Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Love - 5 november 2012 15:39

Hua mejen vilken gråvädersdag. Inte ett smack blir gjort

vankar bara omkring som en osalig ande.


Längtar att få plocka fram saker till 1:a advent.

En del har redan satt upp stjärnor som lyser men

jag håller benhårt på traditionen. Inte en dag före.


Helgen var lugn o fin men jag fick inte träffa Leif tyvärr.

Tände ljus för mina föräldrar har ju dubbla uppsättningar

dom biologiska och mina fosterföräldrar. Alla lika fina o saknade.


Tycker inte om att det samtidigt är Halloween. Firar det inte själv

men Elinor hade ordnat så trevligt i onsdagskväll. Spökmat o lite annat läskigt.

Jag var en väldigt snäll häxa som hämtar kraft från moder jord.            

För första gången ser jag på Så mycket bättre och uppskattar hur artisterna

tolkar andras låtar. Fick  gåshud när Uggla sjöng Jag o min far helt suveränt.

Det är roligt att dom också blandar unga och äldre. Ser fram emot nästa avsnitt.


I morgon ska jag åka o värdera en tavla som gått i släkten sen 1800-talet.

Vet inte om den är värd ett dugg men innan jag gör mig av med den vill jag veta.

Ingen vill nämnligen ha den och här tar den bara upp plats. Mörk o dyster är

den också men ramen är tjusig värre. Jag vill titta på sånt som gör att jag mår bra.


Har börjat fixa med dagböcker o almenackor genom Fotobox men det tar tid för mig.

Massor av kort ska läggas in o leta redas på olika vem det är till.

Ska göra en stor tavla till Leif själv med kort o text på alla i familjen.


Har fått dit fotöljer bord o bokhylla mm.  men vet ju inte när han får

komma från sjukhuset. Blommor får bli konstgjorda och ljus med batterier

har jag köpt. Dom har taimer så jag kan ställa dom att tändas 16.00

och sen lyser dom i fyra timmar  för att sen tändas nästa dag av sig själv.  

Vill sluta med att visa ett avslappnande kort på barnbanet Ludwig som i går fyllde 21 år.

Bilden är tagen i Thailand och det är inte utan att jag längtar dit.


Skickar er alla en kram och håll ut om 4 månader är det vårmånaden mars.

                                         Love.



Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards