Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Andra försöket.

Av Love - 31 maj 2012 22:15



 Måste börja med att säga JÄKLA SKIT!!

Här har man suttit och plitat ner ett inlägg lång och innehållsrikt 

och så läggger datorn av och allt försvinner. Kan vara åska på gång.

Nu blir det en kortversion.


Ipoud inhandlad och det går bättre än jag trodde. Kostar mig 389:-

i månaden med 1000 fria sms och tusen fria minuter per månad.

Har sagt upp vår hemtelefon i dag men uppsägningstiden är tre månader.

Den stängs av när vi flyttar för ska vi ta den med oss kostar flytten 500:-

I går gjorde jag en fiskgratäng med broccolimos och räkröra

som var supergod tyckte vi alla tre. Har börjat med Lchf

och hittat massor av recept som verkat  bra.

Däremot måste jag söka brödrecept och börja baka för utan smörgås

eller något till kaffet blir det svårt. Hittade en Kesella med hallonbitar

som var smasken. Konstigt att nu äta feta mejeriprodukter när man 

hela tiden hört at fett är skadligt. Jag ska i alla fall prova för det finns två läger

för och emot. Vi får se vad resultatet blir för mig vore underbart om jag blev bättre.


Thailandssonen är förkyld med dunderhosta och mår pyton. Bara han behåller

baciuskerna själv för jag har inte tid med sängläge.


Lite regn fick vi på eftermiddagen men Lukas hann klippa framsidan.


Hundar har vi alltid haft sedan 1966 och jag har haft kennel. Aldrig några problem

med dom i trädgården men nu är det en ny variant som heter Nova och har grävfnatt.

Hundgården är snart underminerad och hon kommer in lortig och jordig. Gaius tittar lungt

på och undrar vad detta ska vara bra för. Han är en bra barnvakt när hon är lös på tomten.

Springer (hon kan inte gå) hon för långt ger han skall och jag kan ropa in henne.

Misstag händer och i går glömde jag stänga grinden från altanen till tomten och vips

for dom iväg både två. Spelade ingen roll hur jag ropade hörseln var bortkopplad.

Efter en stund kom dom lyckliga tillbaka med tungorna hängandes som slipsar.

Fast man då skulle vilja tala om att detta var fel så ska dom ha beröm för att dom kom.

Hade jag varit hund hade jag gjort samma sak för att få lite sprutt på tillvaron.

Här är sötnosarna.


   

Vi hade som sagt en fin helg och några kort vill jag dela med mig.              

Bäst jag sluta nu innan allt försvinner igen. Vi höres mina vänner.

                                                             Kram

                                                             Love.






 
 
Gunilla

Gunilla

1 juni 2012 00:24

Hej vännen
ser att ni har monopol spel
kanske vi kan spela lite när ni har flyttat hit :)
Jag har oxå ett monopol spel
Tycker det är ganska kul att spela det.

Många kramar till dig


http://gunillaskatter.blogg.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

1 juni 2012 12:39

Håller med, man blir så sur :)..Va gött ni Knör familjen i myset. Så är det hemma hos oss med..Nova är ett fint namn tycker jag. Jag flinar lite åt gajus i ditt knä hehe..Inte liten plutt där inte..Allt gott till dig i stöket..Kram Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

1 juni 2012 16:33

Hejsan Love. Klart jag kommer till dej när ni flyttat till stora staden. Jag kommer att sluta fredagar kl 14 o vara ledig över helg sen börja igen tisdag morgon. Hoppas flytten går bra, du har ju mycket bärhjälp på dina fina kort. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

2 juni 2012 07:09

Så många fina kort på dina nära och kära.
Vet många som lagt om sin kost till Lchf och mår så jätte bra nu.
Önskar dig en bra och skön helg
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

2 juni 2012 23:12

Hallo, kära Love!!! Nu var det ett tg sedan igen, tiden går så fort...
Inte kul när man gjort blogginlägg..oCH det ara försvinner...Då blir man arg!!!
Så ina bilder av dej och din kära familj!!!!
u är dte väl dags med flyttn snart!!!?
Vi har varit en vecka på Kreta! Kom hm i fredgasmorse. Lasse höll på att somna vid ratten på väg hm.mllan Köing och klsva..Jag satt vaken och spänd..och märker hur han håller på köra år höger..mor diket, vägrenen. Så jag skrek högt så han vaknad e upp ur "sömnen". Märkte hela vägen från Arlanda att han var rött..Glad att vi komm hem oskadda..och levande....
Lagt in blogginlgg i kväll..måga bilder från vår resa..på Kreta..
Kram ill er båda från Lasse och mig/
Systeryster...

http://margiholm.blogg.se

 
Bettan

Bettan

2 juni 2012 23:46

Ja inte är det roligt när man skrivit en massa & det bara försvinner bort i tomma intet =(. Men glad för att du i alla fall skrev nytt & inte bara gav upp.
Vilka underbara bilder du bjuder på. Ni ser ut att ha det riktigt mysigt tillsammans.
Ha ha ha så du har fått en liten grävling i familjen =). Ja det kan vara kul å kika på dem emellanåt när de gräver loss. Men inte alltid =)
Önskar dig en god natt & fin kommande morgondag,
Kramis i mängder

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

5 juni 2012 22:52

Tror med säkerhet att du kommer må bättre med LCHF, det som känns bra i kroppen är det rätta. Jag gör ett surogatbröd i långpannan. Anv. inte bakpulver utan jäst, det är så lite kolhydrater i jäst och det höjer smaken så det blir godast, det når aldrig höjden av en riktig limpa, men med pålägg så blir det bra. Skall experimentera med att göra ett riktigt matbröd framöver, lyckas jag så delar jag med mig av receptet.

Trist att Thailandssonen har blivit så förkyld, det är nog vårat dårliga väder som har framkallat detta elände.

Fy så jobbigt när hundarna leker grävmaskiner, jag fyller hålet med hundskit och lägger tillbaka jorden och då får det vara ifred, men nya hål uppkommer och mera skit läggs i, är nog svårt att bryta detta beteendet. Tur att dom hittade hem efter sin utflykt, man blir ju så orolig att dom skall bli överkörda.

Tack för alla fina foton du delar med dig av till oss.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

6 juni 2012 15:13

Så förargligt det är när man har skrivit en massa och så blir det något fel...då blir man arg.
Det är många som säjer upp den vanliga telefonen och använder sej av mobilen istället,här ringer både vi själva och våra vänner och bekanta för det mesta på mobilerna.När det ringer på den fasta telefonen är det ofta från något telefonförsäljningsbolag,men jag svarar inte utan kollar upp telefonnumret och när dom ringer igen så lyfter jag på luren och säjer innan den i andra änden hinner säja något*vi ska inget ha* sen lägger jag på och det fungerar,för samma nummer har inte ringt igen.

Önskar dej en bra nationaldag!
kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

7 juni 2012 21:32

Så härligt att ha familjen hemma,fina bilder. Det där när man sitter å skriver så försvinner de fanken va de e retsamt. De var en stor knähund du har men ni ser ut att njuta båda två. Idag har de varit så härligt väder här hoppas ni också fått ta del av det.
Varma kramar från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
Marie-Louise Grimlund

Marie-Louise Grimlund

8 juni 2012 08:21

Hej!

Jag började med LCHF men efter en månad hade jag gått upp i stället förner. Så det blev LCLF ,vilket var väl bra i och för sig.Men sedan fick jag fnatt och gick med i Sockerutmaningen på FB+ bloggen. Om att i 21 dagar avhålla mig från allt med socker i.
Vilken abstinens, fy farao. Sedan till råga på allt får jag jäkligt ont i magen med värk i mellangärdet på vänster sida under bröstbenet och ut i ryggen. Gallan trodde jag.
Men på Nordiska huskurer trodde en att jag fått enzymbrist, vilket kommer av själva tuggandet,jag gick ständigt med något i munnen, sög och tuggade och så la jag av. Klarade 21 dagar, blev av med sötsuget. Men inte har jag gått ner något nämvärt 4 hekto.Vad är det när jag har 12 kilo kvar.Så nu ska jag tänka och gå mig smal.Det är bara jag som kan fixa det.Magen lite bättre, om jag äter vid regelbundna tider och lite i taget.

Fina bilder på familjen Du visar upp.
Min vill inte synas mer än på FB.
Blev ett jäkla liv för jag skrivit om äldsta barnbarnet i ett par bloggar,så nu aktar jag mig noga.

http://lemotmignublirduforevigad.blogspot.com

 
Marie-Louise Grimlund

Marie-Louise Grimlund

8 juni 2012 08:27

Hej !
Nu blev jag som Du grr, allt jag skrev försvann för de påstod att jag hade fel kod, det hade jag inte alls. Nu orkar inte skriva om det.

Ha en fin dag!

http://lemotmignublirduforevigad.blogspot.com

 
Bettan

Bettan

9 juni 2012 00:28

Sänder dig en stor varm kram & en masssssa styrka hjärtat.
Tack snälla för ditt rara inlägg hos mig. Önskar dig hälsa & glädje.
<3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

10 juni 2012 23:26

Jag har en tävling inne på min blog, man kan vinna ett presentkort på 500 kr från whiteaway.se
Va gärna med o tävla.

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/2012/06/04/8031196-tavling-med-whiteawayse/

Ha en bra vecka. Kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

11 juni 2012 19:42

Ja då har man all rätt att svära, det hade jag gjort med. Tufft av dig att våga på nya grejer, här kör vi allt på gammal vana så länge det går.
Du har många järn i elden just nu, ibland kan det vara skönt man får inte tid att grubbla.
Jag är så glad för din skull att allt går på bästa sätt och att du har de dina som hjäper dig!
Ha det gott goa vän och en riktigt god bamsekram från mig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards