Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Love - 28 november 2011 09:25

                                              

                                              


Intensiva helgen är nu slut och det är jag med. Ni vet hur mycket det är  fixa innan advent.

När jag hängde upp utebelysningen i fredags rann tårarna av all smärta men jag gav mig inte. Jag har ingen slav eller hjälparbetare utan allt vilar på mig och ibland räcker inte värktabletterna till mot värken. Ska bli skönt att träffa doktorn den 13.

 

Tror inte vi bor här nästa jul som det känns nu men under kan ske. Huswet är för stort

 

I alla fall när Roger kom från Trelleborg o Ludwig från Stockholm på kvällen var allt klart.

Stora kramen från dom fick livsandarna att vakna och en god middag med vin avnjöts

Det bidde en sen kväll för när dom väl är här vill jag utnjyttja varje minut.

 

Värknatt och lördagmorgon. Elinor med gänget skulle komma men Freds bil var trasig

så vi packade in oss i bilarna med alla tillbehör till adventskaffet och hämtade upp

Michelle på vägen. Spelar ingen roll var man är eller att det var en dag för tidigt

 huvudsaken är att man är tillsammans. Kameran sviker mig så jag ska lämna in den

sen ska ni få se hur jag pyntat våra fönster.

 

I går kväll tog vi en tur i byn för jag älskar att se när alla har tänt upp fattas bara lite snö

men det kommer nog snart.

 

Söndagen var ju hemresedag och fruktansvärt blåsigt.  Jag gick som en osalig ande innan Sheila ringde och sa att dom var hemma igen.

Vi klarade oss bra här men jag visste att Skåne skulle drabbas hårt.

 

I dag skiner solen in på min änglatrumpet som fortfarande blommar själv känner jag mig som en vissen kaktus men nu vilar jag och samlar nya krafter. Ingen tur till staden denna vecka.

 

Det står still i huvudknoppen orden är slut och jag drar mig tillbaka till min säng.

 

                                      

                                       

                                                  

                    Kram från Love.

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards