Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Love - 5 januari 2012 19:06

Jösses vad det går undan. Redan trettondagsafton och helg igen.

I ungdomens dagar var det fest och dans men nu sitter man här

lite frusen och trött. Har just ätit middag och ska se Eva Rydberg på

Tv snart.

 

 Har redan fått sommarkataloger och visst drömmer jag mig

bort för detta väder kan knöcka vem som helst. Grått, regnigt och mörkt.

Utanför hade vi sjö i går men skridskobana i morse som fåglarna halkade

runt på.

 

En ny bok läser jag nu och det är Eldvittnet av Lars Kepler som är pseudonym

för Alexander Ahndoril och Alexandra Coelho Ahndoril.

Tycker om deras böcker och denna är en mycket bra thriller.

 

Efter helgen åker julsakerna bort och gardinerna ska bytas igen.

Visserligen säger dom att julen varar fram till påska men här är den slut.

Tänk att få köpa dom första tulpanerna plocka in kvistar från buskar och

blåbärsris och se dom slå ut då återvänder hoppet om våren igen.

 

Goda vännen Anitha hade varit i stan i dag och nu säljer dom semlor

vilker jag tycker är på tok för tidigt. Känns som allt ska jäktas fram.

 

Har ni avlagt några nyårslöften? Jag har det inte men hoppas kunna ta vara

på livets alla glädjeämnen stora som små och se alla måänniskor med öppna ögon

utan fördommar.

 

Så var det dags att önska er som tittar in en mycket fin helg.

                                        Kram från Love.

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards