Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Detta var min dag.

Av Love - 6 mars 2012 19:00

Måndagkväll och kroppen har varit igång här hemma.

Har dragit fram kyl, frys och spis och gjort rent.

Fasligt vad damm som samlas där. Köksgolvet har också

blivit tvättat och i morgon fortsätter jag.


Vi köpte blommor och krukor i söndags och nu är det

fint i fönstren. Fotografen kommer ju på torsdag.

Då kommer även dotter med vovve så vi ska ha myskväll

med god mat och film.


Tog en sväng med hunden nyss och mina små fettceller fick

jobba på bra. Nu ligger han utslagen med benen åt alla håll

och sover. Vi har nog lika dålig kondition båda två.


Veckohandlat har jag också gjort men fy sjutton vad dyrt allting

blivit. Varför måste man äta varje dag tycker det är svårt att variera.

I dag blev det i alla fall pannbiff med fetaost potatis och grönsallad.






Såg ett recept på stekt havregrynsgröt till frukost. Där går nog gränsen

för när jag var liten sparade farmor gröten från frukost till kvällsmat

och serverade den stekt men jag slapp tack o lov.


Det är snart dags för månen att vara full och för mig att vara vaken.

Undrar varför bara vissa märker av den men det är väl som med kaffet

somliga kan inte dricka kaffe efter 6 på kvällen (dit hör jag) för då går

det inte att somna medans andra måste ha kaffe för att kunna sova.


Här ska i alla fall sussas snart bara fixa det sista sen kommer nog John Blund

Sov gott ni alla fråm norr till syd från öst till väst. Jag gillar er och ni är bäst.


                                          Kram från Love.










 
 
Pisan

Pisan

6 mars 2012 22:20

Ja, då blir det ett par jobbiga nätter nu då när månen snart är full... Jag kan inte dricka nåt med koffein i efter 5 för då blir sömnen förstörd. Allting har verkligen blivit dyrare, pengarna räcker verkligen inte länge numera.
Hoppas vi får sova inatt! Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

6 mars 2012 23:30

Vad du varit duktig idag, nu känner du dig säkert nöjd. Slit nu inte dig sönder å samman ta de lugnt. Hoppas du fick sova gott och vakna pigg å utvilad.
kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

7 mars 2012 01:51

Hej vännen!
Stekt havregryns gröt, har jag aldrig hört talas om.
Låter inte gått i mina öron iaf.

Jag märker aldrig av när det är fullmåne, alltså jag sover lika bra för det. Ingen skillnad.

Har bakat muffins idag, dubbel sats som jag alltid gör, när jag bakar.
Tog bilder på det, så dom kommer in på bloggen ngn dag framöver.
Tänkte baka lite småkakor oxå ngn dag.
blir sugen på kakor ibland.

Ha det bra vännen.
Kram på dig

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Sita

Sita

7 mars 2012 05:26

God morgon Love. Jag hade dottern o Thea med mej o var till Anita i Axbergshammar i måndags em. Vi kunde ju inte ses du o jag. Anita blev jätteglad när vi kom. Hon fick en stor bukett tulpaner i lila nyanser o en halsduk i svart,silver o lila. Hon gilla den. Matgit fick en oxå men bara i svart o silver. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

7 mars 2012 06:47

Vad du fejar och står i.Vad kul att er dotter kommer på torsdag så ni får mysa lite.Visst sjutton är det dyrt med mat men äta måste man ju.
Ha det gott min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwalla

Anita Lundwalla

7 mars 2012 09:49

Tittar in för att önska dig en fin dag

Kramne Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

7 mars 2012 11:01

Hejhej skippade du det här med lösenord? Jag mailade dig. Ja du jag sa till sonen min att de märks att de höjt priserna. Jag brukar köpa fryst makrill västkusttös som jag i grunden är. Förra gången kostade den 35:- och nu hade det höjt priset till 45:-. Då blev jag riktigt grinig alltså.
Jag får vänta tills familjen åker och fiskar till sensommaren och få lite färsk makrill istället.
Önskra dig allt gott..Blessing♥

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

7 mars 2012 17:32

wow... Va du har varit redig! Härligt när det är klart. Men det tar på de krafter vi inte alltid har. Men jag hoppas att det gick som en dans efter denna fartfyllda dag!

Ha ha ha nä det lät inte så där jätte gott med stekt gröt. Det får jag allt hålla med om =). Men det e klart jag har heller aldrig provat... Näää, låter nog bli det också =)

Hoppas att du fick en god natts sömn & att det ska gå bra när fotografen kommer.
Kramar om dig vännen!
/Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

7 mars 2012 23:31

Mennadå, skrev ju här i gårkväll kom det bort ?
Du har varit så duktig med pyssel och städ, så mycket slit på så kort tid, det är en stor fixarperiod när det skall fotas för en försäljning, eller är visningar, man vill ju ha det tipp topp när det skall gås husesyn.

Det där med stekt havregrynsgröt behöver inte vara så fel (tror jag) om man blandar i ett ägg och kanske lite vetemjöl steker i smör och äter med sylt, tror jag måste testa om min teori håller :D

Jaaa du, fullmåne skapar alltid oro inför min nattsömn också, har alltid varit så, även ett försent drickande av kaffe strular till det.

Nu skall jag lägga mig och gnussa med kudden.
Kram och gott natt min vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

7 mars 2012 23:55

Förstår Love, att du har mycket att göra och fixa innan dom kommer och fotar. Och nu så ligger hela ansvaret på dej!!!
Tufft och tungt!!! Mycket att tänka på och fixa....
Hoppas att det sedan går bra med försäljningen..och att ni får en bar kägenhet i Örebro, som kräver mindre arbete och tillsyn.
Jag kommer ihåg, emma när man vae barn...visst hände det att mammma stekte upp havregrynsgrötemn, dagen efter...
Kram till er båda två/ Syster yster och min Lasse.

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards