Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Hallå hallå!

Av Love - 1 februari 2012 18:45

Fy jag skäms för att jag inte hört av mig här på två veckor. Livet suger som dom unga säger och jag känner verkligen av det. Ni är så gulliga som alltid finns med  värmande kommentarer.

 

Många funderingar om framtiden. I alla fall har vi nu bestämt oss för att sälja huset och flytta till lägenhet i Örebro. Har tagit kontakt med mäklare och så snart jag ringer kommer han för ett första möte. Sen kommer det nog att ta tid men jag hoppas att vi kan vara klara till hösten.

 

Tanken på min ryggoperation spökar också jag tänker på om något händer hur går det då för Leif. Det tar nog lång tid innan jag är ok helt och hållet och med tanka på allt som ligger framför mig är jag beredd att skjuta på den.  Inget är ju akut.

 

Vi har varit på samtal med biståndshandläggaren och hon var mycket förstående så det kommer nog att bli bra. En vecka i månaden pratade vi om men som allt annat tar det tid för plats måste ju finnas.

 

Anhörigträffarna drar i gång på måndag så då ska jag dit trodde aldrig att det var så nyttigt att träffa andra i liknande situationer.

 

Jag som inte ens gillar att laga mat ska se på Sveriges mästerkock i kväll . Familjens egen mästerkock är Roger och Elinor ligger inte längt efter. Tony däremot varken kan eller vill.

Kanske därför han flyttade till Thailand där allt är så jättebilligt att äta ute. Han går bara på dom inhemska ställena där nästan inga turister sätter sin fot.Nudlar med kyckling och grönsaker för  ca 5 kronor. Gott är det också men inredningen är inget att skryta med.

 

Nu har Cellbes katalogen kommit och man blir sugen på vår och sommarkläder. Ska nog skicka efter lite. Det är så roligt att få paket och dom har bra priser. När paketet kommer ska ni få se vad som inhandlats. Bara 28 dagar kvar till mars som är vår för mig.

 

Visst har vännen Ruth gjort fint på min sida jag är så glad att få hjälp när man inte kan ett dugg själv. Vad gjorde man utan vänner, tack Ruth

 

Ledig dag i morgon och då kommer jag på bloggbesök till dess sov så gott.

                                           Kram

                                           Love.

 

 

 

 

 

 
 
Ruth

Ruth

1 februari 2012 23:37

Stackare så mycket du har att tänka på och besluta om, många bekymmer skapar oro i kroppen. Ni gör rätt i att flytta till lägenhet även om det blir en konstig känsla i början så upptäcker ni snart hur bekvämt det är. Har/bor man i hus så vet man hur mycket det krävs för att hålla allt i ordning och få fixa allt. Trist att det skulle bli så för Leif, mycket blir annorlunda och jobbigt. Hoppas att allt kommer att gå bra för er framöver och att du även får fixat din kropp.
Jag har också fått Cellbes, dom har så mycket att välja på så även jag är kund där varje år.
Så glad jag blev när du hörde av dig här på bloggen, började bli riktigt orolig för att det hade skett något med dig.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

1 februari 2012 23:53

Roligt att se att du skrivit lite igen. Det kanske är ett klokt beslut att sälja huset för ett hus kräver ju en del jobb. Ja hon är duktig Ruth gör så fina bilder. Önskar att du får en fin dag nu när du kan rå dig själv/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

2 februari 2012 01:07

Jättefint du fått här på din blogg :)
Var in här för ngn dag sedan så visst har du fått det fint här.
Hon verkar vara jättebra på detta.
Jag har oxå fått Cellbergs katalog,
men har inte tittat så noga i den än,
men ska göra det ngn dag.
Brukar oxå skicka efter ngt nytt därifrån.
Slötittat har jag, men jag får se vad det blir.

Jag tycker det är rolgt att laga mat.

Ha det bra vännen, och sköt om dig.

Kram på dig

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

2 februari 2012 06:53

Du behöver inte skämas för något, jag förstår att du har mycket att stå i.Kanske är det en bra lösning för er att sälja huset om du ska orka med allt.Har oxå fått Cellbes katalog och mycket snyggt var det. Det är tur att vi har Ruth som gör så fint åt oss
Ha det bäst min vän och var rädd om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anna Sevo

Anna Sevo

2 februari 2012 09:48

Hej och så kul att du gillar våra kläder på cellbes. Hoppas du blir nöjd med ditt köp och visa gärna vad du köpt och länka gärna tillbaka till oss så hittar dina läsare lättare in till vilka plagg du gillar. Hör av dig om du vill ha hjälp med det. Trevlig torsdag önskar Anna från Cellbes

http://www.cellbes.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

2 februari 2012 09:52

Kram på dig vänne, skönt att det verkar bli bra för dig & Leif.
Du skall se att när din rygg är opererad blir du som en ny människa. Du skriver snart är det mars det är väl då någon gång vi skall träffa Gat tjejerna.
Celbes här med
Kan inte komma på något jag skulle behöva i klädväg, om jag bara tappar 3 kg har jag en kanon garderob, så för min del väljer jag kilona framför nytt lite små snål kanske men shoppar mycket sällan..
Hoppas din dag blir fin här har solen skinit men nu tornar det upp moln i söder.
Kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

2 februari 2012 16:49

Kan vara klokt..att du..ni tagit beslut att sälja huset...att sköta det ensam för dej..kräver mycket..och mycket jobb. Enklare då att "bara" ha en lägfenhet..ochi örebro där du har din dotter Ellinor..och hennes familj.
Men kan förstå att det är ett STORT STEG att ta...avyttra..och ALLT arbete som det medgör..att sälja och flytta.och "göra sig av"..med massor av sina ägodelar....
Förstår att det är "skönt" att få träffa och ptrata med andra anhöriga..och "dela" varndras situationer..och hur man kanske löser vissa jobbiga situationer... som blir när ens anhörig har en diagnos...ovh inte fungerar "som vanligt"!
Är i Esksiltuna idag, ska jobba i natt. Så jag sitetr nU i min lilla "övernattningslägenhet"..och har haft på EXTRA värme..så jag inte ska frysa.
Mat hade jag med mig från Kolsva..så det är lätt att värma och äta....och så sitter jag en hel del.även vid datorn när jag är här... Har NU MOBILT BREDBAND...så jag kan "stoppa in grejen" i min dator här...när jag är i stan..

Matprogram..ja.Lasse och jag kollar mycket på dem..kul att se..och man ibland kan få några tips också....
Önskar dej och Leif en lugn kväll tillsammans!!!!
Kram!!! /systeryster och min Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Margit

Margit

2 februari 2012 16:50

Även jag har nu CELLBVES katalog..fick ett erbjudande och beställde katalogen...MYCKET fina kläder dom har!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Sita

Sita

2 februari 2012 17:05

Hejsan Love. Jag var aldrig till Hindersmässan. Var ju ledig måndagen före o fick magsjuka. Så jag var hemma tisdagen med. Hoppas ni får huset sålt, då kan jag komma till Örebro o hälsa på dej. Kramar

http://www.sitasblogg.blogspot.se

 
Inger

Inger

2 februari 2012 20:43

Det är nog smart att fundera på husförsäljning, man vet aldrig när det blir akut. Har egen erfarenhet av det, och det kan vara skönt att få bestämma när, var och hur det ska ske.
Livet förändras snabbt, tur att man inte vet i förväg hur det kommer att bli. Avlastning ska du absolut tacka ja till, det är till för er båda.
Orkar inte du, ja då är det kört ... så tänk på dig själv och samla kraft där du kan.

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 februari 2012 12:31

Först måste jag bara få säga att din nya header är så jättefin. Jag förstår att du är nöjd och belåten med Ruths jobb.
Med tanke på hur saker och ting har blivit både med din käre Leif och din egen hälsa är det nog ett klokt beslut att sälja huset och flytta in i lägenhet. Då slipper du tänka på rent praktiska problem med skötseln av hus och trädgård.
Jag tror att Anhörigträffar är ett måste för att man ska klara av den situation som du har.
En vecka i månaden låter vettigt, så du får lite avlastning och kan tänka på dig själv - även om tankarna förstås ändå finns hos Leif även då.
Jag önskar dig allt gott och skickar dig en stor och varm styrkekram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

6 februari 2012 09:07

Jag känner med dig och förstår att du måste vara full av oro och tankar.
Att sälja sitt hus är jobbiga tankar, har själv haft fundering på detta.
Min sambo mår inte så bra och jag orkar inter sköta om allt själv.
Min högsta önskan är att han ska bli bättre och att vi kan stanna kvar här, vi är ju inte så gamla.
Jag förstår helt hur mycket tankar som far fram och tillbaka.
Jag skickar dig mycket kärlek och ljus till dig!
Goa varma kramar till dig goa vän!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

6 februari 2012 18:00

Du har mycket att tänka på,men allt ordnar sej säkert till det bästa för dej och din Leif.
Nu ska jag sätta mej vid tv:n så jag tittar in till dej en annan dag1

kram På dej....

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards