Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Katter,katter,katter.

Av Love - 1 augusti 2011 10:13

 

Ny månad, ny dag. Ja augusti är den sista sommarmånaden.

Nu väntar surströmming och kräfttider med augustimånen.

Leif o jag har ju födelsedag denna månad också. Vi fyller på samma dag men han är 3 år äldre än mig. Kan inte fatta att jag blir 70 år. Jo om jag tänker på kroppen så förstår jag men inte knoppen. Den har svårt att fatta och är fortfarande ung.

 

I dag har jag kloklippning på katterna och tänkte presentera dom här. Har lagt ner mitt katteri men dessa familjemedlemmar finns givetvis kvar. Tyvärr har vi mist några i sjukdommar och det är alltid lika jobbigt.

 

Äldst i gänget är Musse som blir 10 år i höst.

En lugn go herre som gärna spatserar över till grannen för att få en extra matbit. Han  motto är "älska alla och du blir älskad av alla"

 

    

 

Ofelia en riktig ensamkatt som tillbringar mesta tiden på övervåningen hos Leif. Hon är på väg mot 10 år men fortfarande väldigt lekfull. Har varit en undermamma till sina bebbar.

 

    

 

Petite min lilla skatt. 9 år till hösten. Hon är skygg mot främlingar men den mest fantastiska kattvän.

Musse har alltid varit hennes bästis och som kattmamma har hon skött sina små med glans.

 

    

 

Ikaros en vacker katt med supertemperament. 6 år fyllda.

Han gillar att ligga högt och inspektera vad som händer.

Att jaga ligger inte för honom för maten inne är godare.     

 

Altair blir också 6 år i år. Kelig som bara den och jag är ständigt nytvättad. Kallas för Prins Puttipong och kommer med raketfart när jag ropar. Att strosa runt på tomten eller ligga i en skön solstol ger honom lycka.     

 

Lillpojken Marco är bara 3 år men väldigt stor och vår jägare.

Inte ett djur går säkert här varken fåglar, möss, grodor, fladdermöss eller ormar.

Jag är förståss inte glad när han kommer hem och jamandes lägger bytet på köksgolvet men det är ju hans naturliga beteende. Han älskar att ligga i sängen och ha närkontakt.

 Fast han är 3 år så snuttar han gärna på mig.

 

 

  Vad gör ni själva i dag. Kanske några börjat jobba igen.

  Här är ju dagarna lika och inte gör vi mycket. Jag vill gärna till

  Kolmården, Askersund och plantskolan i Lindesberg.

  Få se om Leif uppfyller mina önskningar vet att han också 

  gillar dessa ställen så hopp finns.

 

 Nu ska ni ha det så bra vart ni än befinner er.

                            Kram

                            Love.

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Anna

1 augusti 2011 14:19

Dom är jättefina dina katter men var är Marco?
Hoppas du får ha dom kvar i många år för det gör så ont när dom dör.
Vilken värme vi har i dag men man ska väl inte klaga sen sitter vi där i kylan o klagar på den.
Tog en tur till Strängnäs i går och åt god mat.
Nu har jag plockat av alla bär och kokar saft.
Kom hit får du en flaska.
Hälsa Leif och sköt om er.
Kram från anna.

 
Sita

Sita

1 augusti 2011 16:19

Hejsan Love. Min katt Lakris fyller 11 år idag. Han är en jagare men han lägger sitt byte utanför dörren. Jag halka omkull efter en v sem, så jag är sjukskriven än. Börjar den 9 att jobba, men har dagar att ta ut. Hör av dej om ni kommer till Lindesberg så kan vi ses o fika då. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

1 augusti 2011 17:58

Härligt med både surströmming och kräftor
Så fina och goa din katter är och så fina bilder på dom
Ha det gott min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

1 augusti 2011 22:54

Hej Vännen, så fina katter du har :)
Kolmården och Askersund har jag varit till flera gånger, ja inte kolmården, där har jag bara varit två gånger. Fint där vi hamnen i Askersund.
Får se om vi kan ses ngt innan sommaren är helt slut, vore kul.
Kram på dig vännen

Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

2 augusti 2011 07:22

God morgon!
Har du fått mitt mail?
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
irja

irja

2 augusti 2011 23:58

Älskade systern min,,,
Livet går sin gilla gång nu, sommargästerna har åkt hem, och vi har haft många födelsedagar att fira i JULI ,Mor börja den 2Juli, och sen har det bara flytit på med jämna mellanrum,,,
Ja tänk att det redan är Augustimånad sommarens sista sommarmånad,, känns något vemodigt,att sommaren är för kort, men sånt är livet,,, vi har fortfarande kring +25 grader varmt , man vill ta vara på dessa sensommar dagar och bara njuta av dom,,, så man klarar den långa vintern....
Man blir aldrig äldre än man känner och gör sig,så länge man är klar i knoppen får kroppen vara så god att hänga med på noterna,,, /70-år är ju ingen ålder på en snygg QVINNA... njut av livet och ta dagarna som de kommer, de har jag börja med,,, lite damm i hörnen har ingen dött utav...
Dammtussar kan vara ett bevis min vän, på att man har gjort något roligare...Dammtussarna kallar jag för änglatofflor...
SÅ fin du presenterar erat kattharem, och söta och fina är dom alla,,, jag önska att jag/vi kunde ha katt, men Anders är så allergisk mot katter ....
Nu börjar sensommarens skymmning falla över oss, och snart är det mörk om kvällarna även här också, men det tycker jag är bara mysigt,, att få tända lite ljus här och där...
Augusti har ju mycket att bjuda på,, kalasera på surströmming och kräftor. i dill...
Livet går vidare i sin gilla gång, så småningom är det väl OKEJ med mig också....
ALLT gott till er båda... Hälsa Leif, och njut av livet och varanndra...
KramiZar IA/ ANDERS...FÅNGA DAGEN...

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
ingmarie

ingmarie

4 augusti 2011 09:35

Ja nu har vi kommit in i august och som du skrev så är kvällarna mörkare men dagarna är fortfarande soliga och varma, har haft några trevliga dagar på fastlandet men skönt att komma hem igen...kram

http://mimmiros.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

4 augusti 2011 13:46

Kära Love!
Så fina bilder på era gulliga katter du visar. Jag fyller också år i augusti- lustigt sammanträffande =D
Soliga kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Gerd

Gerd

5 augusti 2011 08:08

Åh, du milde, vilken vacker blogg!
Och så fina katter!
Jag är kattmänniska, det är min man också...
Sommarkramar!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Anita Lundvall

Anita Lundvall

5 augusti 2011 11:44

Vika under bara katter Vi har också haft Norska skogskatter de blev 9 & 11 år
Nina som är min mamma hon kunde inte följa med mamma till himlen så hon bor hos oss sedan sep 2007 hon är född 1992 så vi väntar med ytterligare katt för hon är en ensamvarg.
Ja kattvänner är ett bra folk
Amanda vårt ena barnbarn hämtar en lite valp i helgen som vi skall hjälpa till att se efter i bland Vi har alltid någon hund här.
Du skrev om Lindesbergs plantskola När du Passerat Hovsta rondellen och kvinnersta rondeller kommer det en Sista rondell Där svänger man höger mot Frövi med direkt står det en skylt Dylta Axbergshammar sväng mot Axbergshammar FÖSTA du ser är Herrgården vi bor i Flygeln närmast Kvarnboden Presentbutiken i den lilla Röda stugan Så ser du var jag bor AnitaL

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

5 augusti 2011 16:21

Jag har oxså funderat på att åka till Asersund det är en så mysig stad.
Ha det gott och en trevlig helg önskar jag dig.
Goa kramar från mig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

6 augusti 2011 14:39

Hej vilka fina cats du har..Men herregu fäller de inte en hel del?..Den där Ikaros gillar jag :)...Jag har haft katt ända senda jag flyttade hemmifrån för 35 år sedan. Inga raskatter utan vanliga europer..Nu finns bara gammelgoan kvar. Doris som är 10 år. Hon är kompis med Doggyn som är 9 år..Men som du säger inget hem utan en katt...Hoppas att du blev inspirerad på Ikea..Mvh Blessing

http://Blessings.rehab.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

6 augusti 2011 22:21

Min kära syster LOVE!!! NU äntligen blir det mågra rader i bloggen!!! Sommaren har varit SÅ intensiv på många vis...JOBBAT rätätä mycket..på "mitt jobb"...varit borta, uppe i Norrland, farit hit och dit..och dagrna går så fort...Bloggat ca 1 g/veckan och facebokat och Kommentarer till mina bloggvänner har blivit lidande...
Har jst nu min mellandotter,,,med 3 av sina barn..här i eskisltuna..och NU i kväll. så kom inäldste som Miakel med sin samo och lilla Annan från Vännäsby. Dom har husvagnen med...
Vi har i e m. varit ute i Marias kolonistuga...där nu Mirjam med sin fam bor när dom är här... Ilone var också med oss...
Lagade till en STOR astrull med Kycklingsoppa med curry..i gårkväll, som jag har med mig..och i morrons å ska vi äta ALLA av den..det kasnnke är ca 5 ,iter soppa..Den är mmycket omtyckt..så jag hoppas att den räcker..till ca 15 pers...
Bakde också en läcker kakka i långpanna.."SILVIAKAKA"..som jag skar upp och tog med..och DEN var så god!!! Smaskens...
ja så är helgen...för oss. lasse var med till E-tuna idag och åkte sedan hem till katterna...och i morron så blir det förmodligen regn..och då stannar Lasse kvar i Kolsva. Jag jobbar nu 3 nätter...
Fina bilder på allal era SÖTA kissemissar..har ju sett dem LIVE...de är ju så söta och rara!!!
Kram till dej och Leif!!!!/Syrran Margit och min Lasse.

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards