Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Love - 10 augusti 2011 22:43

                                        Goderafton!

 

Ingen har väl undgått regnet i dag Man kan verkligen undra var allt kommer ifrån.

 Människor o djur håller sig helst inne så även jag men  Gaius rädes inte oväder.  I över en timme var han ute o sprang som en tok.

 Kan det vara för att han är en hund avlad för att simma efter byte. Badat i sjö har han ännu inte fått pröva på fast vi bor så nära vatten. Jag skäms och har lovat honom bättring.

 

Några som inte gillar regn är pelargonerna dom hänger som blöta disktrasor så i morgon ska dom få komma in på altanen.

 

Vad har jag gjort i dag då. Jo bytt gardiner i köksfönstren dom somriga är väck och nu hänger där  blårutiga.

Man måste vänja sig lite undan för undan att hösten snart är i antågande men det är mörkare på kvällarna och fint nu när alla

solcellslampor lyser. Ser nästan ut som en landningsbana här.

Få se om några ufon tar fel och dimper ner.

 

I går damp Michelle o Robin ner.

 

      

 

   SUR JAG FÅR INTE IN NÅGOT FOTO PÅ DOM.  

 

 Glad blev jag och ännu gladare när tjejen lagade middag. Köttfärsbiffar fyllda med fetaost, stekt potatis, sallad med rödlök o tomat och en god zatsiki (vet inte hur det stavas).

 Mums va det var gott. Tack Michelle!

En del är födda med ett intresse för matlagning dock inte jag men i 50 år har jag fixat mat till familjen så helt värdelös kan jag nog inte vara.

 

Ska åka till Kumla en dag och beställa ny laddare till kameran för den har inte hittat tillbaka. Sen va det väl sjutton om jag inte ska kunna ta kort igen.

 

Åldern tar ut sin rätt eller är det vädret jag är i alla fall trött och ska snart hälsa John Blund välkommen till mig.

 

Kanske är jag piggare i morgon och hälsar på hos er.

                        

                               Kram.

                               Love.

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards