Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Änglavakt.

Av Love - 7 augusti 2011 11:56

Sent i går kväll ringde telefonen och då blir jag alltid rädd.

Det var Keng, Tonys flickvän i Thailand som talade om att Tony

varit med om en trafiKolycka och var på väg till sjukhuset I ambulans.

Mitt hjärta höll på att stanna av skräck och jag skulle inte få

ringa färrän om en timme.

 Efter en timme ringde jag och fick reda på att en bil svängt ut framför honom när han cyklade och att han skulle opereras.

Ingen sa hur det var eller vilken operation det gällde.

 Natten var en fruktansvärd fasa men tidigt i morse ringde Tony. Tack gode Gud så var det bara nyckelbenet som var brutet och något med axeln. Han var opererad och lät pigg. Utan hjälm vet man inte hur det kunde gått.

Sjukvården är mycket bra och han blir omhändertagen på bästa sätt. Sen får vi se vad försäkringen täcker men det är oväsentligt just nu. Jag är så tacksam att vår älskade son finns kvar för det kunde lika gärna gått illa.

 

  Nu kommer det att ta tre månader innan allt är läkt.

Problem kvarstår dock för på tisdag måste han lämna landet och åka till Kambodja, stanna där länge för att sen få visum och komma tillbaka. Reglerna är stenhårda och höga böter om man stannar i Thailand utan visum.

Läkaren på sjukhuset har skrivit ett intyg som Keng ska ta med sig till Emmigration i morgon så får vi se vad dom säger. Inte sjutton kan han åka nu men säker kan man aldrig vara.

Nu kan jag i alla fall prata med honom när jag vill tack o lov.

 

Regnet öser ner här men det behövs och jag kommer nog att sova en del i dag. Reaktionen kommer efter med tårar och trötthet.

 

Jag kan inte ta några kort för min laddare är puts väck har letat som en tok. När datorn var sönder försvann en hel del kort och dom får jag aldrig tillbaka. Trodde alla fanns på Usb-minnet men icke sa Nicke.

 

Vill tacka er alla som skrivit trots mina fattiga inlägg men jag hoppas kunna komma igång med bloggandet igen.

                        All kärlek till er.

                              Love.

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Monica

Monica

7 augusti 2011 12:49

Jag förstår om du blev rädd och orolig när telefonen ringde och du fick det otäcka beskedet om din son.Tur att han inte blev värre skadad.

Här regnar det idag!

Stor kram från Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

7 augusti 2011 16:51

KärA vän!
Vilken tur Tony hadde nog var det änglavakt.
Hoppas han kryar på sig nu och att du kan koppla av.
Vi har ett väldigt busväder här med massor av regn. Skulle egentligen gå i svampskogen i dag men det får vänta.
Kram.

 
Bittan

Bittan

7 augusti 2011 18:13

Hej!
Ja vilken änglavakt din son hade och förstår vad orolig du blev innan du fick veta hur skadat han blev i cykelolyckan.
Ja nu är min semester över och imorgon börjar jag åter arbetsträna igen efter mina 4 veckor. Ja nu börjar jag bli orolig här för nu skall jag på möte på onsdag med Arbetsförmedlningen o Försäkringskassan hur fortsättningen skall bli iför mig. Du får hålla tummarna för mig!
Här har vi haft våra barnbarn Daniel o Sebastian från i torsdags tills idag då deras mamma varit på semester och just nu så skjutsar min man hem barnbarnen. Det har varit roligt när de varit här men jag blir ändå trött av detta och så har jag inte varit bra. Igår hade jag diaree och så har jag börjat bli förkyld igen så inatt har jag hostat så mycket. Men nu känner jag mig lite bättre och hoppas kunna gå till arbetsträningen imorgon.
Förra veckan var vi på semester bara min man och jag och vi var till Säfsen och hade en skön vecka samt att vi var ute lite på några bilturer. Vi var en dag till dalahästtillverkningen i Nusnäs som ligger vid Mora ca 15 mil från Säfsen. En dag var vi till Borlänge och hälsade på min mans bror där. Sen var vi en dag och såg på biltävling folkrace som var i Säfsen så det var vi bara på em. Tyvärr så fick jag sån himla värk i min rygg när vi var där som beror på dessa hårda sängar som de har där och då saknade jag min älskade Tempurmadrass som jag har här hemma. Men nu är jag bättre i ryggen.
Idag har vi haft det regnigt här men ganska varmt 20+ men nu börjar solen skina lite.
Ha nu det så bra du kan min kära nätvän!
Kram Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

7 augusti 2011 19:33

Hejsan Love. I torsdags var jag till Kerstin o Janne på en heldag. O är det så du kommer till Plantis i Linde så ville Kerstin oxå komma. Denna helg har jag varit o hjälpt dotter Renate att flytta, s nu är jag slut. Ska prova att börja jobba på tisdag, får se hur det går med mitt ben. Tur att det gick skapligt för Tony. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 augusti 2011 22:55

Åh, kära vän så otäckt! Jag förstår att du blev rejält skrämd av telefonsamtalet mitt i natten. En underbar lättnad att allt har gått så bra. Du ska se att det ordnar sig med hans Kambodjaresa och visumet också.
Önskar dig allt gott - och var rädd om dig.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

8 augusti 2011 07:09

Så skönt att allt gick bra med sonen, hoppas att det löser sig så han slipper att lämna landet.
Ha det gott min vän
Tänker på dig// Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

8 augusti 2011 10:14

Hejsan. Love. Jag gjorde inte mycket på flytten, men springa i trappor det var inte bra. Kommer ni upp till Linde? Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Margit

Margit

8 augusti 2011 16:08

Förstårmin kära syster..vilken ORO..och alla hemska tankar..som du hann tänka..innan du fick riktigt besked..om vad som hänt...

"Det kunde blivit värre"..det är så an får tänka en sådan gång...
Jobigt detta med VISUM... hoppas att det ordnar sig...

Förstår att ALLT omkring dig, tär hårt på dina krafter!!!
Tänker på dej/er!!!
Kramar!!!! Syrran och min Lasse.

http://margiholm.blogg.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

10 augusti 2011 11:34

Oj då..Det var hemskt förstår jag. Jag har 2 av mina barn långt bort. 1 iNorge och 1 i västernorrland..Så när det händer något är det inte bara att åka på en kvart..Kram Blessing

http://Blessings.rehab.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

10 augusti 2011 17:21

Vilken chock du fick! Vad skönt att du fått tag på honom och få höra från honom hur han mår.
Min laddare fösvann också för ett tag sedan när jag hade mycket omkring mig. När allt lugnat ner sig låg den nästan framför näsan på mig.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att allt blir bra för er.
Jag skickar kärlek och ljus till er!
Goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards