Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 29 september 2012

Av Love - 29 september 2012 22:47

Jag har lyckan att ha sju män/killar i familjen.

I dag fyller en av mina hjärtepojkar  14 år.

Vi var där allihop och Leonard hade själv med hjälp av lillasyster Filippa

bakat en jättegod tårta som ingen tackade nej till.


Ska man inte va gla på sin födelsedag när ska man då vara glad.

              Det var så skönt  att Michelle nu är bättre o Leif uppskattade verkligen dagen.


   Den 9 oktober ska det vara ett vårdplaneringsmöte och i veckan ska jag besöka några olika

   boenden i stan som kan passa Leif.  Sen får vi se hur lång tid han får vänta på eget.

   Det allra värsta är hur han kommer att reagera när han får reda på att han inte ska bo

   hemma. Dom har bytt medicin och han verkar lugnare o gladare tack o lov.


  Läser nu om en som minst gär fem inlägg om dagen hur hinner o orkar personen.

  Jag är nöjd över att få ihop ett då o då.

  Så mycket annat som ska göras o ändå tycker jag dagarna går för fort. För all del i

  dag vaknade jag halv 11 vilket inte hänt på år o dag. Hade varit vaken en hel del i natt

  för rygg o ben ville inte vara snälla så när värktabletten sen hjälpte sov jag gott.


  När sömnen inte infinner sig är en bra bok viktig och nu läser jag

  I det tysta av Vicky Jaggers som är hennes sanna berättelse om syskonincest.

  En skakande skildring av hur hennes bror  17 år utnyttjade henne 12 år 

  och skrämde henne till tystnad.

  Nu är Vicky 34 år o bor med sin man o fyra barn i England.


 Klockan har hunnit bli halv 12 så det är dags att lägga sig och  läsa ett tag

 men innan blir det en kopp the i uterummet där värmeljusen lyser upp.

Tony sover redan så jag tassar tyst.



 Livet är en gåva vi fått att förvalta på bästa sätt men vi tar ofta allt för givet

och ger oss inte tid att känna tacksamhet över alla små glädjeämnen.


Önskar er en god natts sömn och att ni vaknar upp till en härlig dag.


                                        Kram

                                        Love.







 

 



  





Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards