Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Hej på er!

Av Love - 16 februari 2012 16:41

Är det bra jag som tycker tiden går fort.

 

Torsdag igen och slödag. Inte mycket har blivit gjort i dag.

Fixade morgonmål åt Lukas Michelle och oss vid 9.

Leif till klubben och dom andra till sin far i Tyskland.

 

Sen blev det sängen och jag går emellan med lite olika saker.

 

 Har sovit dåligt i natt och har värk och orkeslös.

Elinor ringde sent i går kväll och talade om att hon hade stickninger

i vänster hand och ont under bröstet och ryggen.

 

Det blev inte bättre utan vid 1 tiden pratade hon med sjukvårdsupplysningen

som sa att hon borde åka till USÖ.

 

Dom kollade Ekg och tog prover men allt var bra så 5 var hon hemma igen.

Då somnnade jag till ett par timmar. Dom visste inte vad det var

men hon har fortfarande ont. Mycket konstiga krämpor man kan få.

 

Vi hade en mäklare här i måndags men jag vill gärna höra vad en till

har att erbjuda och ger för förslag till pris. I morgon kommer nästa.

 

Sjukhusbesök i går med Leif som ska operera ögonen för gråstarr.

Ingreppet blir inom vårdgarantin (3mån) trodde dom.

 

Slipper laga mat i dag för det finns kyckling/skinksallad kvar sen i går.

Kvällskaffe senare med rabarberpaj från frysen med  vispgrädde.

 

Måste meddela ett fel i förra inlägget.

Eva och jag träffades 1996 och inte 1966. En miss på 30 år hi, hi!

Då föddes däremot Roger andra sonen och jag var frisk.

 

Halva februari har gått och om en månad SKA  jag plocka snödroppar.

Skatorna har i alla fall börjat renovera sitt bo i tallen och flyger med kvistar.

Tänk när man vaknar på morgonen av fågelkvitter, ljuvliga tider väntar oss.

 

Gäsp, gäsp dags för en liten slummer igen gör att orka med kvällen.

Jag hoppas ni alla har det bra och vill tacka för kommentarer ni gläder mig med.

                                 

                                         Kram från Love.

                                    

                                     

 

 

 

 

 

 

 
 
Sita

Sita

16 februari 2012 18:44

Hejsan. Hoppas det går bra för din eleonor. Nin håller på o söker jobb. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

16 februari 2012 22:13

Nej du är inte ensam om att tycka att tiden bara rusar förbi oss med en rasande fart.
Jobbigt när man sover dårligt, man måste få lite krafter för morgondagen och då krävs det sömn också.
Trist för Elinor när hon inte mår bra och läkarna inte ser eller kommer underfund med problemet, hoppas hon mår bättre och att det inte kommer tillbaka, klart det skapar oro både hos henne själv och omgivningen.
Hoppas ni och mäklarna kommer över ens och att ni får sålt det till ett pris som ni kan godta och bli nöjd med.
Ta nu inte ut dig för mycket, är kroppen överarbetad så påverkar även det hjärnan och man har svårt att komma till ro när man lägger huvudet på kudden, tanken bara snurrar i huvudet. Ha det gott vännen.
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

16 februari 2012 23:10

Hej vännen!
Tror alldeles säkert att jag kan komma in till stan på måndag som jag vet nu iaf.
Jag ringer dig på Söndag ngn gång.
Kram på dig

http://katternasblogg.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

16 februari 2012 23:11

så ska det stå där i adressraden : )
hinner inte ändra förrän det flygs iväg :)

kram på dig

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

17 februari 2012 07:19

Nej du är inte ensam om att tycka att tiden bara springer iväg.
Fy så jobbigt att du inte får sova ordentligt.
Hoppas att din dotter mår bättre nu och att hon får känna sig pigg.
Önskar dig vännen en bra helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

18 februari 2012 13:15

Tiden rusar iväg å vi med den. Förstår att du är trött du själv som inte mår bra, sälja huset å de e inte lätt, många känslor som dyker upp. Hoppas Elinor mår bättre så du slipper oroa dig för henne.
Ja ibland e de inte lätt men jag hoppas allt löser sig för er på bästa sätt.
Önskar dig en fin å lugn helg/kram kram

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards