Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 7 november 2011

På språn mot staden.

Av Love - 7 november 2011 07:03

Ja ,det är inte väckarklockans fel men i morse när den ringde låg den löst till.

Jag AVSKYR att gå upp tidigt när det är kolmörkt.

Visst jag kunde ha legat kvar i mitt sköna rede men det är anhörigträff

och den vill jag inte missa. Vi är 8 st och en ledare som samtalar om våra situationer.

 

Det har varit höstlov och eftersom Elinor kom hem nyopererad samtidigt som

Leonard o Filippa kom blev det mycket och hon hade väldigt ont.

Då kom barnen hit några dagar och spred glädje.

 

Egentligen skulle jag ha fått åkt med Anita L. till Stockholm i onsdags vi

skulle träffa några av vära lekkamrater från Hammarbyhöjden.

Tänk att jag träffade Anita genom internet för vi har inte setts på 55 år.

Nu hoppas jag kuna hänga med nästa gång dom ska ses.

 

Nu är ryggen röntgad igen så får vi se vad det ger. Vill ha ett slut på

denna värk eller i alla fall lite hjälp.

 

Helgen har jag lagt i glömskans påse men nu tar jag nya tag och hoppas

berg o dalbanan åker uppåt.

Ljuset sipprar in och kanske får jag se solen i dag. Tittar man på termometern

är det svårt att fatta att det är november. Rosorna blommar fortfarande

och även en pelargon som jag glömde ta in. För min del får det gärna hålla i sig

och måttlig kyla kan infinna sig med snö runt Lucia.

 

Helgen har jag lagt i glömskans påse och hoppas berg o dalbanan är på väg uppåt.

 

Nu är det snabba ryck som gäller för jag åker med bussen in och morgonsysslorna

ska göras.

 

Ha en riktigt bra dag mina vänner.

                                           

                                             Kram

                                             Love.

 

 

 

 
 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

7 november 2011 09:42

Hej vännen,
Alla hälsar så mycket saknade dig. Alla lovade höra av sig på din blogg..
Gav faktiskt Carita ditt telefonnummer..
Alla tjejer var som man mindes dom.
Trevliga hisorier.
När du lurade Carita att det var en varg bakom henne när vi spelade brännboll på vändplatsen " Kommer du ihåg det "
Och när jag inte skulle gå med i Luciatåget omm jag inte fick vara Lucia, när Maud Jonsson redan var klädd till det lång ljus var hon också, men tydligen gick jag med i alla fall bara jag fick stå i mitten på fotot hahah hur knäpp kunde man vara, men var nog bara 10 år trror jag. Ja många minnen poppade upp. Carita bor i Segeltorp
Monica Ån på Ingarö Maud Davidsson Tyresö Barbro Ryding Bondegatan på Söder etage våning kanon snygg..Mona Andersson kommer inte i håg Yvonn Svenningsson Ensked tror jag det var.
Ja hoppas du får kontakt snar Nästa träff är i Maj Men kanske tjejerna hyr en minbuss och kommer till mig då hör jag av mig..
Kram på dig vännen Anita Lundvall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

7 november 2011 10:03

Håller med; snön behöver inte komma ännu. Ser inte fram emot kylan heller, värken blir ju sju resor värre då. Det räcker bra med den värk man har nu...
Hoppas du får en bra dag i stan :-) Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

7 november 2011 15:07

Hejsan Love. Kul att du fått kontakt efter så många år. Vi var till Köping i lördags o träffa vänner som vi inte sett på minst 25 år. Ha det gott. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

7 november 2011 21:49

Hej vännen
Ibland undrar man vad
det är för årstid,
för mina rosor blommar fortfarande ute.
blommorna som tappat *tid och rum* kanske.
Ha det bra vännen och sköt om dig

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

8 november 2011 06:24

Vad tråkigt att du inte kunde träffa Anita L och dina andra vänner men det går nog flera tåg.
Hoppas att din dotter mår bättre nu
Ha det gott och ta hand om er
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen .se

 
Cina

Cina

9 november 2011 07:36

Synd att du inte kunde hänga med Anita.L men som Lillis skriver så går det flera tåg.
Hoppas din dotter kommit på benen efter sin operation. Jag har gjort den oxå och det tar lite tid att komma igång.

Jag vill inte alls ha snö så jag är nöjd o glad så länge detn inte kommer.
Min psykolog hade vart ut o plockat kantareller och svart trumpetsvamp i söndags! Och då är vi snart i mitten av november.

Ha det så gott o var rädd om dig!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

9 november 2011 14:44

Trevligt för dej att träffa andra..i "samma situation"..man får dela..sina funderingar, tankar och kanske också frågor...
Mår Ellinor bättre nu??? En operation..är ju ett ingrepp på kroppen..och tar både Fysiskt och psykiskt..på olika sätt...Och tröttheten brukar göra sig tillkänna...
Tråkigt att du inte kunde följa med Anita..upp till Stockholm--och träffa skolkamraterna..men kanske bättre hälsa..nästa gång.
Lasse var tidigt sin "runda" till Västerås på strålning i förmiddags..och han han komma hem.före 12..så vi fick följas till Brukskyrkan och sopplunchen...däe vi åt god köttfärssoppa..och mycket trevlig samvaro,,"vid vårt bord"....¨
Önskar dej och Leif en fortsatt bra vecka!!!/Syrran och min Lasse.

http://margiholm.blogg.se

 
Monica

Monica

9 november 2011 15:34

Jag har inte glömt bort dej och nu ska jag äntligen försöka skicka iväg ett mail till dej.Din mailadress raderade jag när jag skrivit av den.Förstår att du inte ville att den skulle synas på min blogg.

Önskar dej en fin eftermiddag och kväll!


Kram min vän!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

9 november 2011 19:15

Ja ibland blir det så att man vill glömma vissa dagar. Hoppas det är någorlunda med dig o gubben. Jo men lite snö är allt fint om inte annat så blir det ljusare för nu e de allt bedrövligt mörkt.
Kramizar från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
Sita

Sita

10 november 2011 21:12

Hejsan. Jag kan träffas nu den 14 oxå. Min vän gav återbud i kväll. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards