29 maj 2011 17:59

Så otroligt vackra bilder .Jag var i Örebro för ett par veckor sedan men tyvärr hittade jag ej denna park.Strosade runt...vacker stad.
Kram

http://m-fors.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards