Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 30 april 2012

Av Love - 30 april 2012 12:03

                                               Hej mina vänner!


Nu är det klart. Huset sålt och flytten planerad till början av juli.

Vi kommer att bo på samma gata som Gunilla och Elinor på granngatan.

Helt otroligt att allt har gått så smidigt fast nervös väntan och att vi fick

den lägenheten vi ville ha. Den 2 juli får vi nyckeln och helgen efter går

flyttlasset. Dags att ta reda på en firma som ska städa huset.


Det har varit jobbigt på många vis för jag fick ny medecin som gjorde

mig till en zoombi. Orkade inte vara uppe mer än korta stunder och låg som

i dvala. Trodde det var fibron men efter två veckor av utmattning slutade jag med

den ena och äter nu bara Tiparol. Allt vände på ett par dagar och jag blev mitt gamla jagigen.


Elinor blev dålig så Totte har varit här men är också ok nu.

Tony fick tillbaka sina magbesvär med sjukhusbesök och ni vet hur orolig man som mamma blir.

Nu har han bestämt sig för att komma hem och hälsa på familj och vänner i slutet av maj.


Sortering och rensning pågår. Har faktiskt börjat packa och lägger undan saker i lådor till Lukas.

Han vet ännu inte var han ska bo men det löser sig. Får han ett jobb går det nog att hitta en lägenhet.

Att flytta hem till mamma i Örebro är inget han då han har hela sin kompiskrets här.


Michelle och Robbin flyttar ihop nu. Dom träffades ju när hon var 16 och bodde ihop då men det funkade inte.

Sen har det hattats fram o tillbaka men ingen ville ha någon annan så nu har dom mognat

och är redo för ett stabilt förhållande. Jag är så glad för deras skull för jag har alltid gillat Robin

och trott på att dom skulle greja det.


I morgon åker Leif på sin vilovecka men han är överlycklig nu när han vet att allt med hus o lägenhet är klart.

Det har varit jobbigt för honom för han blir så orolig och klarar inte av det utan mår sämre då.


I går kväll firade vi med god mat och vin i uterummet med tända ljus när mörkret föll.

Vilket kanon väder vi har nu och tomten ser ut som en vit spetsgardin med alla vitsippor. Så vackert.


I dag ska jag börja tömma förrådet och slänga det som ska på tippen. Hittar nog mycket som jag inte

visste att vi hade. Det blir slut på hamstersparandet  nu  är det minimalism som gäller.


Även on jag inte haft kraft och koncentration att skriva på länge har jag läst era bloggar

men nu kommer jag på besök. Känns så bra att återuppta skrivandet.

Ni har troget hört av er och det tackar jag allra ödmjukast för. All kärlek till er och ha en underbar helg.

                                        

                                                     Kram

                                                     Love.




Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards