Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Love - 13 september 2011 09:53

                                        1962.

 

Jag var 20 år gammal och väntade vårt första barn.

Hade aldrig varit så lycklig och aldrig så ful.

Gick upp massor i vikt och håret ändrade färg till

morotsrött och blev helkrulligt. Ve o fasa!


På den tiden kunde man inte få veta vilket kön barnet

hade och jag villa helst ha en kille. Tyckte tjejer va så pipiga,

förutfattad mening.


Beskedet att jag var med barn kom överraskande då jag var på återbesök till gyndoktorn efter äggstocksinflammation.

Vi hade varit gifta  6 mån.och ville verkligen det här.

På vägen från doktorn svävade jag in på Åhlens och köpte en

bommulsfilt sen hem till Leif med den underbara nyheten.


Månaderna gick och jag sjöng mig igenom dom.

  Kommer ihåg att jag nästan jämnt nynnade för min väntade baby.

Det var allt från schlager, psalmer, barnvisor mm.

Kanske var det det som gjorde att han älskade musik och har varit sångare i ett band.


Tiden för födelsen var satt på vår födelsedag men vi fick vänta 13

långa dagar. Sen satte det igång med dunder o brak.

Lång o väldigt jobbig förlossning som slutade med sövning och snitt men vad spelade det för roll vi hade fått vår efterlängtade son.

I dag fyller Tony 49 år och vi är fortfarande så tacksama o lyckliga

över att han finns i vårt  liv. Älskar dig nu och för alltid.


                                 GRATTISKRAM

                               FRÅN

                      MAMMA O PAPPA.


 




Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards