Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Love - 13 juli 2011 23:16

Jag går som en vandrande pinne (men tjock sådan ) mellam olika datorer. Just nu är jag hos Lukas och skriver ner lite.

 

Har varit ute för att rädda dom blommor som är kvar efter hjortarnas härjningar på nätterna här.

 

Hänger lakan, dukar plast o papperspåsar över det som jag vill ha  blommande. Har inte en rosknopp kvar så långt ögat kan se.

Det har varit lugnt ett par månader men nu håller dom visst på att lära upp sina kid vad man kan äta på vår tomt.

 

Jägare nummer ett bor hos oss. Han heter Marco stor och snabb Norsk skogkatt och inte ett djur går säkert för honom.

 In kommer han med paddor, grodor, näbbmöss, sorkar, en massa olika fåglar och det värsta var när jag en dag höll på att kliva på en levande huggorm på altanen. Jag skrek efter Lukas men han var räddare än jag så någon hjälp hade jag inte. Det var bara att ta den rackaren (han var rätt slö)  i svansen slänga ner den i en plastpåse och knyta ihop.

När Leif sen kom hem åkte vi bort och släppte den på ett annat ställe. Må han eller hon trivas där.

 

Om det är så att ni behöver jägarhjälp så säg till jag lånar ut Marcus mot mat o husrum. Man skulle tro att han fixade sin mat själv men nej den kommer han in med till mig och jamar högljutt

"Titta matte nu har jag mat till dig)

 

Har inte så stora möjligheter att hälsa på hos er innan min dator är grejad men ni ska veta att jag kommer så fort det går.

 

Ha nu en härlig sommar men sol, bad. god mat, härliga människor och massor av kärlek.

 

                                      Kram

                                      Love.

 

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards