Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Skönast av dom alla.

Av Love - 2 maj 2012 13:28

Årets underbaraste månad är här och dagarna soliga och fina. I går var jag lat och tillbringade en del tid i solstolen

när Leif åkt. Förr fick han alltid säga till mig att sitta ner en stund och inte hela tiden hålla igång.

Nu har kroppen ändrat på det. Tvättmaskinen fick däremot jobba ordentligt för nu åker vinterkläderna ner i kartonger.

Huset är som sagt sålt och nu står en av våra bilar på tur,  husvagnen soffgrupp, köksmöbel och ett jättestort skrivbord.

Det är ovanligt att klara allt själv men man orkar och kan mer än man tror.


Om man kom in här nu ser det ut som om vi ska flytta om några dagar. Jag har lyckats röra till det ordentligt  men detär skönt att få jobba ifred och mycket blir faktiskt gjort.


Väntar på att optikern ska ringa och tala om att mina glasögon är klara. Går nu med dom gamla hopsatta med plåster.

Får denna gång tre stycken men smakar det så koster det över 8.000:-  får jag punga ut.


Hundarna tycker det är toppen nu när dörren står öppen och lilla Nova har fullt sjå att jaga fjärilar.

Hon har lärt sig att hoppa upp i min säng och ta tillbaka leksakerna som Gaius gömmer där för henne.


Lukas och jag åker till stan vid 6 för att möta Elinor och Michelle sen går vi till restaurang Efesos och äter en god middag.


Jag berättar vilka gosaker vi åt i morgon och ni ska nu ha en bra dag.


                                                  

   Kram

                                                  

   Love.
































































































 
 
Ruth

Ruth

2 maj 2012 14:24

Goa’ste Love, så glad jag blir när ni har kommit så här långt på erat nya liv. Att flytta är ett stort projekt om man skall från hus till lägenhet. Hoppas du har hjälp också så du inte sliter ut dig totalt. Allt har ju flutit på rätt bra och ni har fått den lägenheten ni önskade, hur stor är den, är det markplan med en grön plätt i anslutning till huset för hundarna ?
Tror ni kommer att trivas utmärkt gott, slippa allt med ett stort hus och trädgård. Det tyngsta mentalt är nog att avyttra saker som inte får följa med.
En trevlig eftermiddag väntar dig, det är du värd min vän.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

2 maj 2012 14:52

Hejsan Love. Hoppas ni får sakerna sålda tills ni ska flytta. Här är oxå en fin dag idag. Var till Anita i måndags o titta på fölet. Det har ju blivit ett till senare. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

2 maj 2012 17:25

Vad mysigt att du ska ut och äta med dina kära hoppas att ni får en trevlig stund. Visst klarar man mycket själv om man är tvungen.
Det är verkligen dyrt med glasögon
Ha en skön kväll
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

2 maj 2012 21:19

Men va härligt att du låter dig njuta i solstolen. Det gör du helt klart rätt i! Å tycker att du är fantastisk som fixar med allt runt omkring med försäljning, packning ja allt. Det är ju helt klart sant att man klarar mer än man tror.
Låter som ett ganska ok pris för att få ut 3 par glasögon. Men visst kunde det gärna få vara ännu billigare =)
Önskar dig det bästa vännen, å varmaste kramen kommer här.
/Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

3 maj 2012 08:32

Förstår, min kära syster, att du har fullt upp...runt omkring dej och ALLT som skall göras..så "ligger det" på dej!!!
Hoppas att du orkar...men du får kanske hjälp ochså av Ellinor och ucas..
Skönt att köpet ä nu klart och förstår att du har "kommit långt" i alla förberelser inför flytten.och försäljning av många saker, som inte kan följa med till lägenheten. Skönt sedan när allting blir klart..och ni kommit till Örebro och lägenheten.
Härlig rstid vi nu har..och gårdagen sköna "sommarväder"..och även idag så skiner solen,,, men det blir väl ett "litet bakslag" till helgen igen.
Önskar dej och Leif allt gottt och att du ska orka!!!
Kramar!!! Syster yster och min Lasse.

http://margiholm.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

3 maj 2012 20:21

Efesos har jag aldrig varit och ätit på.
Den restaurangen ser man ju,
när man åker in till sta`n.

Ska verkligen bli roligt att få dig som granne framöver :)

Kram vännen


http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards