Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Love - 24 oktober 2011 22:59

                                    Hejsan!

 

Kväll i Vildfagre och det är lugnt o skönt. Mannen har dragit sig tillbaka,

tonåringen spelar dataspel och djuren sussar så gott.

 

Jag fick vänta länge innan jag fick något besked om Elinor fick bara veta

att hon låg på uppvaket. Till slut ringde jag dit vid 3-tiden allt hade gått

bra med operationen men hon andades inte bra av morfinet hon fick så

dom höll henne kvar. I kväll ringde hon själv och hade då kommit upp

på rummet. Hon lät pigg men hade så klart väldigt ont och fick inget

 morfin utan bara vanliga smärtstillande tabletter som inte hjälpte så mycket.

Ja, ja det blir bättre och i natt ska jag koppla av och sova gott.

 

För övrigt har det inte hänt så mycket i dag här för jag frös som en tok.

Spelade ingen roll att jag hade massor av kläder på mig, värmefläkten på

för fullt och bälgade i mig varmt the.

Det är nog termostaten som ställer

in sig på vinterkyla. Trodde ett tag att Leif skulle hitta mig djupfryst när

han kom hem men då tinade jag upp och nu är tanten varm o skön igen.

 

Har i alla fall beställt två mattor från Jotex till mitt sovrum för vi har

jättekalla golv och det både ser och känns mer ombonat.

Köper inga dyra för med många djur är det lite av förbrukningsvara.

Letar efter köksmattor också men har inte hittat några som passar mig.

Dom hade billiga panelgardiner för jul och jag vet att Leonard inte har

några i sitt rum så nu är det fixat.

 

                 Så var denna dag snart till ända och jag sänder er en kram och säger

                                            

                                      

                                         

                                      

                                     

                               

 

 

 

Av Love - 24 oktober 2011 10:29

 

Väntar på att dom ska ringa från sjukhuset. Sitter på helspänn och bara tittar på mobilen.

Klockan 8 i dag skulle dom operera Elinor. Livmoder och äggstockar tar dom bort.

Jag vet att det tar några timmar men kan inte koppla av förrän jag hört att allt är ok

och att hon har vaknat.

 

Gjorde själv denna operation för många år sedan men det var lite värre för jag ville inte ha blod. Många läkare vill inte operera då men jag fann en underbar chefsöverläkare som gjorde

operationen med två andra. Han förstod mig och sa att han aldrig skulle ge sin fru blod och att det finna så mycket andra saker man kan använda. Han hade gjort många likadana operationer så jag kännde mig helt trygg.

 

Det tog längre tid  men allt gick bra och innan hade jag fått skriva på ett papper där jag själv tog ansvar om något gick snett.

 

Väl hemma igen fick jag ett personligt handskrivet kort från läkaren där han önskade mig

ett bra tillfrisknande. Det värmde ska jag säga.

 

Lilla Totte är hos oss och busar runt nu och som tur är finner han sig bra tillrätta när matte är borta. Jag tror Elinor är hemma till helgen för då kommer Leonard o Filippa och alla är samlade igen.

 

Helgen bara försvann och nu är det måndag igen. Dimmigt och kyligt ute och jag känner inte för att gå ut. Bra att ha en tomt att släppa hundarna på då.

 

I lördags var vi en snabbis till Ikea och köpte sänglådor så nu kan jag lägga undan sådant som inte används så ofta. Fast vi har ett stort hus finns det dåligt med garderober och jag orkar inte springa upp till klädkammaren stup i ett. Nu ska det bli ordning här nere i dom två garderober som finns Massor av kläder som jag aldrig sätter på mig får åka i sopsäckar.

 

Funderar på William och hans flickvän som bor i Bangkok hur dom har det. Översvämmingen har slagit väldigt hårt och så många människor har blivit av med hela sitt hem. Ormar och andra djur kommer in i husen och vattenmassorna bara stiger

 

Tonys flickväns föräldrar bor i det värsta området och hela deras affär ligger under vatten.

Dom kan bara ta sig ifrån huset med båt och bor i princip på taket. Det är vrkligen en katastrof och  många av Thailand industrier är hårt drabbade och har fått stänga.

Eftersom dom exporterar mycket elektronik så blir ekonomin i landet svagare.

 

Tony och Keng bor ca två timmar bilresa från Bangkok mot Kambodja så dom har inte märkt något. Våran lägenhet ligger också där men på 5:e våningen så vi behöver inte oroa oss.

 

Eftersom läget här hemma och med mig  inte är så bra orkar jag inte att skriva så ofta men hoppas ni  förstår och ni ska veta att jag är glad för att ni alla finns.

Ha det riktigt bra och ta vara på varje dag som livet ger.

                                         

                                               Kram

                                               Love.

 

 

 

 

 

 

 



Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards