Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Jag rör på mig

Av Love - 11 februari 2012 09:23

Vaknade faktiskt rätt tidigt i dag.

 Hörde Lukas som gav sig iväg till fotbollsträning före 8.

Klockan är snart 10 men Gaius har inte rört sig ur fläcken.

 

Skönt att komma igång för nu har vi mycket att göra.

Mäklaren kommer på måndag för ett första samtal och titt.

Då vill jag att allt ska var städat och fint. Sen får vi se vad han ger för prisbild.

 

Tittar ut på en grå himmel och tomten är inte till sin fördel nu.

Får plocka fram lite sommarkort för då är det fint och göra ett litet collage

när det är dags för visning.

 

Har tagit mina värktabletter och druckit mitt morgonkaffe.

Fram till tre brukar jag klara mig sen tar alla krafter slut.

Leif ligger och snusar fortfarande men jag ska nog be honom om hjälp.

 

I går fick jag en glag överraskning. Det kom ett brev utan avsändare.

Nyfiken slet jag upp det och där låg ett kort som jag kände igen.

Kortet var på mig och Eva en tjet som jag träffade i Tranås 1966.

 

Jag  var ditskickad från försäkringskassan för utredning av min fibro.

Eva hade en annan reumatisk sjukdom och i 6 veckor levde vi nära

varandra. Det var sorg, skratt, värk, och en massa undersökningar.

 

Mig ville dom ge hel sjukpension men jag var nöjd med halv.

Hade ju ett jobb jag trivdes med och det kändes så slutgiltigt.

Eva däremot blev sjukpensionär och flyttade till Spanien.

 

Nu har åren gått och hon är hemma i Sverige och letade upp mig.

Ska ringa henne i dag och det samtalet lär bli långt.Jätteroligt

Hon sitter i rullstol  och bor i Huddiksvall så vi kan nog inte träffas tyvärr.

 

Om något ska bli gjort får jag nog gå upp och väcka min kära man.

Det är Melodifestivaluttagning i kväll igen och den vill jag se.

Skulle sitta fint med lite god mat och vin till den som lever få se.

 

                         Ha det nu riktigt bra mina vänner.

                                    Kram från Love.

 

 

 

 
 
Maria

Maria

11 februari 2012 11:41

Ja det är klart att man vill ha huset i ordning inför visningen, hoppas allt detta går bra. Nä ha en tomt i ordning på vintern går väl inte men du hittar säkert en massa kort från i sommaren.
Önskar er en trevlig helg/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

11 februari 2012 15:35

Hoppas det lättar på husfronten, det går riktigt trögt att sälja hus i dag, hoppas ni har turen på er sida när det lider.
Vilken överraskning att en kär vän har sökt upp dig, mycket vatten har runnit under broarna sedan 1966, det året föddes vårat första barn, det känns som en evighet sedan det blir 46 år, jisses, hur gammal är jag egentligen haha. Det är väll inte mäklaren som värderar erat hus utan en speciell värderingsman ? vi måste också börja fundera på allvar att byta bort detta stora huset, men vi drar oss för det, fy så jobbigt.
Ha en fortsatt fin helg, slit nu inte ut dig vännen.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

11 februari 2012 17:02

Så kul att hon hörde av sig din vän. Jag har med varit i Tranås på utredning.
Vi var ett jättetrevligt gäng som höll ihop, vi hade kontakt några år men sedan dog det ut.
Hoppas att allt går bra för er med huset, det är ett stort steg att ta.
Men med de jag känner som sålt sitt hus och flyttat till lägenhet vet jag ingen som ångrat sig, utan tvärtom de har fått det bättre.
Jag tänker på dig och skickar goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

12 februari 2012 15:04

Vad spännande hoppas att det går bra när mäklaren kommer.
Så kul att höra av Eva efter många år
Ha det bra min vän tänker på dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

12 februari 2012 23:48

Ja många har långtrogna vänner som ngn gång hör av sig, det har inte jag tyvärr. Har aldrig haft riktigt ärliga vänner, ngn sin. Trevligt att din vän hörde av sig.
Hopps det går bra på måndag. Håller tummarna.

Kram på er alla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Maria

Maria

14 februari 2012 09:37

Kikar in å önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

14 februari 2012 15:36

Önskar er allt gott och en STOR KRAM på "ALLA HJÄRTANS DAG" !!
Kramelikram.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

14 februari 2012 15:47

Önskar dig en fortsatt fin ALLA HJÄRTANS DAG!
Kramen.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

15 februari 2012 14:18

Go dagens Love
Okej det är bestämt nu då. Ni har låtit bollen börjat rulla. Ja det det kan vara smärtsamt, dock kan oxå förändring leda till nya fina möten och händelser.
Har ni tittat på något annat som verkar bättre..Kanske kan ni bo närmare någon av dina barn om det är möjligt..
Jag tackar dig för besöket hos mig..Kram och skickar med lite styrkekramar Blessings Love på Vildfagre ;)

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

16 februari 2012 08:46

Vad roligt att få kontakt med en gammal vän igen! Då har man mycket att prata om när man får pratas vid.
Vad tyckte du om Melodifestivalen då? Ulrik Munther var ju bäst, eller hur? :-)
Önskar dig en fin torsdag och helg! Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

16 februari 2012 15:53

Hoppas att mäklarbesöket gick bra! Det är alltid lite pyssel inför ett så viktigt besök. Man vill ju inte få huset undervärderat;)
Vilken glad överraskning att din vän från förr tog kontakt med dig. Även om ni inte kan träffas i verkligheten finns ju som tur är både telefon och mail.
Önskar dig och din käre Leif en bra fortsättning på dagen!
Varma kramar,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards