Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Dotra fyller år.

Av Love - 16 juli 2011 23:39

                               17 juli 1970

föddes du vår dotter på Uppsala BB. Vi hade då två pojkar på 3 och 7 år. Jag var övertygad om att detta barn också var en pojke så namnet var redan klart.

 

 Trodde jag var en typisk pojkmamma men oj vad jag bedrog mig. När du lilla var född var jag den lyckligaste flickmamma ndukan tänka dig.

 

Där låg du välskapt med massor av kolsvart hår, stora lite snea ögon,höga kindknoter, liten uppnäsa, och en rosa pussmun.

 

Då fick du ett alldeles eget namn av mig Kinkelina Äppelknopp.

På papperet heter du Elinor Rebecca men du är för alltid min Kinkelina Äppelknopp älskad från första stund.

 

               

 

I dag är det din 41-årsdag och pappa och jag Grattulerar och kommer på besök. Hoppas du får en härlig dag  vår dotter.

                                Kram från mamsen.

 
 
Sita

Sita

17 juli 2011 08:01

God morgon Love. Kul med namn, min dotter heter ju oxå Ellinor o mitt äldsta barnbarn heter Rebecca. Min äldsta dotter är född 14 maj 1970. Gratta din tjej från mej. Vi täffade ju henne i Öret i vintras. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

17 juli 2011 09:58

Grattis till er dotter på hennes dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

17 juli 2011 14:11

Hälsa och gratta din Kinkelina Äppelknopp.
Du är makalös att hitta på namn kommer ihåg alla
härliga kattnamn du kommit på tex. Ofag Ulvbane som vi köpte. Ha en bra dag med familjen.
Kram anna.

 
Gunilla

Gunilla

17 juli 2011 20:31

Jaha, så din dotter är född på Uppsala BB.
Jag är oxå född på Uppsala BB, fast i början på -50 talet :)
Grattis till din dotter på hennes födelsedag.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

17 juli 2011 20:32

Glömde säga att jag oxå hade kolsvart hår när jag föddes :) Finns bilder på det.

Kram igen
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
kristina

kristina

18 juli 2011 21:41

Vilken underbar dotter du har! Sådan tur du hade på auktionen med tallrikarna, det ska bli kul att få se dem.
Ha en fortsatt bra sommar.
Många goa kramar från mig1

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

19 juli 2011 00:27

Ja tänk vad tiden går...när man ser tillbaka..och har "så gamla" barn...men vi är ju fortfarande unga vi....
Lasse o jag sitter nu i Nordmaling hos min dotter Mirjam med familj... Åkte idag..ca 8 timmar. och i mororn så åker vi upp till Bolden..och träffar vår bloggvän Berith. Iraj o Anders skulle komma dit ner..MEN Iraj är sjuk sedan hon ramlade i trappan med mattorna i famnen och slog sig...
Hoppas att du mår skapligt och har der lugnt omkring dej.
Hälsa din käre Leif också..från oss båda/ Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

carina

23 juli 2011 18:49

hej
hur har ni det här det bara med oss
jag har ringt till dej flera gånger men inget svar det har väll inte hänt nått jag blir orolig för dej jag hade tänk att vi skulle träffas ta en fika nu för jag är själv nu på dagarna många kramar från carina tjabo mår toppen ska träffa en tjej snart

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

25 juli 2011 10:26

Livet går väldigt snabbt. Fick två pojkar innan min lilla flicka kom. Roligt tänkte jag att få sätta rosetter osv..Hehe jag beddrog mig. Hon var en riktig pojkflicka..Grattis i efterskott. Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

28 juli 2011 19:33

Grattis till Kinkelina Äppelknopp, vilka söta smeknamn dina barn fått. Trevligt med personliga sagor, kanske du ska ge ut dom en dag och låta andra barn oxå få höra dom?
Här rullar livet vidare i rasande fart, så mycket vi vill göra men dagarna är så korta och Janne är trött. Så få se om växthuset ens kommer upp i år?
Dagarna går ju så fort, känns som Oktober snart är här och då ger vi oss av igen. Vi ska kolla på hus därnere har vi planerat, finns billiga och campingen är dyr så varför inte! Har bestämt plats och har mäklarkontakt så allt är på G. Vi ska bara ner och kika på de levdiga husen och bestämma vilket -:) Spännande.

http://www.facebook.com/group.php?gid=75743763052#

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards