Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

En vanlig dag.

Av Love - 27 oktober 2011 13:10

En kall och grå höstdag passar jag på att fixa album till barn och barnbarn

Under årens lopp har det blivit massor massor och åter massor av kort.

Nu är det dags at dela ut och försöka skriva ner lite minnen runt omkring.

På anhörigträff i går och det är bra och trevligt.


Skulle hälsa på Elinor men jag hade ont i halsen så dom bakterierna ville jag

inte sprida ut. I morgon är hon hemma och vi kan åka dit.


Det är fler som funderar på att sluta blogga och det är tråkigt.

Bättre att skriva mer sällan än inte alls tycker jag men vi har olika liv

och ibland måste man avstå från vissa saker. Jag har en vän som bor långt bort

och vi hörs inte av så ofta men finns där i alla fall och jag kommer att sakna

dom som ev slutar.


Har själv inget speciellt att skriva i dag men vill gärna dela med mig av den

fina bönen av Zakarias Topelius.


                                  BÖN I NÖDTID.


                       Du gav mig, Herre, ditt överflöd;

                       ett älskat hem och ett dagligt bröd,

                       frid, hälsa, glädje och helga orden.

                       Vi bedja nu för all sorg på jorden

                            för de olyckliga utan tal,

                       för dom som kvida i hungerns kval,

                       för dom som frysa i vinternatten,

                       för dom som sjunka i havets vatten,

                       för dom som smäkta i ökensand,

                       för dom som flykta för eld och brand,

                       för dom som vandrar vid tiggarstavar,

                       för dom som sörja vid kära gravar,

                       för alla sjuka i sömnlös kväll,

                       för alla fångar i järn och cell,

                       för de landsflyktiga, de fördrivna,

                             de faderlösa, de övergivna,

                       för dom som mist sina ögons skatt,

                       för dom som söörja sitt fosterland,

                       för slaven bunden vid bödelns hand,

                       för de betrykta de skuldlös dömda,

                       för de förskjutna och de fördömda,

                       för dom som dig, Herre Jesus Krist,

                       ha aldrig kännt eller mist,

                       för alla sorgsna, för alla arma,

                       Gud över dom dig i nåd förbarma.


            



                  


                                      Kram från Love.

 
 
lillis

lillis

27 oktober 2011 14:03

Vacker bön som säger så mycket
Kul att titta på alla kort som man sparat genom åren och så kul för barnbarnen och barnen att få dom
Ha det gott min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen .se

 
Sita

Sita

27 oktober 2011 16:51

Jag tycker oxå att det är tråkigt när vänner slutar blogga, men finns dom på FB så går det väl an. Men att mista dom hel gör mej ledsen. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Anita Lundvall

Anita Lundvall

27 oktober 2011 16:58

Hejvännen så sant så sant, med Zackarias ord..

hoppas allt är okej med dig Du hänger väl med till Stockholm på Onsdagen den 2 nov Vi skall vara hos barbro kl 13.00
Slå en signal får vi ta ett snack i helgen.
Många kramar Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

27 oktober 2011 18:40

Mycket tråkigt att folk slutar att blogga.
Jag själv tycker att det är jätte skoj.
Man kan alltid plita ner några rader.
Var rädd om dig min vän!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

27 oktober 2011 22:19

Go kväll i stugan! Ja jag tänker också så ibland att sluta med bloggen men tycker ändå det är roligt. Det är så trevligt att ha er att få följa en del av era liv, tack för att du också finns. Nu i helgen får jag träffa mina barn o barnbarn det skall bli så roligt.
Önskar dig en kanonfin helg/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

27 oktober 2011 22:43

Nu är vi hemma igen från vår härliga semester. Tur vi inte valde Thailand och jag hoppas dina där nere klarar sig bra.
Tycker bönen var fin oftast tänker man baara på sig själv.
Skönt att Elinor får komma hem och att allt gått bra för det är en stor operation. Jag gjorde min för 5 år sedan och tyckte det var jobbigt.
Nu är det kallt när man är van vid värmen och att inte behöva ha så mycket kläder på sig. Har letet vantar och mössa idag.Skulle nog behöva köpa en ny uppsättning får se i morgon.
Sov så gott i natt och ha en bra helg.
Kram Anna.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 oktober 2011 12:17

Tänk vad glad dina barn och barnbarn kommer att bli för de fotoalbumen som du sammanställer! Nu har du då inga fritidsproblem =D
Så skönt att allt gick bra med dotterns operation - tufft för både henne och de anhöriga. Jag hoppas att hon piggnar till snart.
Jag tycker som du vad gäller bloggandet. Att lägga ner en blogg helt känns så definitivt - alla inlägg, vackra foton och kloka/trevlig/roliga kommentarer, som bara försvinner. Då är det nog bättre att dra ner på ambitionen och inte skriva så ofta, bara lite när det känns OK.
Topelius var en fin författare - kanske lite bortglömd idag.
Önskar dig allt gott!
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
ingmarie

ingmarie

28 oktober 2011 13:41

ja tänk att vi snart om några dagar går in i november...inte klokt egentligen...vart har det här året tagit vägen...men snart är det vår igen och vi kan få sol och fint igen...ha en fin helg vännen...kram

http://mimmiros.blogg.se

 
Sylvia

Sylvia

30 oktober 2011 12:37

Hejsan!
Du skriver " en vanlig dag" men visst händer det en hel del när dagen kommer på pränt.Så klokt av dig att ta tag i alla kort som så lätt samlas på hög och risken finns att det blir en enda salig röra till slut.
Bloggen ska inte bli ett tvång, utan "När andan faller på", så är det för mig.
Du har väl ställt om klockorna nu till vintertid. Usch, man hoppas det dröjer innan kung Bore kommer farande till oss med slask och halka
Ha en skön söndag!
Kram

http://cobra38.wordpress.com

 
Margit

Margit

1 november 2011 11:11

Så duktig du är, LOVE, som gör i ordning fotoalbum till de dina!!!
Ja då åker du och Anita på en trevlig resa upp till Stockholm i morron!! Det måste vara spännande att få träffas efter SÅ många år! Få prata om skoltiden ni hade tillsammans och om det som hänte efter det..och HUR ni har det idag!!! Ja tänk vilka kontakter man får tillbaka..TACK VARE facebook!!! Spännande och intressant!
Lasse och jag ska åke nu på eftermiddan till Eskisltuna. Maria har köpt en ny tvättmaskin och den måste monteras. Moses är nu hos henne, men det är väl inte så enkelt att fixa..så vi hoppas att Lsse kan bistå och fixa så att den fungerar..och hon kan tvätta igen.

Önskar dej och Leif en fin vecka ooch önskar dej och Anita en trevlig dag i morron!!! Du får berätta sedan..och ebv visa bilder!!!
Kramar!!!

http://margiholm.blogg.se

 
Margit

Margit

1 november 2011 11:12

Glömde kommentera bönen! Tänkvärd och viktig bön! Den behöver vi be varje dag!!! Gud hör bön!!!
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

 
Blessingsrehabsrehab

Blessingsrehabsrehab

1 november 2011 12:20

Hejhej..Ja bättre att skriva sällan än inte alls. Skönt att skriva av sig och roligt att ha lite kontakt med folk över hela sverige o ibland även utomlands. tack för bönen den svalde jag med en gång..Kram Blessing

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

2 november 2011 13:48

En fin bön du bjuder på.
jag känner att jag inte hinner blogga så mycket nu, det har varit så mycket här.
Men det är så roligt med kontakterna på bloggen.
Ha det gott och goa kramar!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

2 november 2011 21:49

Det var en person som jag känner väldigt väl,vill inte skriva ut här på bloggen,men om jag får din mailadress kan jag skriva till dej där.

kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

4 november 2011 17:59

Hej vännen och tack för påhälsningen i min blogg, alltid trevligt att se dig där.
Jo min sambo funderar stark på att skaffa hund igen. Finns ju på hundstallet i Sthlm som även dom har hundar som söker nya hem, så det är dit han har ringt ibland. Sist han ringde så fanns det ju en hund han skulle vilja han, MEN när han ringde dit, så var hunden redan tingad, så det kan gå fort ibland.
Jag skickar mail till dig om min adress, vill inte skriva den så här på nätet. Har sett dom som gör så, men jag vill inte dela den med folk jag inte känner. Samma med telefon nummer
så jag sänder dig mail istället om det.

Ha en trevlig helg vännen
så hörs vi framöver.

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Sita

Sita

9 november 2011 18:09

Hej Love. Om du menar måndagen den 14 nov så kan jag inte komma. Men är det den 21 så kan jag. Hör av dej jag vill gärna att vi ses. Men har lovat en kompis att den 14 ska vi åka till nya Dollarstore i Arboga. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Margit

Margit

15 november 2011 09:58

Skrev ett långt brev på din e-post...MEN den kom i retur!!! Har du bytt adress..eller har du INTE kvar den alls??
Frågan gällde på måndag..när ni ska träffas, duA, nita och ev Gunilla. Jag skulle tycka det vora kul att åka också..oh träffa er!!! Är det OK?? Och hade då en liten tanke, att kanske Lillemor kunde bli med (ev att jag då skulle hämta henne)
Var och klockslag..isåfall??
Kram!!!/Syrran Margit och min Lasse.

http://margiholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards