Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Love - 27 oktober 2012 00:05

                                                  
  Hej på er!


Jag har slickat såren o hållt mig borta ett tag härifrån men ni har varit så goa och

skrivit till mig och gett mig tröst o uppmuntran, Tack tack tack!!!


När jag fick ett jobbigt besked rasade jag och behövde samla ihop mig för att orka

hjälpa Leif. Jag är ju den som håller i alla trådar med läkare biståndshandläggare

personal mm. Tyvärr kom det en allmänläkare från en vårdcentral och bestämde

vilken medicin Leif skulle ha. Denna man visste inte mycket om Leifs sjukdom och

resultatet blev fel medicin som gjorde Leif  mycket sämre. 

Det var jag som efter letande på internet, kom fram till att det var fel och nu är det anmält.


Har legat på som en tok och resultatet kom i går att Leif nu ska få komma till en

permanent avdelning med speciellt utbildad personal som kan ta hand om honom. 


På måndag åker jag dit och tittar på rummet sen blir det till att möblera och

göra så hemtrevligt som det bara går. Mina känslor går mellan dur o moll.

Är glad att han får komma dit med ledsen över att det är så definitivt och tycker

så synn om honom.


Barn o barnbarn stöttar o glädjer mig på många sätt. Lukas kom med jättegod

chocklad, Elinor städade, Tony åker ut med mig och Michelle o Filippa kom

en dag o bakade cupcake. Första gången jag ätit sådana men ack så goda.

        Har läst att en del av er fått snö men här täcks tomten av vackra löv som Nova älskar att busa runt i. Jag har i alla fall fått fram vinterjacka mössa o vantar för minusgrader är det på

kvällen och blåser kallt.


Var kallad till mammografin i går men det är nog sista gången sen är jag för gammal och inte värd något tycker dom. Nästa steg blir väl ättestupan så slipper dom betala ut pension.

Efter så träffade jag Gunilla i stan  vi gick och småhandlade lite fikade o hade mysigt.

Vilken tur att jag hittade henne på bloggen för hon är en verklig vän.


Det var länge sedan vi åt middag ( kroppkakor med lingonsylt o smält smör) så nu ska jag ta fram mjölk o morotskaka till Tony o mig. Han sitter i andra rummet och installerar något

på sin dator. Det går ju ann att vara uppesent när jag kan sova hur länge. Hundarna

säger inte pip förrän jag rör på mig hur duktiga som helst.


Som sagt mot köket. I morgon nej i dag för klockan är faktiskt 0106 ska jag hälsa på hos er

för det har varit dåligt sista tiden.


                                         Varma hälsningar till er alla

                                                  
   Kram

                                                  
   Love.

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards