Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Mars mars måne........

Av Love - 2 mars 2012 07:37

                                       Hej nu är våren här!  


Mars är vårmånad om det så är snöstorm vilket det inte är.

Var ute på tomten i går och nu blommar snödropparna.

Lycka är att plocka in den första lilla buketten och bara njuta.


Jag lever och har hälsan vilket man däremot inte kan säga om

datorn. Ett tu tre stänger den av och  är omöjlig att starta.

För att få denna text och storlek på bokstäverna måste jag

för varje radbyte på nytt ställa in kursiv,stil och storlek.


Har nu fotat mina knän på USÖ och väntar på svar.

Ryggoperationen skjuter jag på av olika anledningar.

Blir bättre när vi flyttat och Elinor kan hjälpa till.


På torsdag kommer fotografen så i helgen ska jag köpa

lite nya blommor till fönstren. Har massor av pelargoner

som överlevt vintern men inte är så snygga att visa upp.

Har klippt ner änglatrumpeten som vek sig uppe vid taket.


Något jag drar mig för är att stryka och högen växer.

Jill och jag brukar stryka tillsammans och då går det som en dans.

Nu byter jag ut henne mot Leif i dag  för han är duktig med järnet.


Har jag tur hinner jag besöka några av er innan skrället lägger av.

Jag hoppas ni har det lika bra som jag här i solskenet och får en

fin och trevlig helg. Tack för att ni finns alla goa vänner.


                                 Kram från Love.










 
 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

2 mars 2012 08:52

Tittar in för att önska dig en trevlig helg
Tyvärr är jG FORTFARANDE så darrig att händerna inte lyder mig men annar är allt på rätt väg
Kramen Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

2 mars 2012 09:52

Ja äntligen är det sol och ljust. Som vi så väl behöver.
Jag älskar våren det är så mysigt när solen värmer.
Snödroppar är fint när dom tittar upp.
Inte roligt att ha fel på datorn.
Önskar dig en fin helg!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

2 mars 2012 11:38

Sånt är jätte jobbigt när de inte funkar som de skall.
Håller tummarna att allt går bra med både strykningen och fotografering.
Önskar er en fin fin helg/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Margit

Margit

2 mars 2012 13:58

Ja här har vi njutit av den sköna solen och värmen. Lasse och jag har suttit "innaför" det inglasade...med uppdragna dörrar. Och snart så ska vi äta lunch därute också.
Förstår att du/ni har mycket att stå i..med tanke på att sälja huset..och allt vad det innebär....med förberedelser...
Klokt att du "skjuter" på operationen...nu när det är så mycket annat..som "måste gå före"
Bra att Leif kan hjälpa dej med JÄRNET..bra att fördela lite av sysslorna..när det går....
Lasse sitter nu oh tittar på slalom...eller vad det är..skidor är det..i allal fall...
Kram till er båda!!!!Systeryster och Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

2 mars 2012 14:03

Hejhej..Talde med min mamma ner i götet idag. Hon tycker som du, att det är värt att stryka allt. Och ni är ungefär i samma ålder tror jag. Och jag som tycker att det är så meningslöst att stå och stryka all tvätt när den efter andra dagen skall slängas i tvätten igen, jag menar mest av ungarna.
Så nu stryker jag när jag skall ha något hehe..
Ps! Hon sa att hon slutat med att stryka sin mans kalsonger i alla fall hahaha..
Be någon formater om datorn så faller kanske hårddisken på plats igen..Ja, du man får vara glad att det funkar så länge det går. Det är dyrt att köpa nytt.
Och sista frågan. Vilken ras är dotera och du ute efter att köpa?

Må så väl du kan. Jag är i sytagen förnärvarande..Sköj sköj...
Blessings från Värmland..Karlstad. <3

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

2 mars 2012 15:34

Om du bara visste så glad jag blev när jag såg att du varit inne hos mig igår! Tack snälla för att du tassar in när du kan. Hoppas att du får bukt på din lilla buse till dator. Inget roligt när de strular.

Ser att du får som jag byta flera ggr till kursiv & teckensnitt. Därför gör jag så numera att jag skriver allt som jag vill ha på mitt inlägg. Sedan markerar jag hela texten när jag då är klar & därefter väljer jag teckensnitt & kursiv. Då bråkar den inte med mig =).

Hoppas att du passar på att njuta av det fina vädret som råder.
Massor av kramar till dig!
/Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

2 mars 2012 17:43

Hejsan Love. Hoppas den håller än ett tag. Annars får du ringa när vi kan ses. Mitt hem nummer försvinner den 24 mars då är det bara min mobil. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Inger

Inger

2 mars 2012 22:09

Jag tittar in och önskar dig en trevlig helg!

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

2 mars 2012 22:17

Ja skulle bli knasig om datorn skulle vara så knasig emot mig, då åkte den ut med tagenbordet före. Men hoppas den skall sköta sig ett par år till, den är ju bara 1 ½ år gammal, en bärbar, men aldrig mera en sådan.
Blir nog enklare för dig med hjälp om du väntar med operationen, hoppas bara att ni blir av med huset inom rimliga tider. Hoppas ni bor i ett attraktivt område, vet många som har försäljningsproblem och det är inte kul.
Önskar er en underbar helg med vackert väder.
Kramiz.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

2 mars 2012 23:36

Fler än jag som stryker tvätt :)
Trodde jag var ensammaste i världen nu för tiden, som gör det.
Tycker det känns mer fräscht när man har stykit tvätten.
Tror inte många i dag som stryker tvätten?
Minns att min mormor gjorde det.
Vet att min dotter inte gör det.
Tror det är olika vad man är van med.

Hoppas planerna med flytten går i lås, när det blir dax.

Ha en trevlig helg vännen

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

3 mars 2012 06:58

Vad jobbigt med datorn som inte vill som du, hoppas att det löser sig snart. Visst är det skönt att våren äntligen är på väg.Vad bra att du kan ta hjälp av Leif när det gäller järnet
Ha en bra helg,tänker på er
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards