Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Ring ring jag väntar

Av Love - 24 oktober 2011 10:29

 

Väntar på att dom ska ringa från sjukhuset. Sitter på helspänn och bara tittar på mobilen.

Klockan 8 i dag skulle dom operera Elinor. Livmoder och äggstockar tar dom bort.

Jag vet att det tar några timmar men kan inte koppla av förrän jag hört att allt är ok

och att hon har vaknat.

 

Gjorde själv denna operation för många år sedan men det var lite värre för jag ville inte ha blod. Många läkare vill inte operera då men jag fann en underbar chefsöverläkare som gjorde

operationen med två andra. Han förstod mig och sa att han aldrig skulle ge sin fru blod och att det finna så mycket andra saker man kan använda. Han hade gjort många likadana operationer så jag kännde mig helt trygg.

 

Det tog längre tid  men allt gick bra och innan hade jag fått skriva på ett papper där jag själv tog ansvar om något gick snett.

 

Väl hemma igen fick jag ett personligt handskrivet kort från läkaren där han önskade mig

ett bra tillfrisknande. Det värmde ska jag säga.

 

Lilla Totte är hos oss och busar runt nu och som tur är finner han sig bra tillrätta när matte är borta. Jag tror Elinor är hemma till helgen för då kommer Leonard o Filippa och alla är samlade igen.

 

Helgen bara försvann och nu är det måndag igen. Dimmigt och kyligt ute och jag känner inte för att gå ut. Bra att ha en tomt att släppa hundarna på då.

 

I lördags var vi en snabbis till Ikea och köpte sänglådor så nu kan jag lägga undan sådant som inte används så ofta. Fast vi har ett stort hus finns det dåligt med garderober och jag orkar inte springa upp till klädkammaren stup i ett. Nu ska det bli ordning här nere i dom två garderober som finns Massor av kläder som jag aldrig sätter på mig får åka i sopsäckar.

 

Funderar på William och hans flickvän som bor i Bangkok hur dom har det. Översvämmingen har slagit väldigt hårt och så många människor har blivit av med hela sitt hem. Ormar och andra djur kommer in i husen och vattenmassorna bara stiger

 

Tonys flickväns föräldrar bor i det värsta området och hela deras affär ligger under vatten.

Dom kan bara ta sig ifrån huset med båt och bor i princip på taket. Det är vrkligen en katastrof och  många av Thailand industrier är hårt drabbade och har fått stänga.

Eftersom dom exporterar mycket elektronik så blir ekonomin i landet svagare.

 

Tony och Keng bor ca två timmar bilresa från Bangkok mot Kambodja så dom har inte märkt något. Våran lägenhet ligger också där men på 5:e våningen så vi behöver inte oroa oss.

 

Eftersom läget här hemma och med mig  inte är så bra orkar jag inte att skriva så ofta men hoppas ni  förstår och ni ska veta att jag är glad för att ni alla finns.

Ha det riktigt bra och ta vara på varje dag som livet ger.

                                         

                                               Kram

                                               Love.

 

 

 

 

 

 

 



 
 
Sita

Sita

24 oktober 2011 12:03

Hoppas du nu hört något om din Elinor o att det gått bra. Idag på em ska jag till Linde o klippa mej. Hoppas vi kan ses snart. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Blessingsrehabsrehab

Blessingsrehabsrehab

24 oktober 2011 16:12

Jag får hoppas att op gick bra. Får man fråga varför du inte ville ta emot blod?..Ja den sidan av världen har det inte lätt med alla översvämmningar och tsunami och allt vad det innebär. Jag är tacksam normalare väder..Men vem vet det kan förändras här med med tiden..Jag önskar dig allt gott och speciellt med struktureingen av garderoberna. Jag har allt annat än struktur i mina.
Men jag jobbar på det med ;)...Var rädd om dig mitt i allt. Blessing och varm kram i höstrusket.

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

24 oktober 2011 16:26

Det är hemskt det där med översämningarna. Vart skall de som blivit av med sina hem ta vägen? Har de över huvud taget försäkringar? Man kan nog inte föreställa sig hur hemskt det måste vara.
Hoppas operationen gått bra. Önskar dig en fin måndagseftermiddag/kväll! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Inger

Inger

24 oktober 2011 21:47

Inga roliga nyheter du förmedlar ... men är man drabbad så verkar det vilja fortsätta med en massa elände.
Hoppas verkligen att allt ordnar sig för dig och de dina. Men det är tungt att vara människa emellanåt.

Många kramar till dig/Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

24 oktober 2011 22:44

Ja men de är klart att jag förstår men är det inte så att skriva i bloggen måste väl ske när man själv vill inte ha dåligt samvete om man inte gjort det. Jag har inte skrivit på flera dagar för ibland blir det lite skriv torka. Önskar dig en bra/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Margit

Margit

25 oktober 2011 18:35

Kära Love!!! Förstår di oro, för dina nära och kära. Både för Ellinor som är nyoperrerad..och för somnen med familj i Tailand!!! man läser i tidningn..men reflekterar inte så mycket mer...men NU när du berättar och beskriver..hur dina anhöriga med fsmilj har dte när nere i vattenkatastrofen, översvämningen..så anar man...SÅ frutansvärt det är ..och sedan allal konsekvenser det för med sig..på ALLA sätt!!!
Kram!!! Tänker på dej/er!!!!

http://margiholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards