Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Får jag presentera.

Av Love - 22 mars 2012 10:55

                                                Nova född 2012-01-18.


I dag kommer hon hem vår nya lilla vovve. Novas mamma är en chihuahua och pappa är pappilon

så hon blir inte stor väger nu 1,9 kg.

Hon ska bo hos mig men Elinor och jag har delad vårdnad om henne.

Vi vill ju bo i samma område och när jag behöver hjälp vet jag att det funkar.

Nova (som är en stjärna) är inte van vid katter men det ska nog gå bra. Gaius blir säkert överlycklig.

Eftersom Nova är en tik kommer jag att kastrera Gaius så det inte blir jobbigt för honom.


Nu är det slut på sovmornar och jag får hålla mig hemma. Därför var jag till stan i går och handlade

lite men ryggen och benet höll på att få mig att åka till akuten. Tur man vet att det inte är farligt.


Vilket underbart väder tvätten hänger ute och dörrrna är öppna. Grävlingarna har vaknat och snart fylls skogen av små djurbarn både stora och små. I sjön Tysslingen har svanarna samlats för en paus innan dom drar vidare.

Hoppas kunna åka dit en dag i helgen men det beror på hur Leif mår. 


Här kan jag inte sitta och slöa längre ska tvätta altangolvet och lägga på rena trasmattor.

Ut och plocka lite björkris och hänga små fina påskägg som jag hittade på Indiska i går.

Nu har vi underbara dagar framför oss och jag hoppas ni alla mår bra och kan njuta av dom.

                                          Kram från Love.


 
 
Pisan

Pisan

22 mars 2012 12:12

Men vilken liten sötnos!!! Så himla söt :-)

Önskar dig en fin torsdag! Kramar från mig! ♥♥♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

22 mars 2012 12:29

Grattis till lilla Nova, så söt och fin hon är
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

22 mars 2012 18:46

Men guuuud så fin hon är. Grattis till denna lilla dockan =).

Ja, det är nog ett smart val så inte kissen ska må dåligt när hon går i löp. Även om de är olika raser av djur. Så är ju hormonerna det samma.

Gott också att ha delad vårdnad när man kanske behöver att göra något annat. Så blir man inte lika bunden. Men ändå har man det man vill ha.

Underbart väder har vi haft här i Göteborg idag också. Så nuuuu måste väl ändå våren vara på framfart =).
Önskar dig en god kväll vännnen. Kramis Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

22 mars 2012 19:17

Grattis till den lilla söta stjärnan, hon ser ut som en Tibetansk Spaniel, samma huvudform och uttryck. Det blir nog till att plocka bort alla mattor nu tills babystadiet är över, men det är en fin tid att ha en valp på.
Tråkigt att du skall ha så ont, hoppas att en OP kan göra dig besvärsfri från det onda.
EN STOR LYCKA ÖNSKAS ER MED DEN LILLA VALPEN.
Kram och nospuss !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

22 mars 2012 21:11

Hejsan Love. Vi har en liten valp som söker nytt hem, Han är så liten. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Margit

Margit

22 mars 2012 22:36

Vilken söt ny familjemedlem..ni begåvats med!!!! Tänk vad våra kära husdjur netyder mycket för oss, vilke glädje de ger oss!!!
Våra kära husjur..de förgyller våra vardagar...och ger oss sådan glädje.
Det kommer säkert att bli ett trevligt sällskap för Gaijus ocskå!!
Fötår Love, att du nu har mycket att ordna med , styra och ställa, innan ni sålt och kan flytta till Örebro.
Härligt att VÅREN kommit, även om det blir bakslag..och snö nån dag igen...
Kram til dej och Leif!!!!!/Systeryster och min Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

23 mars 2012 02:01

Hej vännen!
så söt liten valp :)
Klart jag bjuder på kaffe och muffins när ni har flyttat hit.
Synd att jag har lite annat att göra i helgen, annars hade vi nog oxå kunnat åka till Tysslingen och tittat på Svanarna.
Får bli en annan gång.

Kram vännen

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

23 mars 2012 08:40

Oj vilken söt valp en så liten skulle passa mig.

Ha en trevlig helg kram Anita Lundwall

http://anitasfotoblogg

 
blessingsrehab

blessingsrehab

23 mars 2012 12:18

Ja nu blev min nyfikenhet stillad hahaha..Snuttilitenda..Va mysigt..Nu får du att göra LOve hehe..Kram Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

23 mars 2012 18:55

Men oj vilken socker topp detta var då liten o behändig.
Mysigt med valpar.
Önskar dig nu en fin helg!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

24 mars 2012 00:21

Oh blir alldeles salig sååååå söt. Jag önskar lycka till med ert nya lilla troll.
Ha en trevlig helg/kramen

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards