Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 16 november 2011

I dimmornas värld.

Av Love - 16 november 2011 09:26

Hejsan!

 

Vaknade i morse och såg knappt slutet på tomten för dimman.

Ett grått täcke som omslöt varje buske och träd.

Vilken skillnad mot i går då solen sken och det var varmt.

 

Då hade jag stora klippardagen med Gaius men han är långt ifrån klar.

Varken han eller jag orkar så långa stunder så just nu ser han helrolig ut.

Detta är inte det lättaste men övning ger färdighet och vi bor ju på landet

så han behöver inte visa upp sig för så många och skämmas min prins.

 

Trimmern som jag köpte kostade 1.500: dyrt tyckte jag men när jag betalt

sa expediten " Du har väl skär hemma" nehej det hade jag inte så det blev

till att köpa två och ytterligare 500:- fattigare fast jag tjänar in pengarna

på några klippningar.

 

Rabatterna på framsidan är nu klara och kan ta emot snön men jag hoppas

den dröjer ett par veckor.

Lukas har sågat ner vår blågran och kvistarna använde jag att täcka med

och satte dit några ljungplantor.

Krukorna med cyklamen tar jag in varje kväll.

 

             

Klematisen håller fortfarnade stånd mot kylan och även några rosor.     

 

Fick glädjefnatt i går när jag vittjade postlådan. Där låg ett trevligt brev med kort från

min barndomsvän Carita. Vi har inte haft kontakt på 55 år men var mycket tillsammans

som små. Hon är en av dom tjejer från gatan som träffas två gånger varje år och nästa

gång SKA jag med. Till dess får vi ha mailkontakt. Tänk va kul att få träffa alla.

 

Ryggen har inte sin bästa dag så jag vilar och tar det lugnt i dag. Väntar på besked från röntgen om någon förändring skett.

 

Leif är borta ett par timmar så jag ska passa på att hälsa på hos en del av er och ringa

några samtal. När han är hemma kan jag inte koncentrera mig på bloggen.

Vi ska i kväll se på Bonde söker fru och till middag ska jag göra en potatispaj med bacon.

 

                                   Tack för alla kommentarer och mail.

                                                  
   Kram

                                                  
   Love.

 

                                                

 

 

 

 

 
 
Sita

Sita

16 november 2011 16:56

Ska höra med bossen om att byta dag. Var ska ni ses o vilken tid? Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

16 november 2011 17:17

Här var det dimma med. Va fint du har gjort. En liten paradgata :).
I min brevlåda låg det bara tråkig reklam. Jag som älskar att få kort eller brev. Men det blir alltmer sällan när man nu skriver mail istället. Kram Blessing

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Inger

Inger

16 november 2011 21:37

Vad fint du har fixat inför vintern! Här finns bara några krukor med granris ...

Ha en bra fortsättning på veckan/kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

16 november 2011 23:06

Grattis till din och Gajus klippmaskin. Är den en Oster du har köpt ? Har haft en sådan, men dumma jag gav bort den med 4 skär, varav 2 aldrig var använda. Brukar man lämna bort klipp till proffsen så har maskinen snart betalat sig.
Så fint du har gjort det på sidorna till ingången, ser så inbjudande ut för dom som kommer på besök.
Ha det gott vännen.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

17 november 2011 06:30

Vad fina kort du visar upp,så fint med ljungen du gjort.
Är så ledsen men jag kan inte vara med den 23/11 den dagen är uppbokad med annat men jag hoppas att vi kan ses framöver
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

17 november 2011 09:30

Go morgon! Så höstfint du gjort framför huset. Jag har ingen lust att greja ute men de får vara i år. De va inte illa att du klipper hunden själv o att han finner sig i det. Tack, jag tycker det är så roligt att greja med pse så det blir både bakgrunder o headers men Ruth hon gör så fina animerade headers trevligt när de snöar. Nu önskar jag dig en bra dag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Sita

Sita

17 november 2011 16:58

Jag fick ledigt på onsdagen ist. Hoppas få reda på var vi ska ses så jag vet var jag ska parkera. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

17 november 2011 19:43

Så fint du gjort kring huset.
Ja visst var det kula att träffa tjejerna efter så många år för min del var det sedan 1954.Ja du måste följa med i Maj.
23 vilken tid skulle vi träffas och var Kraämaren eller++
Ha en trevlig kväll
Kram vännen Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Sylvia

Sylvia

18 november 2011 15:32

Så fint du har pyntat framför huset och vilket mysigt huset du verkar ha. Hösten har verkligen varit mild i år. Ser att du har rosor och även klematis som blommar.Nu är det drygt en vecka kvar till första advent och kanske vinter snart är här?
Hoppas röntgen inte visar någon större förändring utan du ska få bukt med det onda.
Önskar en skön helg!
Varm kram.

http://cobra38.wordpress.com

 
Kristina

Kristina

19 november 2011 22:00

Sååå fint du har det utanför ditt hus!
Ha det gott och hoppas att det blir bättre med din rygg.
Goa kärleksfulla hälsningar från mig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

20 november 2011 01:04

Läste på Anitas blogg om Träff vid Krämaren den 23, på förmiddagen.
OM det inte kommer ngt speciellt i vägen,
så kommer jag oxå hemskt gärna.

Kram på dig

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards