Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Love - 12 september 2011 13:21

                            Hej besökare!

 

Sommaren är slut och så Open Art som vi haft i Örebro 3 månader.

 

Det är tredje året som staden fyllts med konst av olika slag.

Ett 70-tal konstnärer från olika delar av världen har bidragit.

Vissa konsberk var  små medans det största var den gula kaninen på

Stortorget. Bara öronen var 9 meter långa.

 

I Svartån låg ett flygplan som konstnären Göran Hägg gjort efter en modell av Dc3:an som sköts ner av ryssarna 1952.

 

Massor av pengar har det kostat ca 3 millioner och då är inte pengar för skadegörelsen inräknad.

 

Kommunen kostnad är 1,4 millioner. Regionsförbundet har skjutit till 250.000 kronor. Adolfs Lindgrens stiftelse 150.000 kronor och andra sponsorer 1,4 millioner

 

Jag undrar om detta är att förvalta pengar på rätt sätt.

Här hör man dagligen om nerdragningar i vård,skola, omsorg ,

kollektivtrafiken, reparation av vägar mm.

 

Så många människor jag hade kunnat hjälpa med 3 millioner men det är min personliga åsikt och den står jag för.

 

Detta är ett axplock av konstverken som nu är ett minne bara.                           Här på landet har jag mina egna konsverk i form av naturen.

 

  Rosor o klematis blommar fortfarande och i skogen visar svamparna upp sig. Löven börjar så sakta ändra färg och lägga sig som ett skyddande täcke. Ja finns det något vackrare än att få uppleva årstiderna.

 

I dag måndag gör jag ingenting men lördagen var en givande loppisdag. Trevligt att komma ut träffa folk  och sälja fick jag.

 

                  Vi höres go vänner en annan dag.

                           Må gott ha det bra.

                                  Kram

                                   Love

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards