Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Varit på vift.

Av Love - 17 september 2012 23:19

                                                  
    Hej goa vänner!


Fattar inte att halva september gått och jag är fortfarande lika dålig

på att skriva o hälsa på hos er.


Våren o sommaren har liksom inte varit för mig men kanske hösten blir bättre.


Visst det är mycket trevligt som hänt och det senaste var en tripp till Krakow förra veckan.

Tony fyllde 50 år o ville inte vara hemma o fira så vi drog men innan dess gick jag igenom

en riktig kris.

Att åka utan Leif vägrade jag men alla där han är sa att jag verkligen behövde o skulle åka. Många tårar fälldes för det är första gången jag inte kunde tala om det för honom.

Allt hade i alla fall gått bra med honom och bra hade även jag det.


Krakow gamla stan har så mycket att erbjuda med mycket fint att se o uppleva.

Vi bodde i en liten lägenhet pricis i gamla stan med närhet till allt.


Det var meningen att vi en dag slulle åka till Auschwitz-Birkenau men jag klarade inte av det.

Där mördades 1.5 millioner människor av dessa var 1.1 millioner judar.

Däremot var vi och besökte Schindlers Factory som nu är ett museum över det som hände


 under kriget. Otroligt intressant ett bara måste. Jag blev verkligen berörd.

 Har ni inte sett filmen Schindlers list så se den och begrunda.


Som jag berättat är lägenheten här väldigt ljus o fin med alla väggar vita.

Jag ville ha en fondtapet i mitt sovrum o köket. Köpte fina på Rusta som jag

visade Lukas och när jag kom hem hade han o en kompis tapetserat fonderna.

Det blev så jättefint o i går köpte jag ett litet vitt vitrinskåp till köket.

Ska sälja det stora mörka i ek som vi hade i huset.


Tänder många värmeljus nu på kvällarna o kryper upp i soffan med mjuk pläd

också från Rusta. Det är kallare och snart tar jag fram varmare kläder som dessa.

 

                            Kram på er alla och tack för er omtanke.

                            Ni finns i mina tankar.

                                       Love.

                            







 
 
lillis

lillis

18 september 2012 06:48

Så skönt för dig vännen att få komma iväg på en resa och det behövde du för att koppla av från allt, förstår att det var svårt att åka utan Leif.
Ha det nu gott och ta hand om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

18 september 2012 08:57

Jag blir så glad för din skull att du tog lite semester och kom bort lite. Det är skönt att få lite andra tankar in i huvudet.
Du verkar ha en så go familj som stöttar och hjälper dig.
Jag förstår att du inte klarade av att åka till den platsen, det hade inte jag gjort heller.
Ha det riktgt gott och ta väl hand om dig och unna dig att ha det gott.
Goa varma kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

18 september 2012 17:25

Ohhh vad skönt för dig att få komma bort en stund och tänka på något annat.
Men jag förstår oxå att det är jobbigt att åka utan Leif men han har det nog bäst där han är. Blir bara jobbigt för dom att åka ut o se annan miljö där de inte känner igen sig. Jag vet hur jobbigt det är som anhörig usch det är ingen dans på rosor.
Såååå snäll av pojkarna att de satt upp fondtapeterna till dig.
Ha det så gott o var rädd om dig!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Inger

Inger

18 september 2012 21:19

Skönt att du fick åka på semester ... det gläder mig att du är tillbaka och att det är hopp om livet.

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

18 september 2012 23:13

Så roligt att du ger dig till känna här inne igen. En välbehövlig resa har du varit på, du behöver tänka på dig själv också för att komma upp från din svacka som du befinner dig i.
Är så glad över att du trivs i din lägenhet det betyder mycket. Grattis till att du fick upp din fondtapet, snälla hjälpredor har du. Snart får du ta ett och annat foto och visa hur du bor nu. Önskar dig allt gott min vän !
Kramar om.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

19 september 2012 00:05

Hej älskade vännen!
Va härligt det var att höra ifrån dig. Blir så glad när du dyker upp. Å du ska veta att jag även känner värmen i det du skriver både här & på dina kommentarer inne hos mig.
Va härligt att du kom i väg på en liten tripp. Kan tro att det var jobbigt, men nog så välbehövligt. Är även säker på att Leif inte missunar dig detta. Så om han hade varit fullt frisk, å du skulle varit iväg. Skulle jag tro att han hade sagt att det är klart att du ska göra gumman.
Va gulligt av dem att passa på att fixa med dina fondtapeter när du var iväg. Kan tro att det känndes extra gott när du väl kom hem & möttes av detta fina. Kanske kommer det även lite bilder på detta när du har ork.
Med detta önskar jag dig en riktigt god natt & en varm kram till dig hjärtat <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

19 september 2012 07:16

Åh vad bra att dina barn & barnbarn är så kloka & tar hand om dig ❤❤❤ Nu har jag bytt jobb & jobbar i Motala, underbart att slippa pendla, äntligen!! Tänker ofta på dig & har ringt men anar att du bytt nummer! Kram Mia ❤

 
Spanaren

Spanaren

19 september 2012 11:31

Hej vännen :-)

Förstår att du har det tufft på alla sätt och vis för detta är ett sorgearbete också. Kul att få läsa att din som och de dina finns hemma i Sverige. Många energikramar till dig från mig/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

19 september 2012 23:33

Hejsan!
Så roligt att få vara iväg på en liten tripp, bara få njuta. Tror säkert att Leif unnar dig detta men förstår att de känns i hjärtat för dig. Låter som du trivs i din lägenhet och de är ju gott.
Ha de så jätte bra/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

19 september 2012 23:53

Skönt du har din son hemma och att de tänker stanna. Du har det svårt nu men det blir bättre och Leif har det bättre där han är, de blir så oroliga av miljöombyten. Kommer ihåg när jag i välvilja släpade hem min mamma för julfirande, det blev så jobbigt för henne så jag körde tillbaka dagen efter. Insåg äntligen att hon hade det bäst på hemmet. Intressant resa du gjort, jo jag såg filmen. Men håller med dig, besök på Konsentrationslägret kan man avstå ifrån, det väcker så tunga känslor bara att tänka på allt som skett innom dess väggar. Massor styrkekramar till dig!

http://farna.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

21 september 2012 14:41

Vad skönt för dig att komma bort lite. Förstår att det kändes svårt, så hade jag också känt det... Hade känt likadant för det där med Auschwitz också, hade inte klarat att åka dit. Låter riktigt härligt att höra hur du sitter där och myser under den goa filten :-) Jag tänder också ljus varje kväll nu, det är allt mysigt. Men kroppen gillar ju inte att det blivit höst... Oj, oj vad ont man har emellanåt :-(
Ha nu en fin helg vännen! Kramisar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards