Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Love - 7 oktober 2012 22:44

Vissa dagar skiner solen ute men i mitt inre är det mörkt.

Har en telefontid med doktorn i morgon för att få prata.

Behöver något för att klara detta.

Leif var jätteglad i morse så jag hoppades på en bra dag.

 Vi bestämde att jag skulle komma vilket jag gjorde.

Då hade det vänt och dagen blev väldigt jobbig o ledsam.

Vi var hemma men inget var bra och vid femtiden åkte vi

tillbaka vilket han inte ville. Väl där blev allt bra igen och

både han o jag var glada när vi skildes. Ringde honom senare 

i kväll för att säga godnatt o han var så nöjd. Själv är jag helt slut. 


I går var det färgardag här Michelle färgade mitt hår o det blev bra.

Vita gardiner i sovrummet skulle bli lila hade köpt färg o gjorde

precis som det stod på förpackningen men resutatet uteblev bara en

antydan till lite färg. Kom sen på att det var syntetgardiner och inte

bomull som jag trodde. Man lär så länge man lever.


Måste tala om att klockan jag målade inte var någon dyrgrip utan

en billig sak men på långt håll och svaga ögon såg den fin ut.


Det blev inte heller nya gardiner till köket för jag hittade gamla som

passade bra så nu ser det ok ut och billigare blev det också.


Till den som skriver anonymt i min blogg tackar jag för råden om

Anhörigcentrum. Jag är med i en grupp där o vi träffas varannan måndag

sex sju gånger under höst o vår. Mycket bra och vi förstår varandra och kan

stötta och dela sorger fast vi ändå är i olika situationer.


Har också varit och hälsat på ett boende för Leif här i Örebro och ska besöka fler.

Man får ha önskemål men blir anvisad det som blir ledigt.


Trodde mötet skulle bli på torsdag men på tisdag är det och det blir jobbigt

Tänker ju på Leif och hur han ska orka höra och förstå det men dom är underbara

på korttidsboendet och jag känner mig trygg med att dom hjälper.


Det är konstigt men nu är jag hungrig igen. Har faktiskt ätit middag vid sex

fast fmgen säger att lite yougert skulle sitta bra  så det är väl bäst att lyda

och sen sussa kudden.


Tack alla snälla vänner som tänker på oss och ger kraft det värmer.


                                                 Kram

                                                 Love.

                                        




Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards