Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 27 september 2011

Av Love - 27 september 2011 04:52

 

        Dom flesta av er sover nog gott hoppas jag.

Vet inte varför jag vaknade klockan två och sen var det kört.

När det inte går att somna om stapplar man hit och läser lite nyheter, skriver några mail och skickar en hälsning till er alla här.


I dag ska jag till doktorn för min rygg o mina ben som  gör det besvärligt att ta sig fram. Envis som jag är har jag jobbat på tomten i helgen och i går kunde jag knappt ta mig upp eller ner

på bussen till stan. Visst blir jag orolig när jag märker att det bara blir sämre o sämre med kroppen men tack o lov håller knoppen.


När jag kom hem i går låg ett brev med tre fina örhängen från Pisan i brevlådan. Tack gumman du är så duktig.

Fick också ett vykort från min kusin. Tycker det är så kul när något roligt dimper ner som omväxling mot alla räkningar.


Nu för tiden får man ju inte så många utan det mesta går genom datorn och det är lite synn. Jag spar på både vykort o julkort.

När vi gifte oss 1961 började jag spara  och satte in i album har massor som ligger i huset uppe i norrland.


Vi samlar väl alla på någonting jag har ju mina änglar men innan dess var det grodor. När samlingen blev över hundra stycken tröttnade jag och gav bort nästan alla.


Är det några av er som kommer ihåg dom vackra papperen som apelsiner var inslagna i. Dom slätade man ut och klistrade in i en bok. Man böt också papper för det fanns många olika.

Filmstjärnor vart nästa samlargrej och där låg jag bra till synn bara att allt är borta.


Vet ni vad det allra bästa att samla på är?

Jo, kärlek i alla former kostar inget, tar ingen plats, kan ges bort i alla oändlighet, tar aldrig slut och skänker den finaste lyckan man kan få.


Halv sex och dags för första koppen kaffe.

Det ska bli en solig varm o fin dag har dom lovat och då ska ni alla ha det bra.


  


                                 Kram

                                 Love.           


                            

                    



Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards