Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Detta har hänt.

Av Love - 20 juni 2011 10:11

 

Här är det mulet i dag men bakom molnen finns ni mina vänner och nu kommer lite om livet i Vildfagre.

 

Det har varit marknadsafton i Örebro och vi var där.

 Denna marknad började 1965 och har bara blivit större och större. Runt 30.000 personer detta år

 

Hela stan är en festplats med massor av uppträdanden tex. dansuppvisningar, musik, tivoli, och massor av stånd där allt finns att köpa.

 På många ställen dansade folk på gatorna som var avstängda för biltrafik. Det var som i ett annat land när alla släppte loss livsandarna.

Affärerna har öppet till 22 och ställde ut sina varor på gatan. Jag var inne tidigt så det var inte  mycket folk

då utan jag kunde handla i lugn o ro. Senare på kvällen var det inte lika kul med all trängsel .  

 

                

Detta är Fred som för två år sedan var världens starkaste man i sin viktklass.

 

     

Han skulle dra denna tunga bil och jag trodde aldrig han skulle klara det men nog fick han den en bra bit framåt.

Kanske för att Elinor och jag stod där och skrek som galningar.         Senare fick jag träffa Michelle och vi satt på en uteservering och drack Bacardi Brezzer. När mormor blev trött  (inte full) ringde hon efter Robin och dom skjutsade hem mig. Visst har jag det bra med så omtänksamma personer omkring mig.

 

      Nu har ytterligare en vecka gott och det är måndag.

Måndagar och torsdagar är numera mina "lediga" dagar då Leif är på "klubben" som han kallar dagverksamheten.

Det är ett helt fantastiskt ställe med massor av trevliga aktiviteter, härliga gäster och bra personal. Bra för oss båda.

 

Denna vecka ska jag förbereda inför midsommarhelgen då Lukas fyller 18 år och vi firar vår 50åriga bröllopsdag.

 

I går fick jag ett ryck och började måla panelen i hallen vit ni skulle se vad ljust och fint det blir. Nästa projekt blir köket för nu äntligen har Leif insett att det är för mörkt så jag har fått klartecken. Det tar tid för vissa att fatta men bättre sent än aldrig.

Lukas har sommarlov så där har jag bra hjälp både ute och inne. Ska väcka honom nu sen sätter vi igång.

 

                           Kram

                           Love.

 

  

 
 
lillis

lillis

20 juni 2011 13:44

Så trevligt och kul när dom ordnar lite i stan och så många fina kort du tagit
Vad skönt att du har dina nära och kära i närheten som ställer upp och hjälper dig.
Förstår att det är skönt för både Leif och dig att han har sin dagverksamhet
En bra och fin Midsommar önskar jag er
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

20 juni 2011 13:53

HEj på dig. Var inne på bittans änglar och såg att du hade kommenterat där. Kikade in och läste lite i din blogg..Trevligt. Mvh Blessing

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

20 juni 2011 16:17

Hejsan Love. Trevligt med livstecken från dej. Fina kort du lagt ut. Inte visste jag att det var marknad. Ha det gott. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Mia

Mia

21 juni 2011 09:33

Hej Laila, du ser oförskämt fräsch ut där brevid Ellinor :)

Vad skönt att Leif fått aktivitet och du avlastning, då orkar man ett tag till...

Snart börjar mitt jobb vilket jag ser fram emot, ska bli så roligt! Vi får se om vi kan ses till hösten någon dag när jag är i Öret, sista terminen Laila, hur fort har det gått????

Kram min fina mamma L...

/Mia

http://blogg.allforforaldrar.se/mammamia

 
Ingen bild

Anna

22 juni 2011 00:04

Snart midsommar och eran stora dag. Kul att Lukas fyller då också och nu kan ta körkort.
Så somrig och fin din sida är och jag håller med
Mia att du ser så snygg ut. Du bär din ålder inte bara med godhet utan även med skönhet.
Hoppas det går bra för Leif på klubben och att ni båda kan få egentid på så sätt. Vet att du har det jobbigt men slå en signal om du vill prata.
På landet har jag mobilen med mig.
Önskar er nu en minnesvärd midsommarhelg och grattar både Lukas och er.
Kram från oss båda.

 
Monica

Monica

22 juni 2011 22:05

Så midsommarfint du har gjort här på din blogg...hoppas at ni får en trevlig midsommar med firandet av bröllopsdagen och allt annat som du ska göra.

Kram på dej från Monica//

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards