Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Bättre än Nora.

Av Love - 29 augusti 2011 21:48

                                 Hej hopp!

Ja vad kan vara bättre än Nora undrar ni.

Mina barn o barnbarn så klart. Elinor, Fred ,Leonard o Filippa

kom över på söndagen med ingredienser till tårta som dom gjorde. Jättegod!

Dom är inte hos mamma på onsdag då vi fyller år och ville gratta

mormor o morfar. Jag fick en trisslott av dom som det blev 50:- på

Ska köpa en ny  o hoppas på storvinst men den största vinsten har jag redan i  familjen.  Ibland vill dom inte säga cheeeees.

   

Sylwia undrade var ordet Vildfagre kommer ifrån här är svaret.

När jag skulle starta katteriet måste jag ha ett stamnamn.

Katterna jag hade var Norska skogkatter och dom har levt i det vilda och fagra  är dom också tycker jag. Eftersom det är en gammal ras fick ordet fagra bli  fagre = Vildfagre.

 

 

Snart ska jag nog sluta läsa o se på nyheterna. Bara elände.

 

Nordea säger upp ca 500 personer.

På Saab har dom inte fått sina löner ännu.

Läkare som skriver ut amfetamin vinsten till bank i Cypern.

Stormygel i Göteborg.

Börsen åker jojo.

Kvinnor får sämre hjärtvård än män.

Riksdagsledamöten på lyxresa, Vi betalar med skatter.

Ny fågelinfluensa kanske på gång.

Farlig bakterie i korv.

 

Detta var bara något från dom svenska nyheterna resten är ännu hemskare och då kan man ju vara glad att vi bor här i Sverige.

 

     

Gaius hade sin kompis

   Totte här och extrahusse tog gärna ut honom på promenad.

    

Tänk jag fick ihop lite bladder i alla fall fast hjärnan är seg.

Dags för Höstoffer av Mons Kallentoft tills ögonen ramlar ihop.

                         Tack för i dag slut för i dag.

                                       Kram

                                       Love.  

 

 
 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

30 augusti 2011 11:36

Härliga ungar och härliga namn. Jag har alla mina fyra barn på J så det blir en del hopkok med tungan iblann. Är det din gubbe?..Ja du ibland sätter man sig framför tangentbordet och det blir helt tillt. Må väl i Blessing

http://bloggplatsen.seBlessingsrehab

 
lillis

lillis

30 augusti 2011 11:49

Ett stort GRATTIS i förskott till er båda.
Vad kul att dina fina barnbarn kom över till er och bjöd på tårta. Vad stor och fin Gaius blivit. Fina kort som du visar för oss
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

30 augusti 2011 14:13

Oj vad mycket elände du hittat på en och samma gång! Ha, ha, man ska kanske sluta se nyheterna och inbilla sig att allt är frid och fröjd överallt. Men det går ju inte, löpsedlarna brukar inte vara glada dom heller. Vildfagre är ett otroligt vackert namn, bara så du vet -:) Hoppas posten sköter sig så du får paketet i morgon, det har i allafall rest härifrån nu. Slokar de så sätt dom i vatten tills de rest sig, men sedan i jord direkt. Lycka till med dom!

http://farna.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

30 augusti 2011 21:37

Hej Vännen!
Tack för påhälsningen på min blogg.
Du är tidigt uppe :)
Såg tiden när du skrev i min blogg.
Den tiden sover jag :)
Är ju nattuggla, då sover jag några timmar till :)
Får se när vi kan ses framöver.
Hoppas målarna kommer under morgondagen.
det ska ju målas fönster i dessa lgh tydligen.
Som jag sa i telefon så vill jag inte lämna lgh när jag har okänt folk här.
Speciellt när man har katter dessutom, man vet inte hur dom gör.
Även om jag brukar säga till att dom får kolla så inte katterna springer ut, så kan man ju inte lita på dom.
Kanske jag får skäll här från andra att jag är rädd om mina katter, men det struntar jag i, jag är rädd om mina katter.
Fickn nämligen skäll från ngn annan angående ngt annat för länge sedan :(
Nu har jag iaf satt äppelsaften på *vila* i ett dygn, ska sila den i morgon.
Får se vad det blir av resten av äpplena.

Kram vännen

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Margit

Margit

31 augusti 2011 01:09

Så fin bilden är på din familj!! Trevligt att dom kom hem och gjorde tårta som ni fick njuta av tillsammans!!!
Jag har OCKSÅ undrat om VILDFAGRE...vad det kom ifrån..och nu har du berättat så fint!!!
Kram till er båda!!!! Syrran..och Lasse.

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards