Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Så här lever livet.

Av Love - 13 april 2012 07:35

                          

                            Tack för alla fina kommentarer och att ni finns för mig.!


Påsken kom och påsken gick vi tog det lugnt och det var bara Leonard o Filippa här.

Dom ville komma och  leta påskägg i trädgården som vanligt.

På kvällen åt vi kräftor och hade mysigt. Påsksteken bidde nästa dag.


Husspekulanterna finns kvar och om en vecka ska huset besiktigas.

Om allt är ok då blir det köp. Att jag är nervös förstår ni nog.

Vi har fått erbjudande om en 3:a med uteplats som vi ska titta på i morgon.

Flytten blir i sa fall den 1:a juli och dom nya ska in 1:a augusti så vi har gott om tid på oss.


Känner mig piggare i dag men dom två sista veckorna har varit kämpiga.

Slutade med en maginfluensa som däckade mig totalt med hög feber och allt annat skit.


Elinor ligger på sjukhuset så Totte är här och tre hundar är jobb så det räcker.

Fördelen är att han också sover länge på morgonen och både Gaius o Nova gillar honom.

Om jag ska säga något om vädret är det grått, mulet och ingen värme.


Eftersom jag är på fötterna i dag blir det till att städa. Ska faktiskt bli skönt att få mindre sen.

Har sålt en del på blocket och upptäckt hur mycket vi har som är onödigt.

Många av våra möbler ska gå den vägen bla. ett stort ekbord med stolar som vi har i köket.

Jag vill ha ett runt vitt bord med iläggsskivor. Är trött på allt det mörka.

Ekskåpet som vi har där ska en govän måla vitt.


Har visst tappat inspirationen för nu kommmer jag inte på något mer att förtälja.

Hoppas ni alla får vara friska och ha en bra dag.

                                                Kram

                                                Love.



 
 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

13 april 2012 09:56

Härligt att det går frammåt för er. Blir det Brickebacken? Fint område. Nära till Skogen för dig och Hundarna Nära Till Ellinor.
Hoppas det är bra med Ellinor nu.
Ha en trevlig helg kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

13 april 2012 09:59

Sänder en kram & håller tummarna för att allt går i lås med husspekulanter & lägenhet! <3

 
lillis

lillis

13 april 2012 12:50

Har tänkt så mycket på er. Vad kul att ni fått en lägenhet då är det bara att hoppas att ni får huset sålt.
Hoppas att eran dotter piggar på sig snart.
Önskar er en bra helg
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

13 april 2012 16:45

Härligt att det flyter på för er vännen. Håller tummarna att huset ska bli sålt utan problem. Förstår att du har fullt upp just nu. Å magsjuka på detta var ju inget vidare :/. Så nu hoppas vi på att du ska få må bra & att solen kommer å värmer våra kroppar.

Massor av styrka & varma kramar!
/Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

13 april 2012 19:10

Hejsan Love. Då har du 1 juli att se fram mot. Ja då kan vi snart ses. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Inger

Inger

13 april 2012 22:00

Va skönt att det ser ut att lösa sig med huset ... håller tummarna för att det går i lås. Här har det också varit magsjuka i farten, först hos Oscars familj under påsken och nu har mannen och sonen haft en släng av sjukan ...
Vädret är rätt ok de senaste dagarna ... men det har blåst isvindar under påskledigheten. Vi blev ju lite sugna på vårvärmen när det var så varmt i mars.

ha en skön helg/kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

13 april 2012 22:45

Hej Vännen
Hoppas det ska gå bra med visningen när allt kommer omkring.
Hoppas det går bra med flyttningen oxå, när det blir dax.
Kramar i massor.

/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

14 april 2012 12:10

Hejhej..jag håller tummarn för att besiktning. Och att intressanter stannar kvar och budar. Vitt är vackert men ek gillar jag med. Jag blandar det mörka med det vita här hemma. Jag ber för att du skall hålla rent hälsomässigt hela vägen..Blesskram

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

15 april 2012 12:49

Jag håller både tummar och tår för att besiktningen utfaller väl så köpet blir av.
Klokt av dig att sälja undan en del, för allt får ju inte plats i en trea. Och jag lovar att det är mycket enklare att städa en trea än ett stor hus!
Lycka till!
Varm kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

15 april 2012 22:38

Fick ni en köpare så snabbt efter första visningen så har ni verkligen haft turen på er sida.
Tror dom nya gör ett klipp, huset är fint och det är mysiga rum och en utemiljö, hittade huset på nätet. Tänk så skönt att begränsa sig till en 3:a, mindre städning och lagom stort för er, är det även en uteplats så hörs det ut som det är mitt i prick för er och djuren.
Önskar er all lycka för framtiden.
En stor kram till dig vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

16 april 2012 15:46

Hoppas att ni får den lägenheten då för det låter ju jättebra.
Men så vackert du har gjort med blommorna
Lycka till med allt

http://astridlarsson.wordpress.com

 
Monica

Monica

17 april 2012 15:50

Vill bara kika in och se hur livet lever med dej.Här är allt bra,tiden bara springer iväg.Sen jag blev friherrinna tycker jag att dagarna går fortare än dom gjorde förut.

Kram på dej!

http://violett,bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

23 april 2012 10:35

Förstår att du har FULLT UPP nu varje dag...med allt som ligger famfö.."tömma huset"..med allal onödiga saker..som INTE ryms..finns plats för i en lägenhet...Bra att kunna sälja saker på Blocket..men det tar ju lite tid..att ta bilder..och lägga in och bevaka..men ett BRA sätt..att bli av med div saker....
Jobbigt för dej att du legat i magsjuka också...tar musten ur en...
Grått och trist väder idag också...vi väntar på värmen...

Kram till dej min kära syster!!!Systeryster..Margit och Lasse. Hälsa Leif också från oss båda!!!!

http://margiholm.blogg.se

 
Maria

Maria

24 april 2012 21:27

Hoppas allt går bra och att flytten inte blir alltför tröttsam.
Önskar dig en fin dag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
kerstin

kerstin

27 april 2012 08:32

Mina tankar har varit hos er men jag fick inte igång mitt internet förren i dagarna. Blev en massa strul. Undrar först om du har möjlighet att ta dig till Lindesberg den 12 Maj? Jag och Sita ska träffas där då och det vore kul om du kan ta dig ledigt från flyttbestyr och komma med några timmar? Håller tummar att allt går bra vid besiktningen och att du får rensa ut massor innan flytten för hur gärna man än vill så får allt inte plats i en lägenhet. Men det låter bra med uteplats, ska ni bo på Brickebacken? Då blir du granne med Gunilla, hi hi, bra då kan vi hälsa på er båda 2 nästa gång -:) Jag antar att du fått hjälp ang oron som gör Leif aggresiv? Mamma fick lugnande och det är nog det bästa för er med. När de är inlagda får dom ju det så varför inte i hemmet med. Så klart ni ska ha den hjälpen, prata med läkaren. Önskar er en fin helg och det vore roligt om vi kunde få till en träff den 12

http://farna.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

27 april 2012 14:02

Hoppas att allt har ordnat sig nu för er. Ni har ju så mycket att tänka på. Roligt att du kan se så ljust på framtiden. Måla ekmöblerna vita, det är så man blir lite sugen själv.
Ha det gott och riktigt goa helande kramar från mig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

27 april 2012 23:13

Kikar in här var dag. Men vet att du har mkt att ta i idags läget. Men vill i alla fall önska er en fin helg & ta det varsamt nu.
Massor av kramar!
/Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

27 april 2012 23:50

Förstår att ni har fått köpare till erat hus när det är borta på mäklarens sida. Nu har ni mycket att stå i när allt skall fixas, vad skall bort och vad skall med till den nya bostaden. Så gott när allt är fixat och klart.
Hoppas ni har det bra och får en fin helg.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
kerstin

kerstin

30 april 2012 12:18

Kikar in för att Önska en fin Valborg!

http://farna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards